Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex (for å bli gravide)?  

1. 1. Hvor ofte har dere sex (for å bli gravide)?

• Flere ganger daglig
      2
    • 1 ggr pr. dag
      6
    • Annenhver dag
      6
    • Hver 3. dag
      2
    • Sjeldnere
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanken slo meg i dag at vi kanskje overdriver litt her i hus :oops:

Hadde MA/SA for snart 2 mnd siden og nå prøver vi igjen. Men jeg aner ikke når jeg har EL (har bare hatt 1 mens etter utskrapning). Vi beregner oss EL "en aller annen gang mellom første dag uten mens og første dag med mens. Nå vet jeg ikke når mensen kommer igjen, men jeg regner med at den er rimelig regelmessig på én måned. Det blir en hektisk måned... :o

De andre prøverne jeg har lest om/snakket med virker så avslappet. De vet mer nøyaktig når de har EL og satser da. Kanskje satser man ikke så mye om man er prøver på n'te måned - altså at man prøver å være avslappet i forhold til sex og graviditet? Kanskje satser man heller ikke så mye fordi man vet hvor mye som skal til for å "bli befruktet"?

Sex flere ganger daglig kan jeg være enig i at er å overdrive, men annenhver dag rundt EL - er ikke det litt risikabelt? Sædcellene lever vel max 3 dager om de er friske, raske og forholdene er optimale?

Sukk, for et pinlig spørsmål!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde systematisk sex annenhver dag i en uke før og etter antatt eggløsning, og vi traff ganske bra. Gravid på første forsøk! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er ikke prøvere, men da vi prøvde var det vel egentlig litt variabelt, fra flere ganger daglig til annen hver dag. Ikke noe utenom det vanlige om vi ikke hadde vært prøvere.

Tror det er viktig å ikke "prøve" så hardt, men la det gå naturlig.

Vet det er mange som prøver mange ganger under eggløsning, ligger med rompa høyt osv. Og med tanken hele tiden liggende i bakhodet at "Nå kanskje blir jeg gravid" tror jeg ikke er det beste for å bli gravid.

Omgås naturlig og la naturen gå sin gang.

Hjulpet hver gang til meg... :ler:

Skrevet
Tror det er viktig å ikke "prøve" så hardt' date=' men la det gå naturlig.[/quote']

:enig:

Det var liksom ikke omstendighetene rundt dette med sex'en jeg spurte om, men det henger jo selvfølgelig tett sammen. Med dårlig form i graviditeten og andre komplikasjoner + MA/SA i 13. uke, sier det seg selv at sexlivet her har vært labert i lang tid. Så vi kombinerer prøvingen med læring - å lære hverandre å kjenne og "elske" igjen.

:enig:

1. gangen jeg ble gravid var jeg ung og litt for uforsiktig. Det endte med fremkalt abort.

2. gangen jeg ble gravid skjedde det første måned etter p-pilleslutt og kom overraskende på, men ønsket. Rakk jo ikke å bli prøvere en gang, vi. Endte i SA 10. uke.

3. gangen hadde jeg slutta med p-piller et par mnd før og visste vel at vi hadde sex på et litt risikabelt tidspunkt (midt mellom to mens). Men jeg var så sliten og hadde så mye å stri med at jeg trodde kroppen min sa i fra og ikke ble gravid. Var langt fra prøvere. Var 50% sykemeldt, ble 70% sykemeldt ved fastslått graviditet. Endte i MA 7. uke, SA i 13. uke.

Siden det har gått så (alt for) enkelt tidligere, håper jeg at vi kan klare oss med én prøvemåned nå.

Skal ha mensen, normalt sett, igjen helgen 2. august. Er bortreist på fest denne helgen og lurer fælt på om jeg skal teste før eller etter reisen - om mensen ikke har kommet.

Gjest Mayamor
Skrevet

Leste en artikkel som omhandlet sædkvalitet.

Tidligere ble en anbefalt å ha sex hver 2 dag for å ikke ha sæd med få svømmere...

Nå anbefaler de at mannen har daglige utløsninger for å bedre sædkvaliteten.

Men så gjelder det jo å ha kos - ikke bare produksjon... :wink:

Etter 16 mnd ble det en del produksjonssex ja... :-?

Men vi prøvde å være bevisste på at det ikke skulle bli det.

Ikke lett alltid desverre.

Men "nu går alt sså meget bedre..." :ler:

Lykke til.

Klem fra Mayamor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...