Gå til innhold

Gifte seg i bunad?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg synes det kan være veldig pent, men da burde brudgommen også ha bunad som matcher...men det er kanskje vanlig?

KJenner lite til bunadskjoler til bryllup..noen er ikke så fine, mens andre er helt nydelige.

Endret av Cæmis
Skrevet

Jeg skjønner at noen velger å gjøre det, men jeg ville ikke gjort det. På bryllupsdagen vil jeg føle meg skikkelig pyntet og fin. Bunaden bruker jeg et par ganger i året og blir ikke da spesiell til bryllupet.

Jeg synes bunaden min er fin og liker å gå i den, men jeg vil gifte meg i en hvit kjole. Det er det jeg ser for meg. Burde kanskje legge til at jeg ikke har planer om å gifte meg riktig enda.

Skrevet

Fint med bunad, har ikke selv, men ønsker meg veldig. Kunne ikke ha tenkt meg å gifta meg i en. Syns også at Brudgom må ha bunad og at bryllupet er i litt sånn bondestil....kansje med hest/vogn som transport :))

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint, så lenge det er noe som passer til brudeparets personligheter! :)

Skrevet

Vi skal gifte oss i bunad begge to. For det første er jeg kjempeglad i bunaden min, og synes den er kjempefin, og jeg synes menn i bunad er superflott. Vi skal gifte oss på vinteren, i en gammeldags laftet trekirke, og da passer bunad både i forhold til det praktiske og det estetiske. Men det som gjorde at jeg virkelig falt for idèen var tanken på å bruke dette plagget mitt til alle store høytider og feiringer i livet. Å kunne bruke bryllupsantrekkene til både mannen og meg i barnedåpen til våre barn virker utrolig koselig, og jeg tror det vil være veldig flott å på denne måten bli påmint bryllupet vårt hver gang vi feirer noe stort. Samtidig synes jeg absolutt det er mange vakre brudekjoler der ute, og hadde jeg ikke vært så glad i, og kledd, bunaden min, så hadde jeg aldri i verden valgt det.

Skrevet

Jeg syns det er kjempefint, men da bør brudgommen også ha bunad.

Skrevet

Jeg synes det er helt nydelig å gifte seg i bunad. Flott og naturlig i motsetning til mange brudekjoler som jeg opplever som kunstige (har enda ikke sett en brudekjole jeg synes er ordentlig fin). Ekstra fint er det dersom også brudgommen har bunad, utrolig stilig. Trenger ikke være noe bondebryllup, bunad passer like godt uansett. Helt perfekt blir det dersom mange av gjestene også stiller i bunad. Jeg kommer garantert til å velge dette dersom jeg skal gifte meg.

Skrevet

Jeg gifter meg neste sommer, i bunad. Mannen har ikke fått tak i bunad ennå. Jeg håper jo at han gjør det, men det er ikke et must. For å bli forskjellig fra alle gjestene i bunad ønsker jeg å låne en bunadskrone. Men heller ikke det er et must, fordi alle vet jo hvem som er brudeparet likevel. Bunad er nyydelig. Jeg tenker at den må frem fra skapet litt oftere enn 17. mai. Den kostet jo ganske mye en gang..

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg syns det er kjempefint med brudepar i bunad! Spesielt hvis bruden har brudekrone på i tillegg.

Skrevet

mamma giftet seg i bunad, og jeg har bestandig trekt litt i henne for at hun giftet seg i en sort kjole. Var faktisk litt nervøs for at jeg skulle "få ånda over meg" og tenke i de samme baner når den tid kom, men det har ikke skjedd, og hvem er det som er giret på å være med veslejenta ut å kjøpe kjole nå? Ja, det er mor det.

Pappa hadde ikke bunad, og jeg syns ikke det ser rart ut at de ikke matchet på den måten.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om å gifte seg i bunad. Har bunad selv som blir brukt 17.mai,barnedåp og julaften, synes derfor den blir for "hverdagslig"for en brud. Men merk;dette er min personlige mening.

Skrevet

Har vært i 2 bryllup hvor de giftet seg i bunader,kjempeflott! Jeg vil gjerne ha brudekjole, men er veldig glad i bunaden også,og syns det er like flott om noen bruker den,det kommer jo litt an på hva man liker selv :jepp:

Skrevet

Bunadsbryllup er rett og slett vakkert! :-)

Skrevet

Synes bunader i bryllup kan være helt fantastisk jeg!

Spesielt om det er en egen brudedrakt, eller bruden har egen brudekrone eller noe. Synes også det er fint om bunader er del av resten av settingen i bryllupet(altså, hest og kjerre, fest på gård, stavkirke eller noe i den duren)

også at begge matcher er jo stillig.

Skrevet

Jeg vurderte lenge min bunad... men fant ut at det blir for tungt og varmt å gå med den hele dagen og utover kvelden. Da måtte jeg i såfall hatt en kjole og bytte om til, og da vil jeg heller ha en "ordentlig" kjole.. Nå skal min forlovede trolig gifte seg i kilt (han er halvt skotsk), så det ville nok også blitt litt mismatch med hans tartan og min bunad..

Skrevet

Hvis jeg skulle giftet meg i Norge (noe jeg ikke skal) så ville jeg giftet meg i bunad. Men da ville jeg ha leid inn brudekrone og hele stashet :)

Jeg synes bunad er kjempefint, og det ville gjort at jeg hadde fått et nytt "forhold" til bunaden min og ville syntes det var enda mer stas å bruke den senere :)

Skrevet

Bunad er flott det hvis det står i stil til personligheten:-) Jeg har ikke bunad, og hadde ikke villet giftet meg i en heller.

MEN samboer skal gifte seg i sin nydelige bunad. Jeg har gått noen runder med meg selv siden jeg skal gifte meg i hvit kjole og tenkte at det ultimate ville være at han giftet seg i kjole og hvitt, men har kommet fram til at det kommer til å bli strålende med bunad også :-) Han er så vakker i den bunaden!

Skrevet
Noen som har meninger rundt dette?

Vi skal gifte oss i bunad til sommeren, men ha noe mer lett å ikle oss om ettermiddagen. Det er mange som vet at jeg skal ha bunad, men alle tror jeg skal ha min gamle (den er for liten), men jeg skal ha en ny fra mammas hjemplass. Det er ingen som vet at mannen skal ha bunad heller - alle tror han skal ha smokingen sin.

Så finner jeg en enkel sommerkjole til ettermiddagsbruk og mannen tar enten dress eller noe lett. Vi skal ha uutebryllup, så vi satser på lite regn, hehe.

Skal siues vi skal ha et veldig uformellt bryllup - med lite og ingen taler osv - så dette passer hos oss. Vi gjør unna det høytidelige i kirka, og har det gøy etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...