Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet sneen er borte nå ;)

Er en jente fra Stavanger som aldri har vært i fjellet på ski, men planlegger å kjøpe langrennski, eller heter det bortoverski nå? ;) til neste vinter.

Se for meg å gå på skitur med niste å kose oss. Hvor reiser en da henn? Har hørt at populære plasser er Gilja, Sirdalen og Røldal. Er der preparerte løyper til å gå "innover" der? Er løypene langt opp til at man kommer tilbake til utgangspunktet, eller må en selv se ann når det er på tide å snu å gå tilbake samme vei? Er løypene merket? Er løypene merket med om turen er lang eller kort? Har ikke lyst til å gå meg bort ;)

Regner med det er ganske fullt på disse stedene på fine vinterdager, og parkeringsmulighetene er vel små, så hva gjør dere, parkerer langs veien? Holder det med vinterdekk, eller må man ha piggdekk på bilen når man skal kjøre til disse ski plassene?

Som dere forstår er jeg helt blank på dette, så alle råd og tips mottas med takk :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

stavtjørn har også langrennsløyper, og her er det ikke så mye folk, men også gode parkeringsmuligheter.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjør til Sinnes og gå deg en tur "Furudalen" (på andre siden av vannet). Her er det parkeringsmuligheter og du klarer deg fint med "vanlige" vinerdekk. Du kan velge mellom 3, 5 og 10 km løyper. Perfekt for nybegynnere! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...