Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hvordan kan jeg snu på dette? Selv om jeg står opp i åtte-nitiden frisk og uthvilt orker jeg liksom ikke gjøre noe fornuftig før langt utpå dagen. I dag hadde jeg planer om å rake plenen, men dro meg jo ikke over dørterskelen før i femtiden, så det var veldig liten del av plenen jeg fikk raket, samt jeg fikk vasket en maskin med klær og hengt opp til tørk, og laget middag og vasket opp etter den. Det er det fornuftige jeg har fått gjort i dag som jeg har hatt hele dagen fri! Hvordan får jeg skrudd på "på"-knappen om morgenen slik at jeg får mer ut av dagen?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Samme her..! Hva kan vi gjøre? Jeg sovner kl. 24.00 hver dag og må stå opp kl. 6 så får bare 6 timers søvn hver dag...får ikke sovet kl. 10, men da burde jeg ha lagt meg for å få 8 timers søvn...
Gjest strykebrett Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Kanskje du kan starte dagen med å gå ut en tur? Man våkner gjerne mer av det enn å bare være inne. Det er vel den der magiske ""komme i gang" tingen, merker det i alle fall på meg selv at når jeg først har fått opp tempo så går alt så mye bedre..
Gjest ts Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Kanskje du kan starte dagen med å gå ut en tur? Man våkner gjerne mer av det enn å bare være inne. Det er vel den der magiske ""komme i gang" tingen, merker det i alle fall på meg selv at når jeg først har fått opp tempo så går alt så mye bedre.. Hehe, ja gå tur er også en av de tingene jeg skal gjøre i løpet av dagen, men som jeg ikke kommer i gang med før det er nesten kvelden. Det er ikke det at jeg blir sittende i sofaen heller, jeg suser rundt i huset, hører på musikk, og gjør ellers ikke en dritt.... Det er vel tiltakslysta det går på. Jeg er jo ikke lat egentlig, jeg kommer bare ikke i gang med noe fornuftig.
LilleCanCan Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Tren yoga. Du trenger ikke mer enn 5-6 øvelser før du er kvikk og rask i toppen. Jo, det virker faktisk. Prøv de 5 tibetanske.
Chanel.No5 Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Dette må en bare lære seg, det å få inn rutiner for søvn. Det bør også prioriteres. Tving deg selv i seng slik at du får en 7-8 timers søvn hver natt. Nå vet jeg ikke om du har jobb/skole osv? Sett uansett vekkerklokken på og kom deg opp. Du er nok ett B-menneske og da er det vanskeligere å endre seg, men det er utrolig hva en kan lære kroppen om en bare går inn for det! Gjør dette hver dag, også helg i en tre ukers tid, det tar en stund før kroppen reagerer på nye rutiner. Leg inn trening i hverdagen, dette gjør at du lar kroppen jobbe og trenger/føler seg sliten om kvelden. Høres kanskje kjedelig ut å ha vekkerkl. på i helgene, men har en venninne som slet med det samme og hun gjorde dette over tre uker og er nå oppe tidlig hver dag og får masse mer gjort i hverdagen. Start med en god frokost også, viktig å gi kroppen energi!
Kenneth199 Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Selvdisiplin er vel det korrekte ordet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå