Bomull Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Hva gir man til de som ikke ønsker seg noenting? Et vennepar av oss skal gifte seg og har tidenes korteste ønskeliste Det er 10 ting på listen og 80 gjester, så jeg tror jeg dropper å kjøpe noe derfra. De har alt de trenger og relativt god økonomi. De har to barn og en del ugunstige arbeidstider, så opplevelser kan være vanskelig å gjennomføre. De sparer ikke på noe spesielt, og har heller ikke gitt inntrykk av at de ønsker seg gavekort hos reiseoperatør eller lignende. Jeg tenker litt på å gi dem penger, men synes det er litt kjedelig så jeg håper noen kreative tips
Neytiri Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Vi har gitt en sånn "picnic basket" i gave før. Da tok vi og kjøpte sprudlende vin, champagne glass, skål med sjokolade, en picnic duk, og selvfølgelig en sånn kurv(ekstra stor for at de kunne ha med seg mer om de ønsket). så satt vi i kortet at vi var villige til å passe barna når dem bestemte seg for en romantisk picnic! De husker det fortsatt i dag kor fint det var
sunnmøring Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Fant denne artikkelen her på kvinneguiden : http://www.kvinneguiden.no/magasin/diverse...lupsgaver/29880 Håper den kan hjelpe deg litt :-)
Gjest Faerie Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Hva med noe fra eva solo, for eksempel sitruspresse, epleutstikker eller timer? Ellers har de også mye fint fra f.eks. Herstal på den siden.
Gjest Purple Haze Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Nå vet jeg ikke hvor mye penger dere har tenkt å legge i gaven, men hva med å spleise med noen andre venner, og kjøpe kunst? Det er jo et varig minne, som også stiger i verdi med tiden. Vi fikk to flotte malerier i bryllupsgave, og det er noe av det jeg satte mest pris på av alt vi fikk.
Bomull Skrevet 13. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2009 Jeg har tenkt på årgangsvin eller champagne, eller en kurv med vin og annet godt. Jeg vil ikke kjøpe glass og lignende ting for det vet jeg de har alt de trenger av. Det gjelder også alle andre kjøkkenting. Jeg har også vurdert å tilby barnepass og en opplevelse, men de har aldri noe problem med å få barnepass hos foreldre og besteforeldre (Alle er i live og spreke på begge sider). Og så kommer tidsklemma inn... Hun jobber mye helg, og han er ofte bortreist i jobben + at ungene har en del fritidsaktiviteter. Derfor syens jeg opplevelser er vanskelig å planlegge for dem. Jeg har også vurdert skikkelig kvalitetssengetøy eller håndkler. Det er vel noe alle har bruk for? (Men det har jeg foreslått at de kunne sette på ønskelisten sin, men det har de altså ikke gjort så kanskje de ikke trenger det?)
Bomull Skrevet 13. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2009 (endret) Nå vet jeg ikke hvor mye penger dere har tenkt å legge i gaven, men hva med å spleise med noen andre venner, og kjøpe kunst? Det er jo et varig minne, som også stiger i verdi med tiden. Vi fikk to flotte malerier i bryllupsgave, og det er noe av det jeg satte mest pris på av alt vi fikk. Kunst kunne definitivt vært et alternativ ja! Men jeg synes kunst er vanskelig å kjøpe til andre. Selv er jeg ekstremt kresen og liker svært få ting... Endret 13. april 2009 av Sunshine
Bomull Skrevet 13. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2009 Pris? Tja... ca 1000 kr kanskje? Er det ikke det som er mest vanlig å gi som par?
Neytiri Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 fint sengetøy hadde eg trodd alle trengte en eller annen gang. Vi har satt opp en ønskeliste....men ikke allt vi har tenkt på å spørre før folk har kanskje lurt på om vi trenger det og det.... tror du er på riktig spor....men så kan jo alltid brudeparet bytte hvis det er absolut noe dem ikke trenger.
Jade Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Sengetøy må da være ok? Vi har ikke ført det opp på ønskelisten, men jeg ser jo at det meste kunne ha trengt å blitt byttet ut Men kjøp noe skikkelig. Høie, f.eks. Og kjøper dere sateng (damask er også fint), så kjøp bomullssateng, ikke polyestersateng. Sov i et polyestersengetøy en gang. Har aldri vært så svett, og trodde jeg skulle få gnagsår! Det er glattere og ser penere ut i pakken. Men det er altså helt forferdelig å ligge i (husk at polyester er plastikk!). Har dere sjangs, så sjekk hvilken størrelse de har på dynene. Standardstørrelsene er 50x70 i pute, og 140x200, 140x220 og 200x220 (dobbeldyne) i dyne. Stretchlaken er også noe man kanskje har lite av. Sjekk at de passer til rammemadrass hvis de har det. Noen er bare tilpasset tynne madrasser, og blir litt knappe om man ikke kjøper for stor. IKKE kjøp pledd. Vi får pledd hver jul. Vi har ikke plass til flere... :/
Bomull Skrevet 13. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. april 2009 Jeg tenkte kjøpe noen dyre sett fra Glasmagasinet i såfall Men så lurer jeg litt på om de kanskje har IKEA-dyner og de er jo en annen størrelse Pledd kjøpes ikke nei, det vet jeg de har mange av.
~Lykkelig~ Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 Gavekort på fotografering! Koster vel rundt 500,- hos Fame tror jeg..
Michelin Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Hva gir man til de som ikke ønsker seg noenting? Et vennepar av oss skal gifte seg og har tidenes korteste ønskeliste Det er 10 ting på listen og 80 gjester, så jeg tror jeg dropper å kjøpe noe derfra. De har alt de trenger og relativt god økonomi. De har to barn og en del ugunstige arbeidstider, så opplevelser kan være vanskelig å gjennomføre. De sparer ikke på noe spesielt, og har heller ikke gitt inntrykk av at de ønsker seg gavekort hos reiseoperatør eller lignende. Jeg tenker litt på å gi dem penger, men synes det er litt kjedelig så jeg håper noen kreative tips Hva med et maleri?
LilleBille Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Få med dere flere og gi gavekort på et Samlivskurs
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Gavekort på fotografering! Koster vel rundt 500,- hos Fame tror jeg.. Bare vær oppmerksom på at selv om fotograferingen og et lite bilde m/ramme er inkludert, så koster det mange tusen kr hvis de vil ha ekstra bilder/større bilder. Kan fort bli dyrt...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Vi har alt vi trenger og vel så det, men hvis jeg vrir hodet veldig - så tror jeg nok at jeg hadde blitt veldig glad for å få schvææære badelaken i kjempekvalitet. Selv om man har mange håndklær (som vi har), så er det kanskje litt ymse kvalitet man har fra før.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #17 Skrevet 13. april 2009 Få med dere flere og gi gavekort på et Samlivskurs Det synes jeg rett og slett ikke går an. Selv om de kuresene sikkert er veldig fine, så er det mange som aldri ville satt sine bein på et sånt sted (meg inkludert).
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Åh, det er så irriterende med folk som har korte ønskelister. Alle vet jo at de kommer til å få gaver, og det blir ordentlig hodepine for gjestene hvis det ikke er noen ønsker. Hvis man ikke vil ha gaver så får man heller opplyse om det, og like så hvis man ønsker seg penger eller gavekort. Uansett. Jeg tror jeg ville styrt unna type kjøkkenting, pynt osv. hvis du ikke vet noe konrket de samler på. Hvertfall det aller meste. Hvis det ikke faller i smak hos brudeparet ender det bare opp med å støve ned i et skap. Mine forslag: - sengetøy - pene, gode håndklær - gavekort på opplevelse (dere passer barna, og gir dem middag ute/kinobilletter/teaterbilletter eller lignende) - gavekort fra et kunstgalleri - brettspill (hvis de er typen som liker å spille spill) - gode kjøkkenredskaper (jeg tenker da på stekespade, visp osv. Det er noe som mange har fra ikea og annet med ymse kvalitet) - hvit duk, gjerne damask. Det er noe man egentlig aldri kan få for mye av, og som alle trenger fra tid til annen - dansekurs/matlagingskurs/vinkurs - abonnement på frukt/grønt levert på døren (f.eks. http://www.lettvint.no/index.php?valg=grup...ruppe_nr=45454) - ekstra god vin eller champagne, evt. cognac eller annet hvis de liker det. - spabehandling (gjerne en sånn hvor de f.eks. kan få massasje samtidig, og gjerne på et sted med basseng eller noe slik at de kan kose seg sammen i flere timer)
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 jeg hadde trodd det var en spøk om jeg hadde fått samlivskurs i bryllupspresang. lykke til, liksom :D
Bomull Skrevet 13. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 13. april 2009 jeg hadde trodd det var en spøk om jeg hadde fått samlivskurs i bryllupspresang. lykke til, liksom :D Må si meg enig i dette Synes det er en frekk gave...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå