Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Var på påskeferie med familien min i år (foreldre og brødre). Er det vanlig å bli lei av det etter et par dager eller er det meg det er noe galt med? Hvor lenge "orker" dere å være sammen med familien før dere blir leie??
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Var på påskeferie med familien min i år (foreldre og brødre). Er det vanlig å bli lei av det etter et par dager eller er det meg det er noe galt med? Hvor lenge "orker" dere å være sammen med familien før dere blir leie?? Er 23 år, og gidder aldri delta i samtalene med familien, siden nivået deres ligger i å diskutere siste ukens Se og Hør. Derfor blir jeg veldig fort lei, ja, og har ofte kranglet med moren min om hvorfor jeg aldri sier noe rundt middagsbordet etc. Jeg synes ikke "familie" bør gjøre det obligatorisk å interessere seg for folk. Jeg finner ikke broren min interessant, ergo bruker jeg ikke mye tid på ham.
Gjest Mann, 52 Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Kan nog bli lei dem etter et par-tre dager.
Rosalie Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 48 timer på besøk hos foreldrene mine er mer enn nok.
MissStiles Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Jeg blir alltid lei etter et par dager. Litt stygt å si det kanskje, men de spør alltid som mye om alt. Jeg er singel og de lurte veldig på nå i påsken om jeg hadde noe på gang. For det første så hadde jeg nok ikke fortalt det til dem, med mindre jeg var sammen med noen. Det er hyggelig å være sammen med familien på tur men jeg bor i samme by som foreldrene mine så jeg kan besøke dem når jeg vil.
Gjest Methuselah Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg blir som regel lei etter 2 til 4 dager. Men jeg har en Onkel og tante og deres barn. De går jeg lei av etter 1 time. Og ei tante som bor i Danmark takk Gud henne blir jeg lei av etter 10 sekunder Også har vi jo Søstra mi og broren min. De går det rundt 2 til 4 dager men om jeg hadde sett dem oftere siden vi bor i 3 forskjellige byer. Så tror jeg at jeg hadde blitt lei av dem etter 1 dag eller 2. Mamma og Pappa vel jeg blir lei av dem etter 2-3 dager mye pga at jeg har lite til felles med noen av dem Kusina mi og fetteren min vel jeg blir lei av dem etter 1-2 timer. Også en annen Onkel som jeg har mye til felles med tar det nok 5-6 dager før jeg kanskje går litt lei. Men igjennom snitt vil jeg si 2-4 dager før jeg går lei av familien. Men jeg tror det bare er slik familien vet hvor nervene sitter. Det er ikke unormalt og bli lei. Endret 13. april 2009 av Methuselah
Cata Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 3 dager. Etter det blir jeg sur og grinete (men prøver selvsagt å skjule det som best jeg kan). Synd jeg ikke har familie så nært at jeg kan nøye meg med dagsturer. Når jeg først reiser på besøk så blir det gjerne for en uke - og det er i meste laget. Dagsturer, men litt oftere, hadde vært ideelt.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Var på påskeferie med familien min i år (foreldre og brødre). Er det vanlig å bli lei av det etter et par dager eller er det meg det er noe galt med? Hvor lenge "orker" dere å være sammen med familien før dere blir leie?? Jeg er hjemme gjerne en uke eller to av gangen. Null problem! De er fortsatt spennende å drøfte ting med og vær hos. Jeg er kjempeglad i dem.
stjernekyss Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Jeg er hjemme gjerne en uke eller to av gangen. Null problem! De er fortsatt spennende å drøfte ting med og vær hos. Jeg er kjempeglad i dem. Det er irrelevant. Det er ikke sånn at dersom man blir lei er man ikke glad i familien sin, og blir man ikke lei, så er man glad i familien sin. Jeg er selvfølgelig veldig glad i familien min, selv om jeg kan bli lei. Kommer an på omstendighetene, broren min og familien hans kan jeg være sammen med lenge før jeg blir lei, men det er fordi vi har felles interesser som vi gjør sammen. Mamma og søsteren min er det verre med. Vi går hverandre fort på nervene. Da trenger jeg pauser. Og de også. Heldigvis bor vi såpass nærme hverandre at jeg kan dra hjem om det skulle bli for mye. Evt sove hjemme og farte frem og tilbake. Uansett, ts, du er ikke det minste rar som blir lei.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Begrenser det til 2-4 dager, da tror jeg alle i vår familie synes det er greit å "skille lag" Besteforeldrene blir fort slitne av ungene etter ca 3 dager (kommer an på aktivitetsnivået) Men en er gjerne litt... ferdigpratet etter 3 dager også. Vi er i svært varierende aldersgruppe og da blir det litt ymse hva en innteresserer seg for. Men det er nok mest det at alle i familien er vant med å bo vær for seg, styre sin egen tid og hva en gjør. Selv om vi, hos besteforeldrene reiser ut og farter. Synes det er ok med en langhelg, da har de fleste fått litt nok. Forsøkte engang en uke. Men da var ikke stemningen så god de siste dagene. Må si vi har et godt forhold i familien alle sammen. Trivelige mennesker og ingen konflikter sån sett... Men det er noe med at en blir litt for mye "oppa hverandre" som ikke fungerer så greit i lengden. En kan jo bli sliten og lei av sin egen helt nære familie om en fek. er på ei lita hytte. En er oppa hverandre hele tiden gjerne uten pauser. Er litt godt å få litt stilletid for seg selv av og til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå