mysan Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Guds utvalgte folk er jødene, ikke sant? De anerkjenner ikke Jesus som Messias, de venter fremdeles. Jeg har skjønt at mange kristne anerkjenner jødene som Guds utvalgte folk, men hvordan er dette forenlig med at jødene ikke anerkjenner Kristus? Det betyr jo i det store og det hele at de mener de kristne tar feil. Dette er ikke et angrep på noen, jeg bare spør fordi jeg ikke ser logikken.
Erle84 Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Slik jeg har oppfattet det: Gud valgte seg jødene, men det funka ikke så bra. Så kom Jesus, som enkelte jøder ikke anerkjente som Messias. De som ikke anerkjenner Jesus, anerkjenner ikke Gud. Altså er ikke jødene rettroende. Men de er fortsatt Guds folk.. Æh - nei, jeg har problemer med det selv! Men har oppfattet at enkelte tror jødedom er en slags form for kristendom... Det er i alle fall bak mål. For DET er det ikke.
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2009 Nei, det er det ikke, det har du helt rett i Erle
Skvaldersjura Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Guds utvalgte folk er jødene, ikke sant? De anerkjenner ikke Jesus som Messias, de venter fremdeles. Jeg har skjønt at mange kristne anerkjenner jødene som Guds utvalgte folk, men hvordan er dette forenlig med at jødene ikke anerkjenner Kristus? Det betyr jo i det store og det hele at de mener de kristne tar feil. Dette er ikke et angrep på noen, jeg bare spør fordi jeg ikke ser logikken. Jeg sitter bare og observerer en hel verden bli grundig lurt! For verden VIL bedras, og jeg kan garantere at alle de som ikke forstår hva kjærlighet til Gud er, kommer til å tro løgnen, når de får den servert! HVA står det at de er utvalgt for? Jo, - en snublesten og en anstøts klippe!!! Ja, er det for å lure noen da? Nei, det er fordi de ikke anerkjenner Jesus. Han de venter på kommer snart til å stå frem midt iblandt dem. Og DET tror de på, og forkynner som sannhet, og viser frem til all verden, og hele verden blir ført bak lyset. Begynner du å se en viss logikk nå?
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2009 Nei, men jeg begynner å lure på om du kan din bibelhistorie....
Gjest Åndelige jøder Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Jøde betyr "gudsdyrker".Før kristus var det et kjødelig Israel som var Guds folk - for å få frem Kristus på en juridisk korrekt måte.Guds grunnlov sier nemlig "like for like,liv for liv",og da Adam som fullkommen mann forspilte sitt fullkomne liv ble hans etterkommere ufullkomne og dødelige.Det måtte et fullkomment offer - menneske - til for å oppfylle loven om "like for like".Derfor måtte Gud implantere Jesus i Marias morsliv for å kunne frembringe dette fullkomne mennesket. Da Jesus hadde dødd og oppfylt denne loven om "like for like,liv for liv" av samme verdi,hadde ikke lenger Gud noe behov for det jødiske,kjødelige folket som var forent ved at mennene var omskåret.Nå kom det en ny pakt om Riket som skulle frembringe et ÅNDELIG Israel.Disse ble først hentet fra jødene - de som ville - men de fleste ville ikke.Derfor lot Gud hedningene få sjansen til å få komme med i det himmelske,åndelige riket.De åndelige jødene med det "himmelske Jerusalem" "er ikke omskåret på kroppen,men ved hjertets omskjærelse i ånden".De er derfor ikke lenger del av en forkastet kjødelig nasjon,men er de kristne,som er "fremmede og utlendinger på jorden."Disse trenger ikke noen nasjon "med bommer og porter".De "slåss ikke med kjødelige våpen",men svinger åndens sverd - Bibelen.De kjødelige jødene er altså innbudt som enkeltpersoner til Riket,men nasjonen ble ødelagt i år 70 evt.
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2009 (endret) Og de kristne som i dag støtter jødene i Israel fordi de er Guds utvalgte folk, og fordi Israel er deres lovede land, er altså på villspor... er det det du sier? Og altså, til de kristne dette gjelder; hvorfor mener dere at jødene er Guds utvalgte folk når jødene ikke anerkjenner Jesus som Messias? Endret 13. april 2009 av mysan
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Og de kristne som i dag støtter jødene i Israel fordi de er Guds utvalgte folk, og fordi Israel er deres lovede land, er altså på villspor... er det det du sier? Jeg sier bare hva Bibelen sier."Jøde er IKKE den som er omskåret på kroppen,men med hjertets omskjærelse i ånden."Ergo - ikke det kjødelige,men det åndelige Israel - de sanne kristne.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Og de kristne som i dag støtter jødene i Israel fordi de er Guds utvalgte folk, og fordi Israel er deres lovede land, er altså på villspor... er det det du sier? Kristne støtter selvfølgelig ikke krigshissende nasjoner hverken her eller der.Men de "navnkristne" gjør det og beviser sin falskhet.Sanne kristne "skulle ikke engang lære å føre krig".Heller ikke slåss de "med kjødelige våpen."
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2009 Jeg sier bare hva Bibelen sier."Jøde er IKKE den som er omskåret på kroppen,men med hjertets omskjærelse i ånden."Ergo - ikke det kjødelige,men det åndelige Israel - de sanne kristne. Her må jeg gjøre som KR-øst og spørre: Hvor i bibelen har du lest det?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Her må jeg gjøre som KR-øst og spørre: Hvor i bibelen har du lest det? Romerbrevet 2:28,29
Skvaldersjura Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Nei, men jeg begynner å lure på om du kan din bibelhistorie.... Jesus sier klart og tydelig ifra; "en annen skal komme, i sitt eget navn. Ham skal de ta imot, ham skal de tro på." Les det selv, hva Bibel historie angår, i 2.tessalonikerbrev, kap.2 vers 4. og vers 9, 10 og 11.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 slik jeg har forstått det (tar kanskje feil) så mener ikke de kristne at jødene er Guds utvalgte folk. De støtter vel Israel fordi de kristne ser på området som hellig de også. De vil ikke at noen skal ødelegge jesus' grav o.l. M.a.o støtter de Israel, ikke jødene.... Er jeg helt på jordet?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 tilføyelse: m.a.o handler det om å støtte de som best kan sikre de kristnes interesser i områder..
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 13. april 2009 Jesus sier klart og tydelig ifra; "en annen skal komme, i sitt eget navn. Ham skal de ta imot, ham skal de tro på." Les det selv, hva Bibel historie angår, i 2.tessalonikerbrev, kap.2 vers 4. og vers 9, 10 og 11. Flisespikkeri, men her står det at det var Paulus, Silvanus og Timoteus som skrev disse brevene til Tessalonikerne. Ikke Jesus. Dette var kanskje etter Jesu død?
KR-øst Skrevet 13. april 2009 #17 Skrevet 13. april 2009 Guds utvalgte folk er jødene, ikke sant? De anerkjenner ikke Jesus som Messias, de venter fremdeles. Jeg har skjønt at mange kristne anerkjenner jødene som Guds utvalgte folk, men hvordan er dette forenlig med at jødene ikke anerkjenner Kristus? Det betyr jo i det store og det hele at de mener de kristne tar feil. Dette er ikke et angrep på noen, jeg bare spør fordi jeg ikke ser logikken. Gud utvalgte jødene som sitt eiendomsfolk. Han gav dem Landet som de kalte Israel. Og han sa at dette var hans egen eiendom. Derfor har da heller ikke alle disse fiendelandene som omkranser Israel klart å utslette landet og dets folk, slik de har prøvd flere ganger. Et bilde fra en satelitt har også avslørt at Guds navn står skrevet i et av fjellene i Israel. Seriøse granskere fra andre land, sier det bare er et under at Israel ikke er erobret av deres millioner av fiender. Gud sa også at israelerne var et gjenstridig folk, og han straffet dem ved flere anledninger. Og han la et slør over deres øyne, slik at de ikke kunne se den hele og fulle sannhet. Derfor forsto de heller ikke hvem jesus var, untatt de som Jesus omga seg med. Men en dag skal dette sløret bli fjernet fra deres øyne, og de vil gjenkjenne Jesus da han kommer tilbake. Dette får holde i første omgang.
mysan Skrevet 13. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 13. april 2009 Gud utvalgte jødene som sitt eiendomsfolk. Han gav dem Landet som de kalte Israel. Og han sa at dette var hans egen eiendom. Derfor har da heller ikke alle disse fiendelandene som omkranser Israel klart å utslette landet og dets folk, slik de har prøvd flere ganger. Et bilde fra en satelitt har også avslørt at Guds navn står skrevet i et av fjellene i Israel. Seriøse granskere fra andre land, sier det bare er et under at Israel ikke er erobret av deres millioner av fiender. Gud sa også at israelerne var et gjenstridig folk, og han straffet dem ved flere anledninger. Og han la et slør over deres øyne, slik at de ikke kunne se den hele og fulle sannhet. Derfor forsto de heller ikke hvem jesus var, untatt de som Jesus omga seg med. Men en dag skal dette sløret bli fjernet fra deres øyne, og de vil gjenkjenne Jesus da han kommer tilbake. Dette får holde i første omgang. Da vil jeg spørre deg hvor dette står skrevet, og så vil jeg også at du forklarer de skriftstedene som gjest og Skvaldersjura har postet.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Et bilde fra en satelitt har også avslørt at Guds navn står skrevet i et av fjellene i Israel. Dette får holde i første omgang. Jeg venter spent på å få se dette bildet i en eventuell andre omgang, og, om bildet i det hele tatt eksisterer, hvor flink jødenes gud er til å skrive.
KR-øst Skrevet 13. april 2009 #20 Skrevet 13. april 2009 Slik jeg har oppfattet det: Gud valgte seg jødene, men det funka ikke så bra. Så kom Jesus, som enkelte jøder ikke anerkjente som Messias. De som ikke anerkjenner Jesus, anerkjenner ikke Gud. Altså er ikke jødene rettroende. Men de er fortsatt Guds folk.. Alle religiøse jøder anerkjenner Gud selv om de ikke anerkjenner Jesus som var her på jorden. Men de anerkjenner jesus som en som skal komme til dem fra Gud, for dette er omtalt gjennom hele GT. Nå er det slik at stadig flere jøder blir kristne og tror på Jesus, slik som oss, men det finnes også jøder som ikke er religiøse, og heller ikke tror på Gud. Jeg forstår det slik at det å være jøde, ikke bare betegner en religion, men er også betegnelsen på et folkeslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå