Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Etter skilsmissen starter barna et nytt liv på Frogner i Oslo. Vi er ikke så kjent der...tar man selv kontakt med skole? Barna gikk på skole i en annen by tidligere. Hvordan skjer slike skifte midt i skoleåret? Hva er navnet på barnehage, barneskole, ungdomsskole og videregående skole på Frogner? Noen som vet om fritidsaktiviteter for barn i Oslo sentrum/vest? Finnes det hesteridning, bordtennis, badminton, joggeklubber, bordtennis, inneklatring, seiling eller svømming i nærheten? Takker for svar fra folk som er kjent i området!
m74 Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Skoler - spørs jo litt hvor. Det kan jo være Uranienborg skole, eller Majorstua skole eller sikkert noen andre også. Fritidsaktiviteter - Riding: Kongsgården på Bygdøy, Skøyen ridehus(?). Klatring - det er et klatresenter på Skøyen. Husker ikke hva det heter i farten Lykke til
Gjest ts Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Takk for svar! Hva er nærmeste videregående skole? Er det ungdomstrinn på Uranienborg? Hva med Majorstuen? Hvilken skole har beste rykte (gode miljøer?) av Majorstuen og Uranienborg?
starie Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Heisann! Jeg har selv bodd på Frogner og likte meg veldig godt. Nå har jeg ikke hatt skolebarn der så jeg vet ikke hvilken skole som har best miljø. På denne siden finner du i hvertfall informasjon om de ulike skolene. Nærmeste videregående skoler er vel Oslo handelsgymnasium, Hartvig Nissens Skole og Fagerborg Videregående skole.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Handelsgymnasium er blåruss a' la de som vil starte Bi etterpå eller?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Heisann! Jeg har selv bodd på Frogner og likte meg veldig godt. Nå har jeg ikke hatt skolebarn der så jeg vet ikke hvilken skole som har best miljø. På denne siden finner du i hvertfall informasjon om de ulike skolene. Nærmeste videregående skoler er vel Oslo handelsgymnasium, Hartvig Nissens Skole og Fagerborg Videregående skole. Det er riktig ang de videregående skolene. Det er alle bra videregående skoler og Handelsgym er ikke kun blåruss, nei. Der finner man mange forskjellige typer linjer (men de blir blåruss når de er ferdige). Av barne- og ungdomsskole ville jeg nok satset på Uranienborg. Det er kun fra det jeg har hørt, jeg har ikke gått på noen av skolene selv. Tror miljøet på Majorstua kan være ganske hardt og det gjelder vel også Ruseløkka Skole. Ellers er Frogner et supert sted og bo og dere vil helt sikkert trives godt!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Tror miljøet på Majorstua kan være ganske hardt og det gjelder vel også Ruseløkka Skole. :klø: Hva baserer du det på? Majorstua er fagmessig Oslos beste skole: http://arkiv.nettavisen.no/Nyhet/278952/He...este+skole.html Ruseløkka scorer også svært høyt. Det har riktignok ikke vært slik før. Men nå går det mye Bygdøy-ungdom på skolen, slik at den har en helt annen sammensetning enn i "gamle dager". (Det kan forsåvidt være et pluss eller minus, avhengig av hva man ønsker.) Jeg tror miljøet ved de enkelte skolen endrer seg endel. I "mine" år (lenge siden...), hadde Majorstua et ganske tøft miljø. Men i årene før var de verste gjengene på Uranienborg og Marienlyst.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Hva er nærmeste videregående skole? Når man går på vgs i Oslo så går man ikke nødvendigvis på den nærmeste skolen. Man søker seg inn på en av Oslos 32 (eller noe) videregående skoler. Karakterer og til en viss grad hvilken skole man sogner til, avgjør om man kommer inn eller ikke. Skolene i Frogner-området har generelt et høyt karaktersnitt for å komme inn.
Gjest Ts Skrevet 15. april 2009 #9 Skrevet 15. april 2009 Takk for mange svar! Så det med videregående må bare søkes på. Barne- og ungdomsskolene Ruseløkka, Uranienborg og Majorstuen: Uranienborg har det beste miljøet i følge enkelte her, mens andre mener det er harde gjenger ved skolene?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #10 Skrevet 15. april 2009 Angående vgs, så har søknadsfristen gått ut for i år. Jeg vet ikke om de har en egen ordning for de som kommer flyttende i etterkant, men det kan hende at en må ta av de plassene som ikke fylles opp rundt omkring i Oslo. Handelsgym, Nissen og Fagerborg blir fulle.
Gjest B Skrevet 15. april 2009 #11 Skrevet 15. april 2009 Det er vel ikke slik at man bare kan velge barne/ungdomsskole: Man må vel gå på den som man "tilhører" geografisk.
Gjest <Mia> Skrevet 15. april 2009 #12 Skrevet 15. april 2009 Hvorfor tar du ikke bare kontakt med Oslo Kommune - Bydel Frogner? Jeg er selv oppvokst på Frogner. Gikk på Uranienborg barneskole og stortrivdes der. Når man søker videregående blir man ikke nødvendigvis i bydelen. Jeg gikk på Berg videregående skole som ligger oppe ved Ullevål stadion.
m74 Skrevet 15. april 2009 #13 Skrevet 15. april 2009 Det er vel ikke slik at man bare kan velge barne/ungdomsskole: Man må vel gå på den som man "tilhører" geografisk. Det er fritt skolevalg i Oslo også for barne/ungdomsskoler - i prinsippet. Hvorvidt de faktisk har plass og lyst osv. kan nok variere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå