Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 13. april 2009 #1 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Hei! Må bare legge igjen et lite innlegg her da jeg lenge har gått rundt og fundert på noe... Det er et par jenter jeg har et godt øye til. Hun ene jobber på samme sted som meg og hun andre deltar i en... vel, frivillig vaktgreie, som jeg også er med på. Jeg er 20 år, hun ene er i slutten av tjueårene og hun andre er ca 25. De kjenner ikke hverandre (tror jeg). Alderen er ikke et problem for meg, det er snarere heller hvordan jeg skal tolke signaler. Jeg er hørselshemmet men leser på munnen, har ganske god hørsel og snakker bra. Det blir derfor litt ekstra vanskelig da jeg ikke er sikker på om disse jentene blir usikker fordi jeg hører dårlig eller fordi det virkelig er noe som ligger i luften. Likevel ser de ut til å snakke med meg til tross for at jeg er hørselshemmet, om vanlige ting, noe som er litt overraskende da de fleste ikke tør det. Jeg syns å merke at hun førstnevnte har gitt meg signaler og blikk nå og da, noe jeg har prøvd å besvare, mens hun andre virker veldig glad for å ha vakter med meg, noe jeg også gir uttrykk for (hun er veldig koselig å ha vakter med). Jeg sier ikke at jeg skal legge an på begge jentene samtidig, men at jeg er forvirret! Jeg tenker på dem døgnet rundt, er det ikke den ene, så er det den andre. Jeg blir liksom betatt av den ene selv om den andre ligger i bakhodet hele tiden, og plutselig så er det omvendt. På en merkelig måte føles det som om tankene om dem redder meg fra å tenke på de vonde tingene og at jeg greier å gå litt videre. Jeg har vonde historier både med forhold og oppvekst samt masse dritt bak meg som jeg trenger å jobbe med og jeg vet jeg må gi meg selv mer tid (tiden leger alle sår...), men jeg kan ikke la det stoppe meg fra å bli bedre kjent med folk. Jeg har svært få bekjentskaper her i byen, noe jeg ønsker å gjøre noe med. Det er faen ikke være lett å være hørselshemmet OG lesbisk! Endret 13. april 2009 av sunglasses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 13. april 2009 #2 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg sier ikke at jeg skal legge an på begge jentene samtidig. ... Jeg har vonde historier både med forhold og oppvekst samt masse dritt bak meg som jeg trenger å jobbe med og jeg vet jeg må gi meg selv mer tid (tiden leger alle sår...), men jeg kan ikke la det stoppe meg fra å bli bedre kjent med folk. Jeg har svært få bekjentskaper her i byen, noe jeg ønsker å gjøre noe med. Det er faen ikke være lett å være hørselshemmet OG lesbisk! Jeg synes du bare burde gi gass og legge an på begge samtidig, i den grad du føler for det. Så går du kansje på trynet og lærer av det og vokser deg større og sterkere :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Del Skrevet 13. april 2009 Er du sikker på at det også er lesbiske da ? Og vet de at du er lesbisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. april 2009 #4 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Jeg gasser ikke på hu sistnevnte hvertfall - hun har samboer.. Bra jeg fant ut av det før jeg gjorde noe dumt! Jeg merker egentlig at jeg er litt mer betatt av henne enn hun andre, men jeg blir så forvirret - hvis jeg ser den ene mer, føles det som om jeg er mer betatt av henne... Grøss, følelser! Gjest: Nei, jeg er ikke sikker på om de er lesbiske...! (I den sistnevntes tilfelle kan kanskje bifil legning gjelde, men jeg tviler.) Derfor håper jeg på å få noen råd her, noen tolkninger av tegn eller noe liknende, slik at jeg slipper å drite fullstendig på draget... De vet ikke at jeg er lesbisk, men de må da ha lagt merke til det. Jeg bruker ikke så veldig "jentete" klær, egentlig... Kan hvis jeg vil, men det er en annen sak. Idag var det hvertfall en fin dag - på jobben (hvor hun førsnevnte, H, også jobber) utvekslet jeg og S noen blikk her og der, ble mange smil oss i mellom i løpet av dagen... Hun stoppet til og med i gangen et par ganger og snakket med meg, spurte om det gikk bra og om jeg hadde mye å gjøre... Eller noe sånt, ble helt i rus der og da, så jeg kan ikke huske nøyaktig hva som skjedde nå. Husker bare smilet og blikkene. Endret 15. april 2009 av sunglasses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2009 #5 Del Skrevet 21. april 2009 Ja ja... Det var det smellet jeg ventet på. H har kjæreste. Hva annet kan man forvente? Hun er en fantasisk jente som er snill og nydelig på alle måter, kan ikke forvente at slike typer er ledige på markedet heller. Dessuten innser jeg at jeg ikke er klar for noe slikt. Det jeg prøver på nå, er bare å opprette et vennskap. Men det er ikke lett ettersom jeg har gått rundt og tenkt på henne mens hun har tenkt på typen sin (er ikke sikker på om det er en type engang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2009 #6 Del Skrevet 21. april 2009 Men det er ikke lett ettersom jeg har gått rundt og tenkt på henne mens hun har tenkt på typen sin (er ikke sikker på om det er en type engang). En type som du ikke vet om er en type? Nå var det vel ikke så stor sjanse for at hun var interessert i jenter i utgangspunktet, eller hadde du noen spesiell grunn til å tro det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2009 #7 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Det var vel like stor sjanse for at hun var homofil som hetrofil, Gjest? Jeg hadde mine grunner til å tro det, har oppgitt alt i tidligere poster... Jeg er kjempeforvirret, så det hadde vært greit med noen råd om "sikre" tegn på at noen liker deg på den måten. Vel, det finnes neppe fasit for noe slikt, men... Jeg tenker nå på andre tilfeller, for dette med H må jeg bare legge til side. Har ikke lyst til å kødde med noen som er i et forhold. Uansett, igår kom jeg på jobb og hadde fullstendig gitt opp hele greia da hun plutselig vinket meg inn på kontoret sitt utpå dagen og vi ble sittende og prate en god stund om alt og ingenting. Da kom bomben: Hun foreslo at vi kunne treffes utenom arbeidstiden. Jeg fikk mobilnr hennes og hun sa jeg bare skulle sende mld når jeg hadde tid og lyst... Så nå sitter jeg her og holder på mobilnummeret og lurer på hvor lenge jeg bør vente før jeg spør. Endret 23. april 2009 av sunglasses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2009 #8 Del Skrevet 23. april 2009 Det var vel like stor sjanse for at hun var homofil som hetrofil, Gjest? Eh?? Nei..., i hvilken verden? Statistisk sett er det jo ganske små sjanser. En heterofil jente kan jo like å tilbringe tid med andre jenter uten at de tenker tanken på at det kan oppfattes som noe mer. Hvis jeg smiler til en annen jente så vil jeg jo aldri tenke at det skal oppfattes som at jeg har følelser i den retningen. Men du har selvsagt lov å håpe selv om statistikken taler deg imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. april 2009 #9 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Det kan være minst EN på arbeidsplassen min som er homofil, slik er det overalt. Det er ikke MULIG å se på folk om de er homofile, så man kan ikke vite 100 % om alt er ifølge statistikken. Husk at det finnes mange skaphomser. Jeg tror ikke at alle som smiler til meg hver gang vi treffes, er betatt av meg. Jeg ville bare unngå å misforstå videre signaler. Andre jenter jeg har møtt har gått frem på samme måte, men vært interesserte på den måten mens andre oppfører seg likt, som H, men som ikke er interesserte. Er det rart jeg er forvirret? Endret 24. april 2009 av sunglasses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #10 Del Skrevet 24. april 2009 Det kan være minst EN på arbeidsplassen min som er homofil, slik er det overalt. Det er ikke MULIG å se på folk om de er homofile, så man kan ikke vite 100 % om alt er ifølge statistikken. Husk at det finnes mange skaphomser. Selvsagt gjør det det. Men du skrev at det er like stor sjanse for at en person er homofil som heterofil, og sånn er det jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 24. april 2009 #11 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg må innrømme at jeg liker en uskyldig flørt med folk jeg møter av begge kjønn, uten å være interessert eller ha lyst til å gå noe lengre, mer som krydder i hverdagen....Kanskje disse jentene er litt som meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2009 #12 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg må innrømme at jeg liker en uskyldig flørt med folk jeg møter av begge kjønn, uten å være interessert eller ha lyst til å gå noe lengre, mer som krydder i hverdagen....Kanskje disse jentene er litt som meg? Eller mer sannsynlig at de slett ikke tenker på det som flørt om de smiler og prater og har det hyggelig med en av samme kjønn. Jeg ville i hvert fall ikke tenkt tanken på at det kan oppfattes som noe mer. I hvert fall hvis jeg ikke visste at den jeg pratet med hadde en annen legning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå