Rafi Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Vi fikk omgangssyke for en stund siden, og de eneste vi kjente som hadde hatt det var mannens tante og onkel. Men da vi ble syke var det over 1 uke siden de var syke, så derfor tenkte jeg vi måtte ha blitt smittet et annet sted. Min søster var her på lørdag. Da var det 1,5 uke siden vi ble friske her i huset. I dag ble hun syk og ligger nå og spyr. Hun nevnte at hun trodde hun ble smittet her siden det kun var oss hun har truffet de siste dagene og siden det bare er vi som har hatt det. Men hallo, man smitter vel ikke i halvannen uke etter at man ble frisk eller? Kan smitten liksom ligge og ulme her i huset? Jeg bare funderer litt, siden vi hadde samme opplevelse med mannens tante og onke. Det er over en uke siden de var syke. Vi treffer de, og 2 dager etter ligger vi rett ut alle mann.
siebaeo Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Jeg har akkurat hatt det selv.. fytti katta, det er kjipe greier. Uansett så googlet jeg litt siden jeg skulle på hyttetur noen dager etter og var redd for å smitte noen. Slik jeg forstår det kan man være smittefarlig også noen dager etter man er symptomfri/frisk, også før, men at det er verst når man er syk. Inkubasjonstiden er 12-48 timer. Dvs, du kan kanskje blitt smittet 48 timer etter de var symptomfrie (ikke nødvendigvis siste gang de kastet opp/ hadde diare). Kanskje 2-3 dager etter siste gang de anså seg som syke, så kan det ha tatt to døgn til du ble syk. Da er det jo en liten uke nesten. Men at det skal slå ut over en uke etter er jo litt rart.. da tror jeg vel heller du har fått det fra et håndtak på et offentlig toalett/bussen osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå