Gjest såret og sint Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Jeg har akkurat funnet ut at mannen min innledet et forhold til en annen mens vi ennå var tidlig i bruddet, vi hadde bodd fra hverandre bare noen uker. Vi hadde ikke fått pratet sammen, kommunikasjonen var helt låst og vi trengte bare en pause fra hverandre. Men nå har jeg fått vite at han har hatt sex med en annen, truffet henne ved flere anledninger og på mange måter gitt inntrykk av at det skulle bli noe mellom dem.. Vi har endelig begynnt å prate sammen pga dette, men jeg kjenner jeg ikke stoler på ham lengre. Han har løyet til meg i fjeset selv etter at jeg har konfrontert ham med at jeg vet om hun andre, som for eksempel om hvor lenge det har foregått osv, han fikk melding fra henne men sa det var fra noen andre (men jeg vet det var henne). Jeg kan ikke si at jeg vet at han lyver, for da ødelegger jeg for kilden min som har gitt meg en enorm tillitserklæring med å komme til meg med sannheten. Jeg kjenner sorg og fortvilelse, for jeg tror kanskje vi kunne pratet sammen etter noen måneder fra hverandre. Men nå kjenner jeg at jeg ikke tror ham lengre, og han virker fremmed.. Orker jeg å jobbe med dette forholdet eller bør jeg bare gå nå som jeg allerede var igang med den prosessen på mange måter? Det sårer meg at han var på vei med ei ny så raskt, ifølge kilden min skal dette ha startet bare få uker etter at jeg ba ham flytte ut pga alle kranglene og problemene.. Jeg er utrolig sterkt knyttet til mannen min, men jeg føler at et bånd er brutt. Hva skal jeg gjøre
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Har dere barn? I så fall mener jeg du burde vurdere å ta opp dette med han. Har dere ikke barn, dropp han først som sist.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 I dine sko, ville jeg uansett ha pratet med han. Dersom du ønsker å bli sammen med han igjen, så må alle kort legges på bordet. Du må finne ut hvorfor han lyver, om det du har fått høre er 100% sant osv. Prat sammen! Om du ikke ønsker å avsløre hvem som har fortalt deg dette, så trenger du ikke det. Det er faktisk irrelevant. Det kan dere ta en annen gang. Dette er et ekteskap, ikke bare ungdomsforhold. "Dropp han" er så umodent uten å ha fått alt ut av verden først.
Rosalie Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Syns det høres ut som om han var ferdig med elske-følelsene overfor deg da du ba han flytte ut, jeg, og at han oppdaget det ganske raskt etter at han ble alene. Han har ikke gjort noe galt i å innlede et forhold til en annen, så lenge det var slutt mellom dere. Ikke har du krav på å få vite alt om dette forholdet, heller. Det er hans liv.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Tidlig i bruddet skriver du. Altså det var slutt han gjorde ikke noe galt. Er det slutt så kan han knulle så mange kvinner han vil
aline Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 enig med di andre her, etter hva du sier så har dere valgt å gå fra hverandre, er på vei til å ta ut seperasjon, ergo er dere ikke egentlig ett par lenger, er dere vel? At du ønsker å se om det går an å ta det opp igjen, at dere bare trengte en pause, KAN jo være noe du føler, men som han ikke er enig i? Det aner jo ikke jeg, men det kan kanskje virke slik. Han virker mye mer ferdig med forholdet til deg, en du er med forholdet til ham. Og, han gjør ingenting feil, han er ikke utro mot deg, og han har ingen krav til å fortelle deg hvem han er sammen med når, hvor lenge og når de melder ham. At han lyver, skjønner jeg at er sårt, men du har egentlig ikke krav på den informasjonen du får i første omgang, og det å få den, er å snoke i hans private liv som du ikke lenger har noe med. Sånn om vi skal være svart hvitt. selvsagt skjønner jeg at det ikke er lett, og jeg aner ikke hva dere har snakket sammen om. Er dere begge enige om at dere ønsker å finne tilbake til hverandre? Er dere begge enige om at dere kun trengte en pause, og at det var meningen at dere skulle prøve å finne tilbake til hverandre igjen etter noen måneder? du snakker om seperasjon, da virker det jo som om det har vært noe avsluttende med i spillet, kanskje det ER det for ham? Kanskje han ER ferdig, og var veldig klar for å treffe noen annen for å "komme seg videre"?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Du kastet ham ut fordi du syntes dere hadde problemer. Hva forventer du deg da... At han skal gå på gress i fall du finner det for godt å invitere ham til å flytte inn igjen?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 og når man snakker om tillit så syns jeg ikke du har helt rent mel i posen heller som har folk som går bak ryggen hans og informerer deg om hvem han har sex med osv og at du da tester ham uten å fortelle at du har informanter. Du holder ham for narr og går bak hans rygg og. Hvorfor kan ikke du være ærlig og fortelle ham hva du vet om livet hans, så får dere en kommunikasjon der i allefall du spiller med åpne kort...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Ønsker din ex-mann lykke til med hun nye. Klart han søker til nye når dere er i en bruddfase. Brudd er brudd.
Gjest Gjest_Ingeborg_* Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Jeg synes du får mye pepper her... Hvis det var uklart om det var brudd eller pause, og hvis det var håp om gjenforening, er det naturlig å bli skuffet og føle seg lurt. Det synes jeg ikke er rart i det hele tatt. Men må si meg enig med Wadjet i at det virker som om han var ferdig med deg allerede da pausen/bruddet/whatever ble et faktum, og at han derfor ikke brukte lange tiden på å komme seg videre. Brutalt, men sant, og selv om jeg skjønner at du er lei deg, så tror jeg det beste er å legge det bak seg så fort som mulig. Det du så på som en pause, så han på som et brudd. Kanskje kjipt av ham å ikke være mer tydelig på det, enig der. Men nå har han jo vært tydlige nok i sine handlinger selv om han ikke var det med ord. Det blir nok tøft framover, men det blir bedre etterhvert!
rangi Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Hvis dere hadde flyttet fra hverandre pga problemer i forholdet så syns jeg faktisk du er ganske urimelig som forventer å få vite alt om hva han driver med. Hva så om han har sex med en annen kvinne noen uker etter bruddet? Det har du ikkenoe med, og jeg syns det er frekt og unødvendig av deg å benytte deg at en slik informasjonskilde som du beskriver. Du kan iallfall ikke forvente at kommunikasjonen mellom deg og din mann blir bedre av at du "spionerer" på hans privatliv..... Hvis min eks hadde spurt hvem jeg fikk mld av el lign, så hadde jeg nok også løyet. På meg virker det som han har kommet videre ut av forholdet til deg, at han har behov for å få litt luft under vingene og prøve seg litt frem. Mens du sitter og virker litt bitter og sjalu, og slett ikke har kommet deg videre overhodet. Jeg syns ikke du har noe med hva han gjør og om/hvem han har sex med lengre, for å være helt ærlig.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 enig i det de andre sier her. Hva han gjør når dere har brutt forholdet er ikke din sak. Vil du ha han tilbake får du jobbe med forholdet uten og gnåle på hva han kansje har gjort den perioden dere ikke har bodd sammen. Gnåle og mase om sånt gjør ting kun verre.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Skikkelig kjipt, og man har lov å være UTROLIG skuffet selvsagt. Men samtidig har han ikke gjort noe direkte ulovlig heller siden det var et brudd. Men skuffende er det, helt klart!! Opplevde det samme en gang, og første tanken min var at jeg kan ikke ha betydd mye siden han hoppet på en annen i den tidenjeg faktisk sørget over han, og han burde ha sørget over meg.. Men etter mange lange samtaler innså jeg vel at menn og kvinner er totalt ulike dessverre (eller kanskje heldigvis). Hans måte å sørge på er kanskje rett og slett å få seg et trøsteligg, eller ha noen fine dager/uker sammen med en annen dame for å slippe å tenke på det som er kjipt. Av flere grunner trodde jeg han når han sa at det betydde ingenting, spesielt siden det i utgangspunktet SLETT IKKE var han som ville ha et brudd, og fordi han var så villig til å jobbe med forholdet som den gang holdt på å strande. Jeg skjønner nå at det IKKE hendte fordi jeg betydde så lite..liksom. Men et ligg betyr nødvendigvis ikke så mye for en mann...bortsett fra den fysiske delen der og da. Snakk med han og hør hans forklaring, så kan du ta det derfra. Men første bud må jo være at han er VELDIG interessert i å få deg tilbake. Ellers ville jeg helt klart droppet han.
Drua Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Hvis dere hadde flyttet fra hverandre pga problemer i forholdet så syns jeg faktisk du er ganske urimelig som forventer å få vite alt om hva han driver med. Hva så om han har sex med en annen kvinne noen uker etter bruddet? Det har du ikkenoe med, og jeg syns det er frekt og unødvendig av deg å benytte deg at en slik informasjonskilde som du beskriver. Du kan iallfall ikke forvente at kommunikasjonen mellom deg og din mann blir bedre av at du "spionerer" på hans privatliv..... Hvis min eks hadde spurt hvem jeg fikk mld av el lign, så hadde jeg nok også løyet. På meg virker det som han har kommet videre ut av forholdet til deg, at han har behov for å få litt luft under vingene og prøve seg litt frem. Mens du sitter og virker litt bitter og sjalu, og slett ikke har kommet deg videre overhodet. Jeg syns ikke du har noe med hva han gjør og om/hvem han har sex med lengre, for å være helt ærlig. Beklager, men jeg er helt enig. Du kastet han på dør, han oppfattet at det var slutt, mens du kanskje mente pause, han moved on, du sitter igjen med svarteper og bruker også skitne triks for å gjøre han til the bad guy.
Gjest Methuselah Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Hva skal jeg gjøre Hva med og skjerpe deg ? bare et forslag
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Det er ingen her som kan fortelle deg hva du skal gjøre, det er bare du selv som kan vite det. Du forteller i korte trekk hvordan du har opplevd det hele og mye av historien forsvinner ut i store spørsmålstegn og så trekker den enkelte leser av innlegget ditt, sine egne konklusjoner. Da blir helt sikkert svarene deretter også innbilder jeg meg. Hva som er lovlig/ulovlig i et forhold/brudd/pause/separasjon, er det kun du og din mann som avgjør (heldigvis). Og en separasjon er ikke en skilsmisse (for de som trodde det). Det som kan være lurt for deg selv å gjøre, er å finne ut om dette virkelig ER mannen du vil dele livet ditt med. Er svaret ja, er det tid for å legge ting bak seg. Bestemme seg for å begynne med blanke ark, leve her og nå og se fremover, IKKE bakover! Er svaret derimot nei, så er det jo ikke noe problem egentlig..
Gjest m46 Skrevet 14. april 2009 #17 Skrevet 14. april 2009 Jeg har akkurat funnet ut at mannen min innledet et forhold til en annen mens vi ennå var tidlig i bruddet, vi hadde bodd fra hverandre bare noen uker. Vi hadde ikke fått pratet sammen, kommunikasjonen var helt låst og vi trengte bare en pause fra hverandre. Men nå har jeg fått vite at han har hatt sex med en annen, truffet henne ved flere anledninger og på mange måter gitt inntrykk av at det skulle bli noe mellom dem.. Vi har endelig begynnt å prate sammen pga dette, men jeg kjenner jeg ikke stoler på ham lengre. Han har løyet til meg i fjeset selv etter at jeg har konfrontert ham med at jeg vet om hun andre, som for eksempel om hvor lenge det har foregått osv, han fikk melding fra henne men sa det var fra noen andre (men jeg vet det var henne). Jeg kan ikke si at jeg vet at han lyver, for da ødelegger jeg for kilden min som har gitt meg en enorm tillitserklæring med å komme til meg med sannheten. Jeg kjenner sorg og fortvilelse, for jeg tror kanskje vi kunne pratet sammen etter noen måneder fra hverandre. Men nå kjenner jeg at jeg ikke tror ham lengre, og han virker fremmed.. Orker jeg å jobbe med dette forholdet eller bør jeg bare gå nå som jeg allerede var igang med den prosessen på mange måter? Det sårer meg at han var på vei med ei ny så raskt, ifølge kilden min skal dette ha startet bare få uker etter at jeg ba ham flytte ut pga alle kranglene og problemene.. Jeg er utrolig sterkt knyttet til mannen min, men jeg føler at et bånd er brutt. Hva skal jeg gjøre Å kaste ut sin kjære med tanke på separasjon er kanskje det verste man kan gjøre mot sin ektefelle. Verre enn utroskap. Jeg har aldri hørt om noen som har blitt separert, og siden blitt sammen igjen. Tenk deg hvor tung hans kjærlighetssorg var. Vi snakker om ustoppelig gråt, eller noe sånt. I stedet for å gå inn i dyp depresjon, tok han seg selv i nakken og så etter grei dame. At han lyver for deg får du ta som et kompliment. Motivet hans er kun å såre deg litt mindre. Han var ikke utro mot deg, han var bare ikke mannen din lengre.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #18 Skrevet 14. april 2009 En del usaklige svar her, som likegodt kan spare seg å svare på innlegg. Utover dette får trådstarter mye pepper, både saklig og usaklig. Jeg er delvis enig med mange av dere, men ser det også fra en litt annen vinkel. For det første, alderen og varigheten på forholdet har litt å si. Er man 20 år og forholdet har vart i en måned, vil jeg bare si: Kom deg over han. Er man derimot litt eldre og har hatt et litt mer seriøst og langvarig forhold, er saken noe annerledes. Selv om man gjorde det slutt, eller ba om en pause, kan det være håp om forsoning eller at man etterhvert skal snakke sammen for å se om forholdet skal avsluttes helt. Vanskelig å vite hvordan situasjonen til TS var, da det er lite detaljer om dette. Uansett, etter et lengre forhold forventer man kanskje at man skal ha betydd så mye at partneren ikke bare hoppen på en annen det første man gjør etter bruddet. Men det gjør MENN nesten alltid. Det må vi kvinner bare forstå etterhvert! Det er deres måte å enten trøste seg eller bevare stoltheten på. Det kan også være for å gjøre eks'en sjalu, slik at man får henne tilbake, eller i det minste sårer henne slik hun har såret han. Eller det kan også være en helt ugjennomtenkt handling pga. et fysisk behov. Ikke legg så mye i det. Vil han ha deg, og du vil ha han; se på dette som en av de tingene jeg nevnte. Det trenger slett ikke ha vært følelser for NOEN ANDRE enn deg inne i bildet. Det vil ta litt tid, og bildene vil nok dukke opp inni hodet ditt en stund fremover, men vil dere virkelig ha hverandre så ordner det seg til slutt hvis du går inn for det. En annen sak er; ikke ta han tilbake kun pga. at du merket et stikk av sjalusi da du hørte om den andre damen. Litt sjalusi er helt normalt, og trenger ikke være kjærlighet!
aline Skrevet 14. april 2009 #19 Skrevet 14. april 2009 Er man derimot litt eldre og har hatt et litt mer seriøst og langvarig forhold, er saken noe annerledes. Selv om man gjorde det slutt, eller ba om en pause, kan det være håp om forsoning eller at man etterhvert skal snakke sammen for å se om forholdet skal avsluttes helt. Uansett hvor gammel man er eller hvor lenge forholdet har vart, så har man ikke lenger noe med den andres privatliv når det er slutt. Dersom BEGGE er enige om at det ikke er slutt, at de fremdeles er sammen, men at de trenger å bo litt fra hverandre, så er jeg enig, men det er ikke slik jeg tolker ts ihvertfall. Når man gjør det slutt, flytter fra hverandre og jobber mot seperasjon, så er det mer en bare en pause i mine øyne. er det slutt, eller man har pause, så er man ikke sammen og kan ikke lenger forvente det samme av hverandre.
Gjest ts Skrevet 14. april 2009 #20 Skrevet 14. april 2009 her var det uventet mange sinte svar Jeg forstår det blir vanskelig å gi riktige antakelser ut ifra så lite info, men det var uventet tøffe reaksjoner. mannen min har hele tiden gitt inntrykk av at han ville ha meg tilbake, og jeg kastet ham ikke ut men sa at han gjorde meg vondt med alle de stygge tingene han sa og gjorde. jeg flyttet først ut for å komme meg vekk litt, og da det kom i veien for min nye jobb som jeg hadde stått på for å få, kom vi frem til at jeg skulle bo i leiligheten og han hos venner siden han har større nettverk enn meg. vi fikk aldri prate om problemene våre og var enige om å ta tak i ting når jobben min hadde roet seg litt, hvilket er først nå.. så får jeg vite, uten å snoke i det hele tatt jeg ble bare oppringt og fortalt dette av noen som mente det ikke var riktig pga hva mannen min sa til meg om oss, at han har denne damen han treffer. denne kilden er glad i oss begge som venner og likte dårlig at mannen min var så interessert i å rette opp problemene våre samtidig som han innledet et forhold, så det satte jeg stor pris på.. derfor konfronterte jeg mannen min uten å ødelegge "kilden", ser at det kan se ut som om jeg har snoket.. det kom som et sjokk på meg. mannen min har hele tiden vært tydelig på at han ville prøve igjen, mens jeg har sagt at det er mye som må fikses for at det skal gå. jeg er sliten av spydigheter og vonde blikk, mannen min har mange personlige demoner han må komme forbi men som sitter hardt i.. jeg føler ikke jeg har gjort noe galt her, dette er bare veldig vondt og jeg trengte råd til å vite om det var verd å prøve å ordne i problemene etter at mannen min har innledet noe nytt mens vi ennå var i prate-prosessen vår, om det kunne tilgis som bare sex eller om det var et tillitsbrudd.. jeg er bare forvirret av mange vonde følelser, føler reaksjonene her var veldig harde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå