Gå til innhold

Florida i August

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elli_*
Skrevet

Hei!

Vi er et ungt par som har tenkt oss til Florida to siste ukene av august.

Vet at dette er tiden for regn og thunderstorms - men er det noen av dere som har vært der på denne tiden?

Er regnet så ødeleggende eller er det helt ok å være der? Kan man f.eks ligge på stranden og satse på en del uteaktiviteter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Florida i to og en halv uke i slutten av juli for tre år siden. Da hadde vi fire dager hvor det blåste opp omtrent til storm. Det som jeg synes var spesielt var at det kunne være strålende sol fra morgenen av, mens regnet begynte på ettermiddagen. Etter en times tid gitt det ikke lenger an å være ute pga lynet slo ned overalt. Jeg synes det var veldig fasinerende å stå inne og se på, men synes det var ekkelt hvis vi var på plasser der vi ikke kunne søke ly. Alt i alt synes jeg overhodet ikke dette ødela ferien.

Skrevet

Hei

Jeg har kun erfaring med Florida i oktober. Men her kan du se været i f.eks. Miami statistisk sett: http://www.weatherbase.com/weather/weather...mp;units=metric

Men på generelt basis: jeg har vært i f.eks. Thailand i regntiden og jeg synes ikke at det har lagt noen hindring for ferieavviklingen...men det spørs vel hvor hekta man er på sol ;-)

• 5 måneder senere...
Skrevet
Hei

Jeg har kun erfaring med Florida i oktober. Men her kan du se været i f.eks. Miami statistisk sett: http://www.weatherbase.com/weather/weather...mp;units=metric

Men på generelt basis: jeg har vært i f.eks. Thailand i regntiden og jeg synes ikke at det har lagt noen hindring for ferieavviklingen...men det spørs vel hvor hekta man er på sol ;-)

Gard: Hvordan syns du været har vært i Miami i oktober? Drar dit om 2 uker, og håper ikke været vil ødelegge ferien vår.

Skrevet
Gard: Hvordan syns du været har vært i Miami i oktober? Drar dit om 2 uker, og håper ikke været vil ødelegge ferien vår.

Da vi var der var det helt greit som du kan se fra reisebrevet på http://gardkarlsen.com/florida.htm . Det var t-skjorte vær om dagen iallefall. Men det er vel hurricane season så hvis man er skikkelig uheldig så kan man få skikkelig dårlig vær. Men det er bare å krysse fingrene og håpe at det går bra :-)

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Stemmr at august er orkansesongen, størst sannsynlighet for at det kan skje noe den måneden, men hvor ille er umulig å si. Husker Andrew smadra huset til noen bandmedlemmer i Cynic så skiva Focus ble utsatt og kom ikke ut før i 1993.

Skrevet

Jeg har bodd i florida i flere år. August er den "fuktigste" måneden. Dette både i forhold til

nedbør og ikke minst luftfuktighet.

Det er VARMT...temp ligger på ca 40 grader og i tillegg til fuktigheten så kan dette bli ganske

ubehagelig hvis man vil vandre rundt i feks disney osv.. her blir man gjerne stående i kø opptil

45 min foran hver attraksjon.

Hvis dere absolutt ikke må reise denne mnd ville jeg styrt unna og heller reist dit utenom

skoleferien. Da blir køene litt mer levlige.

Det er riktig at det er tordenvær stort sett hver ettermiddag. Dette varer derimot ca 1-2 timer og

etterpå er det like fint igjen. På ettermiddagen er man som regel innendørd uansett og spiser...eller

ordner seg til kvelden.

Men florida er en fantastisk stat som alle burde reise til en gang i livet!

God tur!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...