Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes Laila er et utrolig vakkert og feminint navn. Gir meg assosiasjoner til Delilah, dets amerikanske versjon, som jeg synes klinger utrolig bra.

Men min mor og flere av mine venninner mener navnet er harry og passer på "bingokjerringer" og middelaldrende kjederøykere med permanent.

:klø:

Hva er dine assosiasjoner til navnet Laila? Kjenner du noen under 30 som heter det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma heter det og er definitivt ikke en kjederykende bingodame :ler:

Ellers kjenner jeg en marokkaner på rundt 25 som heter det. Jeg er så vant til navnet at jeg ikke synes det er harry.

Skrevet

Hvis man kjenner mange kjederøykende harry damer som heter Laila er det klart man vil forbinde navnet med harry damer. Men hvis du får en søt datter som heter det, vil alle i din omgangskrets snart forbinde navnet Laila med en søt liten jente. Selv kjenner jeg en voksen dame som heter Laila. Hun er flink og ekstremt ordentlig og har en ansvarsfull og høyt respektert jobb, så for meg er navnet Laila ganske nøytralt.

Skrevet

Laila har vel fått harrystempelet etter cowboy-Laila tipper jeg.

Jeg kjenner en ung jente som heter det.

Jeg synes Leila er mye mer pent enn Laila.

Skrevet

Jeg kjenner ingen som heter Laila og forbinder derfor navnet med Cowboy-Laila. Derfor blir det vanskelig å forestille seg ei søt lita jente hete det. Men hadde noen av mine venninner kalt ungen sin for Laila hadde jeg nok fort glemt andre assosiasjoner jeg hadde med det navnet. Selv kunne jeg ikke kalt barnet mitt for Laila på grunn av den jeg forbinder med navnet.

Skrevet

Fro meg er det ett hundenavn eller rottenavn (utrolig mange rotter som heter Laila :huh: )

Ser for meg ei dame som cowboy-Laila. Litt harry og litt russisk

Gjest Stearinpikken
Skrevet
Jeg kjenner ingen som heter Laila og forbinder derfor navnet med Cowboy-Laila. Derfor blir det vanskelig å forestille seg ei søt lita jente hete det. Men hadde noen av mine venninner kalt ungen sin for Laila hadde jeg nok fort glemt andre assosiasjoner jeg hadde med det navnet. Selv kunne jeg ikke kalt barnet mitt for Laila på grunn av den jeg forbinder med navnet.

Enig her :)

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Venninna mi heter Laila, men jeg tenker ikke over navnet egentlig. Hu bare ER Laila på en måte.

Om jeg ikke hadde kjent en Laila så hadde jeg nok tenkt på en tantefigur.

Jeg hater navnet Linda, men det er av personlige grunner.

edit: Nå så jeg for meg en mor som ropte "Laila" til den lille jenta si. Og det var faktisk søtt!

Endret av LanaLane
Skrevet

Det er en dame her i nabolaget ved navn Laila. Hun har en sånn fin "grorudpalme", og spiller bingo.

Harry, ja. :sjenert:

Skrevet
Jeg synes Leila er mye mer pent enn Laila.

Assosierer det med en bikkje-vovv, jeg.

Skrevet

Jeg er veldig opptatt av navn og nettopp Laila har jeg tenkt på mange ganger.

Jeg forbinder det både med noe litt harry, gammelt og tantete...

Men synes ordet i seg selv er utrolig søtt! Kjempefint faktisk, mykt, feminint, enkelt og pent.. lala med en i midt imellom :)

Men jeg kommer ikke unna mine tillærte assosiasjoner til navnet, og kunne derfor aldri kalt min egen datter dette...

Skrevet

Min kusine heter det, hun er 28 år gammel og gørr kjedelig. :)

Skrevet
Min kusine heter det, hun er 28 år gammel og gørr kjedelig. :)

OK.

Skrevet

Vokste opp med ei Laila, og liker navnet. Liker Liela mye bedre.

Skrevet

Syns Laila er veldig klassisk. Hadde en barnehagetante som het Laila. Hun var veldig pen ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Laila er harry. Og eldre, vil jeg tro. Ikke spesielt pen heller. Hun spiller sikkert bingo, og tipper lotto. Og så er hun ganske kjedelig, og skravlete.

Leila er nok mye bedre!

Gjest Gjest_Nepa_*
Skrevet

Mine assosiasjoner til navnet Laila er eksakt de samme som TS sine,

jeg kjenner Laila`er i alle aldersgrupper, og ingen av dem er særlig til bingogjengere, såvidt jeg vet.

Leila blir for meg en like ille variant som Chrestian istedenfor Christian.

Skrevet

Enig i at Leila er bedre. Laila syns jeg er harry rett og slett...

Gjest Tanita
Skrevet

Det er et fint navn og jeg syns ikke det er harry i det hele tatt. Og jeg aner ikke hvor de som synes det får det fra.

Skrevet

Jeg synes det er blodharry, på linje med Bodil.

Navnet i seg selv er egentlig fint, men det har nok vært litt for populært i bygdenorge omtrent på 40-50-tallet til at jeg greier å ha noen positive assosiasjoner til navnet. Vet av ei på min alder som heter det, har dessverre ikke blitt mer positivt innstilt av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...