Gå til innhold

Elveblest?!?!? Hvorfor??

*Lillian*

Anbefalte innlegg

:kjempesinna:

Tror jeg har fått igjen elveblest. En allergisk reaksjon er det iallfall.

Begynte plutselig forrige natt her og klø på føttene og leggene. Jeg kan nesten klø meg til blods, blir helt desperat.

Oppdaget i lyset neste morgen at jeg var veldig rødflammete i huden i områdene der jeg klødde, men likevel ikke så mye som en gang før jeg hadde elveblest.

Jeg regner med det er elveblest, de utslettene som er der er like som sist jeg hadde elveblest.

Men hva kommer det av denne gangen? Det eneste jeg har spist eller brukt som er nytt for meg, er at jeg har begynt å smøre meg inn med Nivea Firming Body Lotion hver dag på beina. Kan det være denne jeg reagerer på?? Kan ikke huske jeg har spist noe nytt, og jeg har heller ikke byttet vaskemiddel eller noe annet slike ting. Det eneste som er nytt er denne huskremen. Reagerer jeg på den, mon tro?

Er det noen som har et godt tips til meg for å bli kvitt dette fortest mulig? Jeg har tatt en allergitablett i dag, og det virka kanskje litt men ikke nok.

Har med meg Atarax (klødempende) og Eurax.....

Er på ferie, så det er ikke så kult å gå med rødflammete bein i denne stekende varmen og klø som om man skulle hatt lus! :-?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madley

Du er på ferie sa du?

Har du barbert leggene rett etter at du har solt deg???

Det gjorde jeg i syden...ikke lurt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke lurt å ta masse peeling ret før man legger seg i solen.

Det kan ikke være soleksem da?

Jeg var litt plaget av soleksem en periode jeg lå mye i solarium. Klødde noe forferdelig. Ligner til forveksling på elveblest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Har du PC med deg på ferie ?

Jeg er enig med Lea - det kan være soleksem - jeg fikk det også sist jeg tok solarium - for 13 år siden :ler: .. kommer ikke til å ta det mer, heller. Kan ikke huske å ha klødd sånn hverken før eller etterpå - aldri mer solarium på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Elveblest kan være mange ting. Ting man spiser, midd, varme, kulde osv. Jeg har kronisk elveblest (ikke gøy!) og vet nesten aldri hva det kommer av. Noen ganger kan jeg være allergisk mot jordbær, andre ganger ikke. Og sånn gjelder det med mange matvarer. Får også en type elveblest som utvikles av varme, spesielt etter trening eller varm dusj.

Ofte hjelper det hvis jeg dusjer i iskaldt vann. Zyrtec er den allergimedisinen som hejlper best mot kløe.

Kan nok hende du har fått soleksem, siden du har mange røde prikker. Hydrokortison-salve hjelper bra på soleksem (ikke mot elveblest).

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke utslettet går vekk, kan du forsøke å smøre deg med hydrokortison.

Ta dobbel dose allergitabletter(Altså..ta to i stedet for en). Jeg fikk alltid sterkere allergitabletter fra legen min når jeg fikk utslett... Og det funket greit :)

Ha en fortsatt god sommer *lillian*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar!

Jeg tok en allergitablett i går kveld, og har ikke klødd særlig etter det, så det kunne virke som noe jeg reagerte på.

Da jeg gikk i dusjen i dag svei det noe sinnsykt...

Men nå er det så godt som borte, så da får man se senere.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:D

Hei.

Veldig varme bad kan hjelpe og få huden til å slutte å klø.

Elveblest kan ofte være hormonellt betinget og jeg synes det høres mer ut som soleksem det du har (allergisk reaksjon).

Solarium kan ofte gi denne reaksjonen de første gangene.

Dr. Guapa

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Candyfloss

Jeg tror jeg også har elveblest...???? :roll: Rødt, stort område med eksem på store deler av lårene....Gjør driiiitvondt :( Var det noen som sa dårlig immunforsvar? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

snakket med en som hadde hatt masse amalgamfyllinger og fikk elveblest. Han byttet alle fyllingene til kompositt. Elveblesten forsvant! hm!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra på apoteket og kjøp Decubal Recover. Litt dyr med hjelper som bare det. Allergitabletter stiller kløen men får ikke bort utslett. Eurax og hydrokortison kan bare brukes en kort periode. Decubal kan du bruke hele tiden. Decubal Clinic er også en fin fuktighetskrem som du kan bruke morgen og kveld. Smør f.eks rett etter dusj bad når huden enda er fuktig. Blir ikke så klissete da. Det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...