Gjest lissi Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Vi skal gifte oss til sommeren, og har nå begynt å sette opp gavelisten. Vi har tenkt å sette opp en gaveliste på en butikk, der vi ønsker oss en glass-serie, bestikk og ett finservise. I tillegg til dette ønsker vi oss penger/gavekort på en møbelbutikk og en elektrobutikk(lefdal,expert) Er dette for mye å ha som en ønskeliste, eller er dette greit, noen synspunkt?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Vi har tenkt å sette opp en gaveliste på en butikk, der vi ønsker oss en glass-serie, bestikk og ett finservise. I tillegg til dette ønsker vi oss penger/gavekort på en møbelbutikk og en elektrobutikk(lefdal,expert) Er dette for mye å ha som en ønskeliste, eller er dette greit, noen synspunkt? Spørs vel egentlig hva deres familie og venner har råd til gjør det ikke? Gjør vel ingenting å ha en stor gaveliste med dyre ting på, problemet oppstår vel med engang når en forventer at en skal få alt som står på den.
Arkana Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg synes det høres helt greit ut. Gavelisten bør vel stå i forhold til antall gjester. Jeg synes det blir rart å komme med to sider gaveønsker hvis man skal ha 20 gjester, men med mange gjester bør det stå nok gaveønsker til at alle får valgt noe som passer sin prisklasse. Det bør ikke være så få ønsker at sistemann som kjøper står igjen med tre ting til 2000 kroner hver.
Cammiebella Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Det høres helt ok ut, synes jeg. Bedre å ha satt opp for mye enn for lite, det er da man ender opp med ting man ikke vil ha.
Gjest somerbrud Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Da jeg satte opp en gaveliste på tilbords fikk jeg beskjed om at en god gaveliste til 60 stk var 60.000.. Synes det høres helt sinnsykt, har lagt inn en liste på tilsammen 35.000. Regner ikke med at vi får alt på listen. Men som sagt det kommer an på antall gjester og hva man pleier å gi til hverandre. Man som kommer som par gir jo 500 kr..
Cæmis Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 (endret) Sett opp det dere ønsker dere. uavhengig om noen synes det er lite eller mye. Vi skal selv ikke ønske oss servise og slikt da vi ikke føler behov for det. Vi kommer til å sette opp en enkel liste på GlasMagasinet hvor vi ønsker oss kanksje noen glassfat, fruktfat, serviettringer, lysestaker, rammer etc. Ellers vil hovedønsket vårt være penger til reisen. Mange synes det er rart at vi ikke ønsker oss bestikk eller servise, men sånn får det nå bare være. Endret 13. april 2009 av Cæmis
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Sett opp det dere ønsker dere. uavhengig om noen synes det er lite eller mye. Vi skal selv ikke ønske oss servise og slikt da vi ikke føler behov for det. Vi kommer til å sette opp en enkel liste på GlasMagasinet hvor vi ønsker oss kanksje noen glassfat, fruktfat, serviettringer, lysestaker, rammer etc. Ellers vil hovedønsket vårt være penger til reisen. Mange synes det er rart at vi ikke ønsker oss bestikk eller servise, men sånn får det nå bare være. Vi har gjort akuratt det samme som dere, men alikevel spør folk om vi ikke ønsker oss service, lysestaker, vaser og kakegafler. Vi har en liten leilighet på knappe 60 kvm med lite skapplass og har sakt til alle at det ikke er plass til det, men vil heller ha gavekort på møbelbutikk å få noe vi virkelig trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå