Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #21 Del Skrevet 2. mai 2009 Skikkelig harry same- og nordlandsnavn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 2. mai 2009 #22 Del Skrevet 2. mai 2009 Syns det er vakkert jeg Husker ikke hvilket, tror det var arabisk, så betyr Laila nattens perle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 28. mai 2009 #23 Del Skrevet 28. mai 2009 Harry og utbrukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fint Skrevet 28. mai 2009 #24 Del Skrevet 28. mai 2009 Lille Laila, lille Laila.... jeg liker det navnet jeg og det har kanskje noe med at de jeg kjenner som heter det er sånne fantastiske mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cybersix Skrevet 28. mai 2009 #25 Del Skrevet 28. mai 2009 Kjenner 2 Laila og 1 Leila. Syns ikke Laila er et pent navn, men det er jo en smakssak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. september 2009 #26 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg synes navnet i seg selv er ok, men har negative assosiasjoner til det så derfor klarer jeg ikke å like det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #27 Del Skrevet 6. september 2009 Ultra-harry!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kine28 Skrevet 6. september 2009 #28 Del Skrevet 6. september 2009 Har nok litt gammel-dame-assosiasjoner til navnet Laila siden jeg har en gammel tante som heter det. Men som flere har sagt her, Leyla/Leila synes jeg er vakkert ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gul3 Skrevet 6. september 2009 #29 Del Skrevet 6. september 2009 Kjente ei som heiter det, ho er under 30 men har og ett navn til. Hater ho og liker ikkje navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #30 Del Skrevet 6. september 2009 Kjente to venninner som het Laila og Leila. Leila er det ikke så ofte man hører da men. Leila var forresten litt araber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. september 2009 #31 Del Skrevet 6. september 2009 Mamma heter Laila. Har ikke noe imot navnet, men det passer liksom ikke på yngre jenter, eller barn som blir født nå. Siden mamma er sånn omsorgsarbeider så ser jeg for meg det når jeg tenker på navnet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #32 Del Skrevet 6. september 2009 Om du kaller datteren for Laila må du i alle tilfeller belage deg på at hun drar deg med på harryturer til Sverige på jakt etter billig kjøtt og rullings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 8. september 2009 #33 Del Skrevet 8. september 2009 Det assosierer jeg med Cowboy-Laila. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #34 Del Skrevet 9. september 2009 Kjenner en som har dobbeltnavn hvor det første er Laila, men det er bare på papiret. Hun vil ikke bli kalt Laila. Jeg har harry-assosiasjoner til navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #35 Del Skrevet 10. september 2009 Søsteren min heter Laila, og jeg har aldri tenkt over at det skulle være noe spesielt ved det navnet. Synes det er alminnelig pent. At noen assosierer det med harry kun på grunn av Cowboy-Laila, stusser jeg jo litt over. Noen har kanskje en litt liten horisont... Heldigvis tror jeg ikke søsteren min leser denne tråden, men jeg tror nok ingen ville likt å lese en slik mobbe-tråd av navnet sitt. Tenk om det var ditt navn som fikk gjennomgå på denne måten. Skjerp dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pomeline Skrevet 14. september 2009 #36 Del Skrevet 14. september 2009 Laila er ikke akkurat noe jeg ville kalt ungen min for. De fleste Laila'er jeg kjenner er godt voksne damer med høyt hår. Også kan jeg ikke unngå å tenke på Cowboy Laila heller, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fugl Fønix Skrevet 14. september 2009 #37 Del Skrevet 14. september 2009 For meg og er nærmeste linken til det navnet Cowbay-Laila, og det er ikke akkurat en god ting. Det blir dermed sidestilt med Sven O som guttenavn. Beklager til alle de som liker navnet, men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slem_Pike Skrevet 15. september 2009 #38 Del Skrevet 15. september 2009 Eg sier bare huff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 15. september 2009 #39 Del Skrevet 15. september 2009 [...] Navnet i seg selv er egentlig fint, men det har nok vært litt for populært i bygdenorge omtrent på 40-50-tallet til at jeg greier å ha noen positive assosiasjoner til navnet. [...] Cowboy-Laila og bygdelailaer fra femtitallet assossierer jeg det med også. Men hey! Jeg er middelaldrende. LilleLailas venner er jo ikke født ennå, og kommer ikke til å få de samme preferansene! Kanskje det kun er din datter som setter malen for hvordan hennes venner om et tiår skal oppfatte navnet? Og hva er egentlig så ille med Cowboy-Laila? - Greit at musikken hennes er fjernt fra hva jeg slipper frivillig forbi mine trommehinner. Men er det negativt å ha ei sterk kvinne som navneforbilde som tør være seg selv, og står for det? - En humør og gledesspreder, som lever sitt eget idealliv, totalt uten å bry seg om den tvangstrøyen dere "vanlige" prøver å synse henne inn i? Verden ser sikkert litt annerledes ut om ti år, for Laila. - For uten min kulturelle ballast, må jeg erkjenne at navnet er helt greit det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madmartigan Skrevet 15. september 2009 #40 Del Skrevet 15. september 2009 "Navnet skjemmer ingen" Men joda - litt Harry-assosiasjoner. Men i og med at navn er en motesak, så dukker det vel opp igjen etter hvert som kjempepopulært. Mange støgge navn der ute.... Bodil (nevnt før her), Ruth, Turid (søstern hater mellomnavnet sitt), Brita, osv osv... For ikke å snakke om guttenavn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå