annamaria8 Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Mange kan minne om fariseerne, slik de støtt og stadig vil påberope seg makten til å fortelle folk hva som er syndig og hva som er godt. Men husk da at Jesus sa hyklere ikke slipper inn i himmelen! «Ta dere i vare for de skriftlærde! De vil gjerne gå omkring i lange kapper og liker at folk hilser dem på torget. De elsker å sitte fremst i synagogene og ha hedersplassene i selskaper. De eter enker ut av huset og holder lange bønner for syns skyld. Men de skal få desto hardere dom.» Det doble kjærlighetsbudet krever at man i tillegg til å elske sin gud også skal elske sin neste. Jesus sa at man skal elske sin fiende. Jesus går fram som eksempel på hvordan å inkludere de utstøtte. Jeg forstår ikke annet enn at homofile også er ens neste. Homofile er også skapt i Guds bilde. Selv det mennesket som gjør gode handlinger, er en synder for Gud. Avstanden til Gud og himmelriket er like stor for den moralske som for den som tydelig og åpent velger det ondeDe moralske har til og med lengre vei til Gud enn de umoralske. For, for dem er det vanskeligere å forstå at de, moralen til tross, er fortapt.
Gjest Ea Skrevet 20. april 2009 #2 Skrevet 20. april 2009 Mange kan minne om fariseerne, slik de støtt og stadig vil påberope seg makten til å fortelle folk hva som er syndig og hva som er godt. Men husk da at Jesus sa hyklere ikke slipper inn i himmelen! «Ta dere i vare for de skriftlærde! De vil gjerne gå omkring i lange kapper og liker at folk hilser dem på torget. De elsker å sitte fremst i synagogene og ha hedersplassene i selskaper. De eter enker ut av huset og holder lange bønner for syns skyld. Men de skal få desto hardere dom.» Det doble kjærlighetsbudet krever at man i tillegg til å elske sin gud også skal elske sin neste. Jesus sa at man skal elske sin fiende. Jesus går fram som eksempel på hvordan å inkludere de utstøtte. Jeg forstår ikke annet enn at homofile også er ens neste. Homofile er også skapt i Guds bilde. Selv det mennesket som gjør gode handlinger, er en synder for Gud. Avstanden til Gud og himmelriket er like stor for den moralske som for den som tydelig og åpent velger det ondeDe moralske har til og med lengre vei til Gud enn de umoralske. For, for dem er det vanskeligere å forstå at de, moralen til tross, er fortapt. Helt enig. Man må ikke glemme hva Jesusa sa om nestekjærlighet, det hjelper ikke å følge bibelen hvis man ikke er snille mot andre. Dømmer man andre har man ikke reservert plass i himmelen!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #3 Skrevet 20. april 2009 Helt enig. Man må ikke glemme hva Jesusa sa om nestekjærlighet, det hjelper ikke å følge bibelen hvis man ikke er snille mot andre. Dømmer man andre har man ikke reservert plass i himmelen! Praktiserende homoseksuelle kan ikke arve guds rike sier Bibelen.Om Gud ikke selv praktiserer sine egne lover er han jo en løgner.Men gud ER sannferdig og gjennomfører det han selv har latt nedtegne av viktige prinsipper for oss stakkarene her nede.Også mange av de kristne hadde vært praktiserende homoseksuelle FØR de ble kristne,sier Skriften,men før de døpte seg var de blitt vasket (åndelig) rene,heter det.Å være fariseer er noe helt annet.Da går man LENGER enn bibelens lover!
Gjest Ea Skrevet 21. april 2009 #4 Skrevet 21. april 2009 Praktiserende homoseksuelle kan ikke arve guds rike sier Bibelen.Om Gud ikke selv praktiserer sine egne lover er han jo en løgner.Men gud ER sannferdig og gjennomfører det han selv har latt nedtegne av viktige prinsipper for oss stakkarene her nede.Også mange av de kristne hadde vært praktiserende homoseksuelle FØR de ble kristne,sier Skriften,men før de døpte seg var de blitt vasket (åndelig) rene,heter det.Å være fariseer er noe helt annet.Da går man LENGER enn bibelens lover! Ja, jeg er lesbisk! Men jeg har ikke ligget med noen. Bibelen sier ingen ting om at det ikke er lov å være lesbik, bibelen sier at man ikke kan ligge med noen --, Så jeg har ikke begått synd! Det er jo derfor det er mange menigheter homofile kan bli medlem i men hvis de vil ha partnerskap så må de ut av menigheten
mysan Skrevet 22. april 2009 #5 Skrevet 22. april 2009 Så du, lille Ea, er pålagt og leve livet ditt uten kjærlighet fordi du er født med en legning gud ikke liker... Er det ikke sånn at han har skapt hver og en av oss i sitt bilde? Er det ikke da dårlig gjort og gjøre deg lesbisk, hvis du faktisk må straffes hvis du lever ut kjærligheten du føler? Uff... jeg klarer ikke å forstå meg på folk som orker å forholde seg til en gud som dømmer dem og straffer dem. Jeg synes bare det er trist.
Gjest Ea Skrevet 22. april 2009 #6 Skrevet 22. april 2009 Så du, lille Ea, er pålagt og leve livet ditt uten kjærlighet fordi du er født med en legning gud ikke liker... Er det ikke sånn at han har skapt hver og en av oss i sitt bilde? Er det ikke da dårlig gjort og gjøre deg lesbisk, hvis du faktisk må straffes hvis du lever ut kjærligheten du føler? Uff... jeg klarer ikke å forstå meg på folk som orker å forholde seg til en gud som dømmer dem og straffer dem. Jeg synes bare det er trist. Faktisk så hadde jeg tenk meg å kunne leve ut som lesbisk, men selvfølgelig kommer han Kr-Øst og angriper meg! Og sier jeg ikke er kristen og masse drit om meg! Så da kan jeg like godt tvinge meg til å bli hetro! Har mange år igjen er jo født i 1994 så har god tid! Kr-Øst takk for at du ødla selvtilliten min , jeg var faktisk lei meg fra før. ikke kjempe gøy å ikke være hetro når rykte har godt OVER HELE SKOLEN!!!!!!!!! Bravo Kr-Øst du klarte å ødelegge et liv til Gratulerer!!!
Brunhilde Skrevet 22. april 2009 #7 Skrevet 22. april 2009 Lille Ea, hev deg over de som fordømmer og tenk at de ikke vet hva de gjør! Les det Mysan skriver en gang til, hun har helt rett, ser du! Husk at du er verd noe for den du er, du er unik! Jeg er ikke spesielt bibelkyndig, men et sted i den boken står det: "Så blir de stående disse tre. Tro, håp og kjærlighet, og størst av dem er kjærligheten". Ikke la gamle, konservative kristne trykke deg ned og såre deg, de vet ikke bedre, og det er de det er mest synd på.
Gjest metaetikk1 Skrevet 22. april 2009 #8 Skrevet 22. april 2009 Syns det er usaklig å si at det er synd på kristenkonservative. Tror kristenkonservative har det godt, jeg. Spesielt halleluja-kristne, helt til de får døtre som Ea. Da blir de skuffet, lei seg, føler seg trukket mellom Bibelen og avkommet. Hvordan ble dattera mi ond over natta? Hvordan kan hun være så slem at hun slikker ei annen dame, istedenfor å jobbe med å gi meg barnebarn? Og attpåtil gå imot Gud? Men så lenge kristenkonservative klarer å leve prektig, ikke bryte bibelske bud, tror jeg de har det kjempebra. Vage bud om nestekjærlighet går det an å rasjonalisere vekk, slik at en kan kose seg med å leke barnepike for andre mennesker, løpe rundt med pekefingeren og framstå som kyndig kristendoms-autoritet. F.eks ved at det fins noe som heter misjonsbefaling. Dette skaper et paradoks, ved at en både skal vise nestekjærlighet, men samtidig er tvunget til å bryte mennesker sammen til selvmordsberedskap, for å opplyse om Guds ord. Jeg er ikke i tvil om hvordan dette henger sammen. Mennesker har en ustoppelig trang til å dominere andre, og tvinge på andre sin verdensforståelse. Dette gjøres ikke med omsorg for andre. Når en sånn Ghandi-slask med langt hår og kjortel kommer og snakker om nestekjærlighet, så høres det kult ut, men det passer lissom ikke med menneskelig natur, og påbudene i bibelen.
Gjest metaetikk1 Skrevet 22. april 2009 #9 Skrevet 22. april 2009 Men husk da at Jesus sa hyklere ikke slipper inn i himmelen! Og med den setningen, ble Jesus den største hykler selv.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #10 Skrevet 22. april 2009 Og med den setningen, ble Jesus den største hykler selv. Det er ikke hykleri når man sier sannheten
mysan Skrevet 22. april 2009 #11 Skrevet 22. april 2009 Faktisk så hadde jeg tenk meg å kunne leve ut som lesbisk, men selvfølgelig kommer han Kr-Øst og angriper meg! Og sier jeg ikke er kristen og masse drit om meg! Så da kan jeg like godt tvinge meg til å bli hetro! Har mange år igjen er jo født i 1994 så har god tid! Kr-Øst takk for at du ødla selvtilliten min , jeg var faktisk lei meg fra før. ikke kjempe gøy å ikke være hetro når rykte har godt OVER HELE SKOLEN!!!!!!!!! Bravo Kr-Øst du klarte å ødelegge et liv til Gratulerer!!! Du kan ikke la KR-øst ødelegge livet ditt. Han er jo bare et nick på et forum. Han har sin mening om den kristne tro, og du har din. Så vidt jeg vet finnes det faktisk homofile prester her i landet - forhold deg til det du, og la KRøst passe sine egne saker. Den som selv er uten skyld og så videre.... Lille Ea, hev deg over de som fordømmer og tenk at de ikke vet hva de gjør! Les det Mysan skriver en gang til, hun har helt rett, ser du! Husk at du er verd noe for den du er, du er unik! Jeg er ikke spesielt bibelkyndig, men et sted i den boken står det: "Så blir de stående disse tre. Tro, håp og kjærlighet, og størst av dem er kjærligheten". Ikke la gamle, konservative kristne trykke deg ned og såre deg, de vet ikke bedre, og det er de det er mest synd på. Noen ganger er jeg utrolig enig med Brunhilde - nå er en av de gangene
Gjest Ea Skrevet 22. april 2009 #12 Skrevet 22. april 2009 Lille Ea, hev deg over de som fordømmer og tenk at de ikke vet hva de gjør! Les det Mysan skriver en gang til, hun har helt rett, ser du! Husk at du er verd noe for den du er, du er unik! Jeg er ikke spesielt bibelkyndig, men et sted i den boken står det: "Så blir de stående disse tre. Tro, håp og kjærlighet, og størst av dem er kjærligheten". Ikke la gamle, konservative kristne trykke deg ned og såre deg, de vet ikke bedre, og det er de det er mest synd på. Takk for det du sa, det hjapl meg litt Han er jo bare en gammel mann som angriper andre..
Gjest Ea Skrevet 22. april 2009 #13 Skrevet 22. april 2009 Du kan ikke la KR-øst ødelegge livet ditt. Han er jo bare et nick på et forum. Han har sin mening om den kristne tro, og du har din. Så vidt jeg vet finnes det faktisk homofile prester her i landet - forhold deg til det du, og la KRøst passe sine egne saker. Den som selv er uten skyld og så videre.... Noen ganger er jeg utrolig enig med Brunhilde - nå er en av de gangene Takk for støtte :D
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2009 #15 Skrevet 22. april 2009 Ja, jeg er lesbisk! Men jeg har ikke ligget med noen. Bibelen sier ingen ting om at det ikke er lov å være lesbik, bibelen sier at man ikke kan ligge med noen --, Så jeg har ikke begått synd! Det er jo derfor det er mange menigheter homofile kan bli medlem i men hvis de vil ha partnerskap så må de ut av menigheten Jeg tror ikke det er nødvendig og fortelle at du er lesbisk. I vært innleg du skriver vi vet det. Du er lesbisk bra for deg
Gjest Ea Skrevet 24. april 2009 #16 Skrevet 24. april 2009 Jeg tror ikke det er nødvendig og fortelle at du er lesbisk. I vært innleg du skriver vi vet det. Du er lesbisk bra for deg Haha, jeg går ikke rundt å sier det fordi jeg er stolt av det, men grunnen til at jeg har sagt det i disse diskusjonene er at i bibelen står det at homofili er synd, og de debatene jeg har vært med i har det handlet mye om dette!
Gjest Ludovie Skrevet 25. april 2009 #17 Skrevet 25. april 2009 Haha, jeg går ikke rundt å sier det fordi jeg er stolt av det, men grunnen til at jeg har sagt det i disse diskusjonene er at i bibelen står det at homofili er synd, og de debatene jeg har vært med i har det handlet mye om dette! Du må være klar over at siden så mange av trådene her på Religion og livssyn holder et veldig lavt og fordummende nivå, er det svært få oppegående kristne (noe jeg vil anta er majoriteten av kristne) som gidder å engasjere seg. Det som fremkommer her er altså på ingen måte representativt, verken for kristne eller for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå