Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Oppdaget nettopp at min sønn har mark. Skal på apoteket å kjøpe kur i morgen. Burde han bli hjemme fra bhg i morgen, eller er det greit å gå i bhg selvom han har dette? Noen som har erfaring?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Mark kan barn få "overalt", så etter hva jeg vet er det ingen grunn til å ikke sende ham i barnehagen. Men minn ham på å vaske hendene godt etter dobesøk (hvis han er stor nok da), og begynn behandling i morgen. Det er egentlig greit å ha en pakke Vermox liggende, småbarn som leker mye ute og stapper ting i munnen får lett mark. Behandlingen er veldig kjapt unnagjort da, en tablett i morgen og en ny om en uke. Virker etter første tabletten
Chiquita Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 I barnehagen hvor jeg jobber skal ikke barn komme før de har startet behandling. Ring bhg i morgen tidlig for å høre. Du må selvfølgelig gi beskjed til bhg om at barnet har mark uansett om du bestemmer deg for å holde ham hjemme eller ikke. Mark er veldig smittomt, og ansatte bør vite om dette
Chiquita Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Sitat fra apotek1.no Gi beskjed til personalet i barnehagen. Barnet kan gå på skole/i barnehage dagen etter påbegynt kur
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Anbefaler å ha liggende tabeletter klar i medisinskapet til å kurere småmark. Man får kjøpt det reseptfritt på apotek.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå