Gjest Wacmoc Skrevet 13. april 2009 #1 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg sier Russland. Rett fram. Irriterer meg noe voldsomt over folk som sier Ruchland, med sånn ekkel CH lyd xD Hvordan sier dere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg sier Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 13. april 2009 #3 Del Skrevet 13. april 2009 Det er vel ingen som sier Ruchland ?. Aldri hørt noe utalt Russland Ruchland. Uansett så sier jeg Russland eller Rossiyskaya Federatsiya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 13. april 2009 #4 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg sier Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 14. april 2009 #5 Del Skrevet 14. april 2009 Det er vel ingen som sier Ruchland ?. Aldri hørt noe utalt Russland Ruchland. Uansett så sier jeg Russland eller Rossiyskaya Federatsiya Jo, her jeg bor sier mange Ruchland.. xD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #6 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg sier Rushland. De fleste jeg kjenner sier også det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 14. april 2009 #7 Del Skrevet 14. april 2009 Hører Rushland hele tiden jeg også, men sier Russland selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 14. april 2009 #8 Del Skrevet 14. april 2009 Sier Rusjland/Ruschland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #9 Del Skrevet 14. april 2009 Grunnen til at mange sier "ruchland" er vel den samme som at mange sier "ochlo" i stedet for "oslo". "sl" blir til "chl" på mange dialekter. Jeg er fra Bergen, og her blir ikke "sl" til "ch", så her sier alle Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nadir Skrevet 8. mai 2009 #10 Del Skrevet 8. mai 2009 Russland med russ som ... russ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå