Gjest Gjest_grete_* Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Min datter på straks åtte år, liker så godt å se på Hotel Cæsar. Hun sier det er spennende å følge med på personene. Jeg syens ikke det er noe barne- program, så jeg har vært knallhard tidligere og sagt at hun ikke får lov til å se det. I det siste har jeg sett noen episoder sammen med henne, og handlingen er jo ikke så ille som den var for noen år siden. Da var det vel mer vold og sex tror jeg? Min datter er nok litt moden for alder. Hun likte også å se f.eks Himmelblå, men det fikk hun ikke fordi det går for seint. Hun synes barne-tv er kjempekjedelig, ungdomsserier som f.eks Sara o.l liker hun. Hun sier også at venninnene hennes er Hotel Cæsar. ( jeg synes ikke det er godtnok argument.. ) Hva synes dere? Er det greit at hun får se det? Er jeg for streng? Jeg eller pappaen kommer til å være tilstede, og kunne slå av dersom det blir scener vi ikke synes hun skal se.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Jeg synes du er litt streng. Det er ikke så veldig mye vold og sex i den serien... For detmeste er dette en hyggelig serie, som alle kan se på. Mange barn lærer om sosiale relasjoner og de klarer selvsagt å gjennomskue personifiseringer/rollekarakteristikker. Barn klarer å distansere seg litt i den alderen og når du foraklarer i tillegg, at dette er en serie på TV som er basert på et manus, blir det bra.
Gjest SVAMP Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg syntes ikke det er bare en hyggelig serie og den har stor variasjon syntes jeg. Noen ganger er det mindre ¨harde¨ ting som skjer enn andre ganger. Men for det meste er det vell ikke så ille. Og jeg syntes du skal la henne se det hvis hun liker den så godt, men jeg syntes det er bra at dere ser det med henne, for det kan dukke opp ting en 8-åring ikke trenger å se
Gjest .. Skrevet 14. april 2009 #4 Skrevet 14. april 2009 Hadde ikke latt mitt barn se dette programmet.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. april 2009 #5 Skrevet 14. april 2009 Hadde ikke latt mitt barn se dette programmet. Fordi?
Gjest , Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Fordi? Dette er et program for voksne og ikke for barn... ungene blir voksne tidsnok. Det er jo bare en grunn til at barn "liker" feks hotell c.. De voksne setter dem framfor tvn for å se det...
Gjest Poker face Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 syns du er en smule hystrisk ja. jeg kjenner opp til fler som lar barn i 4års alderen se på hotel sæsar. de syns det er gøy fordi foreldrene også følger med på det. serien handler ikke om dop,sex eller vold. men det har vært noen sener ja. det er jo inntriger som foregår der. i den alderen jenta di er i, er de litt intr i sånt. synnes det er spennende. barne tv er hun kanskje for stor til nå ja. da vi var små, sluttet vi å se på barne tv da vi gikk 2klasse. det var vel i 8års aldren det å. barna i nabolaget ser heller ikke på sånt mer, men liker å se på alle disse ungdoms programmene på nrk super.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Da jeg var 8 år så jeg på Dallas og Falcon Crest, og tror ikke jeg har tatt noen skade av det. Senere så jeg på Naboer (Neighbours), Beverly Hills 90210 og Melrose Place, og ofte satt mamma sammen med meg og så pratet vi om ting som de gjorde eller snakket om i serien. I Beverly Hills 90210 tok de opp en del ting som var vanskelige temaer å snakke om, og at de snakket om det på TV var en fin unnskyldning for at vi snakket om det, og mamma forklarte litt. Så lenge en av dere ser på disse "voksne" seriene sammen med henne og er forberedte på spørsmålene som kan komme, tror jeg det er bedre enn å nekte henne. Da vil hun bare sniktitte hos andre, uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå