Gå til innhold

kan noen se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå bestemt meg for å begynne å trene litt på egenhånd. Et svangerskap resulterte i løs hud på magen, bredere hofter og litt større lår.

Har aldri hatt vektproblemer, og er ikke tykk nå heller (164cm, 64kg, str 36-38 i klær). Men jeg vil så gjerne stramme opp litt lår, mage, hofter og armer. Om jeg går ned til 60kg er det bare ett pluss, da jeg i utgangspunktet er fornøyd med kroppsfasongen utenom huden på magen.

Og jeg ammer ikke om det utgjør noen forskjell.

Så da lurer jeg på om dette høres greit ut med tanke på å gå ned litt i vekt, samt stramme opp kroppen. Si gjerne fra om jeg spiser for mye/for lite i forhold til trening.

Jeg tenkte at jeg vil begynne med to lengre, krevende turer i uka. En lang trilletur hvor det er mye oppoverbakker ol på dagtid(Har 3hjuls joggevogn), og en joggetur en kveld i uka.

Og så vil jeg trene litt styrke på treningsmatte 4-5 ganger i uka. Situps, pushups, trene rygg og lår osv.

Mat: Null sukker i teen, ingen snop i ukedagene, kun vann/juice som tørstedrikk.

Grovskiver, frukt og vann/juice til frokost, en frukt eller en grønnsak og eller yoghurt som mellommåltid, grove skiver/fullkornspasta m div garnityr ol til lunch, èn porsjon middag, og grove knekkebrød til kvelds.

Er det realistisk at jeg med et slikt program kan pusse opp kroppen til bikinisesongen?

Innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp hvordan du spiser i løpet av en dag og ikke bare list opp matvarene så blir det lettere å kommentere..

Skrevet
Sett opp hvordan du spiser i løpet av en dag og ikke bare list opp matvarene så blir det lettere å kommentere..

OK=)

07.00-08.30, Frokost: 1-3 skiver grovt brød med enten leverpostei, makrell i tomat, ost eller div kjøttpålegg. Vann/appelsinjuice og div vitaminer.

11.00 Mellommåltid: Grønnsak eller frukt. Evt yoghurt med musli

12-13 Lunch: Varierer fra dag til dag, og om sambo er hjemme fra skolen (bor like ved den). Stort sett spiser vi noe med fullkornspasta, kylling, pesto og grønnsaker.

Er jeg alene blir det stort sett det samme som frokost.

15.30-18.00 Middag. Spiser variert og relativt sunne middager med enten fisk, rødt kjøtt eller kylling. Pasta, ris, poteter, grønnsaker (Vanskelig å skrive opp hva jeg spiser her, siden det er så masse forskjellig hver uke). Vann

20-21. 2-3 grove knekkebrød med kjøttpålegg(skinke, fårepølse, salami) eller ost.

Vann eller appelsinjuice

Vet ikke om dette var utfyllende nok jeg.

Skrevet

Ser bra ut dette. Ville fortsatt med dette. Om du begynner med turer er kjempebra, bra trening dette. Om du hadde trent styrke i tillegg hadde du fått en økt muskellmasse og dette fører igjen til en økt forbrenning gjennom dagen. Kjøp deg gjerne noen vekter sann at du kan utfordre deg selv litt. Synes det ser ut til at du har en bra plan og ønsker deg lykke til!!

Skrevet
Ser bra ut dette. Ville fortsatt med dette. Om du begynner med turer er kjempebra, bra trening dette. Om du hadde trent styrke i tillegg hadde du fått en økt muskellmasse og dette fører igjen til en økt forbrenning gjennom dagen. Kjøp deg gjerne noen vekter sann at du kan utfordre deg selv litt. Synes det ser ut til at du har en bra plan og ønsker deg lykke til!!

Så bra=)

SKulle gjerne ha brukt vekter, men desverre får jeg så vondt i knærne mine av disse (har forsøkt før på helsestudio med trener). Men da fortsetter jeg slik da=)

Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke bruke vekter om det føles ubehagelig! Prioriter turer du, kan anbefale alternative kondisjonstreningsformer som svømming og sykling som ikke belaster for mye heller, da spesielt svømming!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...