Gå til innhold

Hva bruker du din hund til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett og slett, hvilke aktiviteter driver du og hunden(e) med og hvilken hund har du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg har en Kooiker som bor med meg, og en Flat som bor hjemme hos foreldrene mine. Med begge to driver jeg med lydighet, har gått konkurranser med Flat'en og har planer om det samme med kooikeren. Flat'en blir i tillegg brukt som trekkhund, i den grad en flat kan være trekkhund (hun har lært opp en del unger som senere har gått over til vorsther:). Med kooikeren planlegger jeg også å drive en del med spor og andre "snuteøvelser", siden jeg ser at det er noe han virkelig egner seg til, etter å ha prøvd litt før snøen kom...Egentlig hadde drømmen vært om han kunne utdannes til redningshund, men han er nok litt for liten i størrelse:)

Begge disse rasene er jo sånne som egentlig kan brukes til alt:)

Skrevet
Kooiker? :klø:

Hvis du er usikker på hvilken rase det er, så se her

Selv har jeg en blandingshund, bc/flat/husky. Trener i hovedsak lydighet, og håper å komme oss i konkurranseringen en dag. Ble litt spor før snøen kom, og det skal det helt klart bli mer av nå som snøen forsvinner igjen, kjempemorsomt! Håper å komme smått i gang med agility og kanskje rally-lydighet i løpet av året, bare for å variere litt.

Gjest Elastica
Skrevet

Vi har to hunder. Den ene brukes til jakt om høsten/vinteren, dessuten er begge utmerkede turkamerater og lojale familiemedlemmer. Ungene elsker dem, og jeg har lagt merke til at de har mye selskap i hundene når de kommer hjem fra skolen før jeg er tilbake fra jobb.

Gjest Wacmoc
Skrevet

Jeg og bikkja gjør egentlig ikke noe veldig spesiellt. Har Japansk Spisshund, og går for det meste i turer bare. Trener mye på innkalling ( hver eneste tur ) da jeg liker å ha det ordentlig inn i hodet hans. Trener litt lydighet, men ikke noe mye. Han er for det meste selskapshund og trives med det ;)

Gjest Gjest II
Skrevet

Jakt, trekk (ski og sykkel), "pakkesel" (kløv) på fjellturer. Ellers turkompis, kosegris og selskapsdyr :)

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg har en basenji, og han blir bare brukt som turkamerat og venn :)

Skrevet

Turvenn, tåvarmer og tøffelspiser. :)

Hun er en liten Chihuahua/puddel blanding.

Vi tenkte vi skulle begyne med agility til sommeren.

Skrevet

Kompostbinge :fnise:

Jeg har en Pyreneerhund. Vi går mye på fjellet sammen. Gjeterhundinstinktet er klart til stede. Om vi går mange sammen, skal han ikke ha noe av at vi deler oss for mye opp, vi skal gå i én flokk alle sammen, basta finale ;)

Gjest Elastica
Skrevet
Gjeterhundinstinktet er klart til stede. Om vi går mange sammen, skal han ikke ha noe av at vi deler oss for mye opp, vi skal gå i én flokk alle sammen, basta finale ;)

Haha, sånn er hunden vår også, men det er en typisk vakthund. Han blir helt fra seg dersom flokken splitter seg.

Skrevet

Kjøpte valpen i romjula for og ha en turkamerat.

Vil ha skikkelig dressur på han så vi er på kurs.

Har en Golden, en nydelig liten "sak" :)

Skrevet

Vi driver både oppdrett av, og har pr. i dag 3stk voksne og 2stk valper (fra siste kull) av rasen Rottweiler.

Vi trener aktivt innen NRH (norske redningshunder). Eldstegutten på 9år er trippelgodkjent, (sommer, vinter og ruin) yngstegutten på 5år er godkjent sommer og vinter, samt at litjpia på snart 2 år er under utdanning. Har tatt første skritt på stigen opp til lavinehund.

Det er lange veier å gå for godkjennelser, men vi føler jammen at vi har igjen for det også de gangene vi deltar i leteaksjoner etter savnede mennesker!

Alle hunder trenger mosjon og psykisk trening, så hvorfor ikke gjøre dette til noe nyttig for oss også? :)

Ellers bruker vi de selvfølgelig generelt som turkamerater, og trekk på ski samt bæring av kløv.

-Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at de varsler behørig når det kommer folk på besøk, evt. kommer litt for nærme hekken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...