Gå til innhold

Alternativ bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det synes jeg rett og slett ikke går an.

Selv om de kuresene sikkert er veldig fine, så er det mange som aldri ville satt sine bein på et sånt sted (meg inkludert).

Vet om mange som har vært - og som har vært kjempefornøyde.

Og mange som hadde ønsket de hadde tatt et kurs tidlig i forholdet.

Vet om noen som fikk det i gave - da de giftet seg etter å ha bodd sammen en stund - og de var kjempefornøyde.

Men det er klart - folk er forskjellige og man bør kanskje lodde stemningen først.- Men - ofte det det jo de som er veldig skeptiske og negative som trenger det mest.

Skrevet

Var i et bryllup en gang der brudeparet fikk en eske med nummererte (1-31) bokser med boksemat. Lappene med hva det vari boksene, var altså tatt av. På denne måten ble det litt spenning i de første dagene i ekteskapet i matveien også. Dette er den artigste gaven jeg har sett. :fnise:

Skrevet
Vet om mange som har vært - og som har vært kjempefornøyde.

Og mange som hadde ønsket de hadde tatt et kurs tidlig i forholdet.

Greit nok, men sånt må folk få velge selv.

Skrevet

Her er noen tips:

- kiste til duker o.l. Gjerne rosemalt, få med navnet på brudeparet og bryllupsdato. Her må dere muligens få flere med på spleising, men det skal vel gå greit. Det er sikkert flere enn dere som "sliter" med den korte ønskelista. Ta kontakt med nærmeste husflidslag.

- lag en liten kurv som tidligere foreslått, få gjestene til å skrive en liten hilsen til brudeparet på lapper som dere legger i kurven. Åpnes 1. bryllupsdag.

- glassblåst kunst designet til brudeparet, feks to vinglass.

- vi hadde blitt glad for feks et gavekort på favorittrestauranten med barnevakt ;)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Her er noen tips:

- kiste til duker o.l. Gjerne rosemalt, få med navnet på brudeparet og bryllupsdato. Her må dere muligens få flere med på spleising, men det skal vel gå greit. Det er sikkert flere enn dere som "sliter" med den korte ønskelista. Ta kontakt med nærmeste husflidslag.

- lag en liten kurv som tidligere foreslått, få gjestene til å skrive en liten hilsen til brudeparet på lapper som dere legger i kurven. Åpnes 1. bryllupsdag.

- glassblåst kunst designet til brudeparet, feks to vinglass.

- vi hadde blitt glad for feks et gavekort på favorittrestauranten med barnevakt ;)

Med unntak av det siste forslaget er dette et perfekt eksempel på at å kjøpe gave til andre kan slå fryktelig feil.

Hadde jeg fått en rosemalt kiste, eller kunstglass ( :hakeslepp: ) hadde jeg blitt lettere fortvilet. Noen synes dette er toppen av lykke, andre synes det er helt grusomt. Det er enten eller.

Klarer man ikke å komme med noen egne ønsker så fortjener man forsåvidt ikke bedre enn å få gaver som gjerne er skivebom - men jeg synes samtig at gjester kan tenke litt selv også. Har brudeparet kunstglass-stil så for all del, kjør på. Jeg har flere venner om elsker slikt. Men selv hater jeg det som pesten.

Gjest praktisk gjest
Skrevet

Jeg synes forslaget om frukt på døren var en god idé - eller noe lignende. Siden du sier de har lite tid - kanskje du kan gi dem gavekort på noe som "ikke er tidskrevende", som kan hjelpe dem i hverdagen, eller som kan hjelpe dem med å spare tid? for eksempel:

- Abonnement på aviser

- Abonnement på hvert sitt yndlingsblad

- Gavekort på vaskehjelp (kanskje spleise med flere andre)

- Gavekort/Time hos shoppingkonsulent (passer kanskje best for henne)

- Gavekort på gartner til hagen

.. eller noe sånt.. Kanskje noen andre har forslag til ting; hva hadde dere "i tidsklemma" satt pris på?

Jeg synes slike praktiske gaver er like bra, selv om det kanskje ikke er så glamorøst!

Skrevet

I et bryllup jeg var i, fikk brudeparet en hvit benk til hagen. På den var det et skilt med navnene deres og dato for bryllupet. Utrolig søt gave synes jeg :-)

Skrevet

Hvis de har en hageflekk kan du jo kjøpe et frukttre som de kan plante sammen i hagen sin. Super gave!

Gjest Araminta
Skrevet

Gaveabonnement på Det Nye og Pondus. :tommelsmil:

Nei, seriøst: Gå sammen med noen andre og gi tilskudd på ferietur. De har travle hverdager og behøver en ferie iblant, tipper jeg. Kanskje vil de ta med barna, kanskje ikke, det får være opp til dem (hvis de vil dra uten barn og besteforeldrene tilfeldigvis ikke kan, så kan dere jo tilby dere å være barnevakt noen dager hver i tillegg!)

Skrevet

Vi har det meste av det vi trenger, og kommer til å bo mer eller mindre fra hverandre de neste årene. Derfor har vi satt ting fra gaversomforandrerverden . no på ønskelisten.

Kanskje gave til en veldedig organisasjon hadde vært en ide?

Skrevet

De har ikke hage, ellers hadde frutktre vært perfekt!

Veldedige gaver synes jeg ikke noe om å gi, da må det i såfall være i tillegg til andre gaver.

Å gå sammen flere om et bidrag til ferie er et godt forslag. Jeg skulle ønske de hadde satt opp en reiseoperatør de ønsket å bruke til bryllupsreise, da kunne man kjøpt gavekort der slik at pengene måtte brukes på reise.

Gjest Araminta
Skrevet
De har ikke hage, ellers hadde frutktre vært perfekt!

Veldedige gaver synes jeg ikke noe om å gi, da må det i såfall være i tillegg til andre gaver.

Å gå sammen flere om et bidrag til ferie er et godt forslag. Jeg skulle ønske de hadde satt opp en reiseoperatør de ønsket å bruke til bryllupsreise, da kunne man kjøpt gavekort der slik at pengene måtte brukes på reise.

Kan dere ikke bare velge den reiseoperatøren dere selv har best erfaring med? Eller stole på at de bruker pengegaven til reise... :)

Skrevet
Kan dere ikke bare velge den reiseoperatøren dere selv har best erfaring med? Eller stole på at de bruker pengegaven til reise... :)

Vi ønsker oss penger til reise, og vi stoler ikke på noen reiseoperatører nå for tiden. Derfor er gavekort uaktuelt. Dessuten finner vi de beste reisene på nettet:)).

Vi ønsker oss gavekort hos et hagesenter, kanskje det er noe?

V i har gitt penger i gave, og det uten betenkeligheter. men vi har sagt at det er tilskudd til for eks reise.

Skrevet

Jeg har samme problemet her!

Lurte på å kjøpe en bok som har med ektaskap/samliv å gjøre, f.eks. Kama Sutra eller Kjærlighetens fem språk. men så er jeg usikker på om brudgommen noen gang vil komme til å åpne den......

Forslag tas imot m takk her oxo altså!:)

Skrevet

Litt kjedelig om de får gavekort fra 4 forskjellige reiseoperatører

Skrevet
Få med dere flere og gi gavekort på et Samlivskurs

Jeg ville syntes dette var veldig rart å få, og sannsyneligvis ansett det som frekt og et tåpelig forsøk på å være morsom (nå ser jeg at du mener det godt, men jeg ville ikke oppfattet det sånn). Jeg ville derfor aldri gitt noe slikt.

Gjest Papirkurven
Skrevet

Synes det er mange gode tips her,men jeg er også litt skeptisk. Hvis jeg i mitt bryllup får rosemalte kister, kunstglass, malerier og et tonn med sengetøy, vil jeg få skikkelige problemer. Kanskje ikke alt passer, og det er vanskelig å bytte kunst. Ikke alt kan byttes heller, og jeg synes det er kjempekjipt å bytte gaver, samtidig som jeg ikke vil ha store bilder jeg ikke liker i stua "bare fordi".

Men jeg skal lese tipsene her og kanskje komme på ting å skrive på listen vår, slik at folk ikke trenger å være så superoriginale.

Jeg skal gi bort gavekort på scrapping av bryllupsbildene til et vennepar i sommer :)

Skrevet
Jeg skal gi bort gavekort på scrapping av bryllupsbildene til et vennepar i sommer :)

Det var en kjempefin ide! Jeg går utifra at det er du selv som skal scrappe, og ikke en "butikk"?

Gjest Papirkurven
Skrevet
Det var en kjempefin ide! Jeg går utifra at det er du selv som skal scrappe, og ikke en "butikk"?

Jepp :) Bruden nevnte såvidt at jeg burde scrappe bildene deres, så der var jo ideen på plass :) Har kjøpt album og litt pynt allerede :)

Er jo noen butikker som gjør det, for det er ikke alle som liker å scrappe, men jeg synes det blir litt lite personlig.

Jeg er egentlig veldig tilhenger av hjemmelagede gaver, mamma strikket teppe til fadderbarnet sitt da han giftet seg, men da helst slike ting man kan velge hvor man vil ha.

Skrevet

God idè med scrapping, men foreslår at du tar det litt videre: Har du ikke selv, se om du kan få lånt et digitalt speilreflekskamera (med stort minnekort!). Øv deg litt på forhånd på å ta bilder (disse sletter du jo bare igjen. Så ta du masse (hundrevis!!!) bilder i vielsen og etterpå. Tror ikke folk får nok minner fra "dagen sin" :)

Selv om ikke alle bildene blir helt perfekte kan man gjøre mange bedre ved å "croppe" osv i photoshop.

Selve albumet eller albumene kan du pakke inn og gi i bryllupet.

Velge ut de beste bildene og lag noen fine minner til brudeparet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...