Jade Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hvordan gjør dere det egentlig med disse nummerklistrelappene? Nå har jeg kjøpt gavebok og ørten sett med klistrelapper. Hva skal de klistres på? Gavene, Kortene og i gaveboken? Eller bare gavene og kortene? Eller bare gavene og gaveboken? Skriver vi noe i kortene? F.eks. hva vedkommende har gitt? Gaveboken tas jo bort. *kjempeforvirret*
Cæmis Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg var "utpakkeansvarlig" på min veninnes bryllup og da føler jeg selv jeg gjorde det ganske enkelt.. Med hver gave får man et kort (mest sannsynlig). Da jeg pakket opp gave # 1, skrev jeg "1" øvert i høyre hjørne på kortet og noterte på linje # 1 i notatblokkene hva de fikk. Da brudeparret etter noen dager skal lese igjennom kortene og se på gavene vil de lese kortene fra Tante Olga som hadde gave # 15, og ser man på linje 15 vil det stå "porselensvase og 8000 kr". Med disse lappene kan det fort hende at noen lapper detter av, og da kan det fort bli full forvirring. Ellers kan man jo gjøre det helt ut første gangen, slik at ansvarlig skriver ned navn og gave i en bok el., da blir det hvertfall ikke noe forvirring, men det tar noe lenger tid. Endret 13. april 2009 av Cæmis
Grønt blad Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 (endret) Jeg var i et bryllup for litt siden, og slik ble det gjort der. Det ble satt merkelapp med nummer på kort, selve gaven, samt esken/innpakningen gaven lå i. Det samme nummeret stod i gaveboken. På den måten var det ingen tvil om hvilket kort som hørte til hvilken gave, og det gjorde det mye enklere å pakke gavene ned i riktig eske. En oversikt sto i gaveboken (nummer, hvem som ga, hva som ble gitt), og hele systemet var enkelt og oversiktlig. Lykke til! Endret 13. april 2009 av Grønt blad
Jade Skrevet 13. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2009 Takk for svar Tror nok vi skriver både navn, nummer og gave i gaveboken, for sikkerhetsskyld, i tillegg til på kort og gave Så skriver vi pengegave i kortene til de som gir penger (men kun beløp i gaveboken, som er privat)
Sol79 Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Hvordan gjør dere det egentlig med disse nummerklistrelappene? Nå har jeg kjøpt gavebok og ørten sett med klistrelapper. Hva skal de klistres på? Gavene, Kortene og i gaveboken? Eller bare gavene og kortene? Eller bare gavene og gaveboken? Skriver vi noe i kortene? F.eks. hva vedkommende har gitt? Gaveboken tas jo bort. *kjempeforvirret* Hvorfor ta bort gaveboken? For nysgjerrige bryllupsgjester som meg selv er det mye bedre å se på gavelisten mens jeg ser på gavene i stedenfor å måtte løfte på tusen ting for å se hva som står inni kortene.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #6 Skrevet 14. april 2009 Hvordan gjør dere det egentlig med disse nummerklistrelappene? Nå har jeg kjøpt gavebok og ørten sett med klistrelapper. Hva skal de klistres på? Gavene, Kortene og i gaveboken? Eller bare gavene og kortene? Eller bare gavene og gaveboken? Skriver vi noe i kortene? F.eks. hva vedkommende har gitt? Gaveboken tas jo bort. *kjempeforvirret* Jeg tror vi (evt våre hjelpsomme søstre )gjør følgende: En nummerlapp festes på gaven. I en bok føres nummeret, navnet til giver + gaven. Kortene får verken lapp eller nummer, og ligger for seg selv på gavebordet. Alle skjønner at kortet fra tante Olga kom sammen med gaven fra tante Olga. Vi skal ta vare på kortene, og har ikke lyst til at det skal stå rablet ned "500 kroner" eller "blomstervase" inni dem. På denne måten kan de som vil lese i gaveboken for å se hva den og den gav, uten å begynne å lete i gavehaugen etter et nummer. Nummeret er mer for oss i ettertid, slik at vi vet at feks den blå blomstervasen var fra tante Olga, og den røde var fra tante Kari (i gaveboken står det vel bare blomstervase).
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #7 Skrevet 14. april 2009 Det er absolutt å anbefale å sette nummer på esken også. Da går nedpakkingen litt enklere. Det tar uansett lang tid å pakke ned. Det er nok lurt å nummerere kortene også, for det er ikke alltid lett å tyde andres skrift. Kjenner man ikke hele brudeparets omgangskrets er det ikke alltid like lett å tolke hva som står.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #8 Skrevet 13. mai 2009 Hvor kjøpte dere klistrelappene med tall? Noen som har noen å anbefale? Hvor langt opp bør en ha tall til? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #9 Skrevet 13. mai 2009 Det er lurere å bare kjøpe hvite lapper uten tall. Det kan jo tenkes at du trenger tre stykk av 5-tallet, men bare to av 6-tallet. Tallene skrives på fortløpende. Kjøpes på bokhandel / papirhandel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå