Gå til innhold

Angrer på bryllupsplanene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på. Et par som ønsker et lite bryllup. Hvordan i all verden ender dere opp med 100 gjester? Det er vel ingen som har tvunget dere til å invitere 100 gjester? Hvis dere i utgangspunktet ønsket f.eks. 10-20 gjester, så er det vel ikke 80-90 gjester som bare forventer å bli invitert, så dere bare måtte ombestemme dere? Greitt nok med et par 10 pliktgjester, men nesten hundre er vel litt voldsomt? Hadde jeg skulle hatt et bryllup med 100 gjester, så hadde nok jeg også gruet meg. Men jeg hadde aldri i verden endt opp med det. Ikke bare for min egen del. Men vi skal jo få tid til å snakke med alle gjestene som har takket ja til å feire dagen med oss. Men når invitasjonene først er sendt ut, så hadde jeg nok latt det være med det. Å trekke tilbake invitasjoner synes jeg er frekt. Spesielt når grunnen er at brudeparet ikke klarer å bestemme seg for hva de vil. Tipset om at brudeparet skulle stikke av, hadde jeg heller ikke sansen for. Hvis jeg hadde brukt masse penger på å gå i et bryllup, ville jeg blitt ganske irritert hvis ikke en gang brudeparet hadde giddet å møte opp.

Gjør det beste ut av det! Det kommer til å koste deg dyrt. Sørg for å ha profesjonelt lokale m/kokk, servitører og kjøkken. Sørg for å ha en profesjonell toastmaster som fungerer som "programleder" for hele dagen (ikke bare vitsemaker, og taleannonsør). Sørg for å ha mange pakkeåpnere (edru) med tungen rett i munnen! Sørg for å ikke ha altfor mye program, du skal ha tid til å snakke med alle dine gjester også, og da må noen andre sørge for at tingene går sin gang.

Edit: med du, så mener jeg selvsagt dere (deg og brudgommen)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Etter forlovelse og livet på en rosa sky, begynte vi å planlegge bryllup. Det har hele tiden vært mye om og men med gjestelisten, så mye at vi har lurt på om det er verdt det.. Vi ønsket begge et lite bryllup, men endte opp med å invitere 100 (altså ikke noe lite bryllup). Her var nok forventninger og tradisjon sterkt medvirkende. Nå nærmer bryllupet seg, og vi angrer..! Med bare to mnd igjen, ser vi at vi har valgt helt feil, og burde følgt magefølelsen til å begynne med. Vi gruer oss nesten til dagen, og gleder oss til å få det overstått. Et lite bryllup med de aller nærmeste er mye mer "vår gate". Vi er nok litt etterpåklok, og angrer på at invitasjonene er sendt ut. Hadde vi ikke gjort det, kunne vi fint ha trukket oss nå...Så spørsmålet er: er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre?

(Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... :sukk: )

Ville aldri trukket tilbake innvitasjonene, men kansje forandre klokkeslett... alle får komme til kaffen, men kun spesielle personer til middagen og på kvelden....

100 stk er ikke så mange da.... hadde over 300 gjester jeg... var så kjekt... hadde da ikke trengt å innvitere alle dem, men med mannens store familie så ble det slik... Hadde en nydelig dag sammen...

men vi delte opp dagen slik at

de som ønsket kunne komme i vielsen,

kun innerste familie (30 stk) til kaffe og lunsj,

alle som ønsket til middag og fest...

Senere på kvelden/natten var vi kun oss to + forlovere .... Nydelig dag!!!

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Ville aldri trukket tilbake innvitasjonene, men kansje forandre klokkeslett... alle får komme til kaffen, men kun spesielle personer til middagen og på kvelden....

100 stk er ikke så mange da.... hadde over 300 gjester jeg... var så kjekt... hadde da ikke trengt å innvitere alle dem, men med mannens store familie så ble det slik... Hadde en nydelig dag sammen...

men vi delte opp dagen slik at

de som ønsket kunne komme i vielsen,

kun innerste familie (30 stk) til kaffe og lunsj,

alle som ønsket til middag og fest...

Senere på kvelden/natten var vi kun oss to + forlovere .... Nydelig dag!!!

Legge til: Pakket opp alle gavene to dager etterpå, kun meg og mannen. Det var noe av det smarteste vi gjorde. Istdet for gaveåpnere hadde vi gavebringere som kjørte gavene hjem til oss. Hadde blitt snurt om noen pakket opp mine gaver... nei det hadde jeg ikke likt...

Gjest Helene (over)
Skrevet

Flere tips:

* Ha kvelden før og dagene etter for dere selv!!!!

Vi hadde kvelden før helt for oss selv, med nydelig middag som mannen laget.

og dagene etterpå var vi helt alene på hotell, og deretter 2 uker bryllupsreise , kun oss!!! Nydlelig med litt tid for oss selv også...

Gjest Helene (over)
Skrevet

Ble litt mye skriving her...

Men dere kan jo evt. arrangere en bryllups fest kun for spesielt innviterte dagen før, uken før, eller etter..... så får dere i pose og sekk...

Gjest annemor30
Skrevet
Etter forlovelse og livet på en rosa sky, begynte vi å planlegge bryllup. Det har hele tiden vært mye om og men med gjestelisten, så mye at vi har lurt på om det er verdt det.. Vi ønsket begge et lite bryllup, men endte opp med å invitere 100 (altså ikke noe lite bryllup). Her var nok forventninger og tradisjon sterkt medvirkende. Nå nærmer bryllupet seg, og vi angrer..! Med bare to mnd igjen, ser vi at vi har valgt helt feil, og burde følgt magefølelsen til å begynne med. Vi gruer oss nesten til dagen, og gleder oss til å få det overstått. Et lite bryllup med de aller nærmeste er mye mer "vår gate". Vi er nok litt etterpåklok, og angrer på at invitasjonene er sendt ut. Hadde vi ikke gjort det, kunne vi fint ha trukket oss nå...Så spørsmålet er: er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre?

(Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... :sukk: )

Jeg har bare et godt råd jeg... Gjør dagen slik at dere husker dagen som den fineste i deres liv.

Skrevet

Jeg ville ikke trukket tilbake invitasjoner, men ingenting tvinger dere til å ha et tradisjonelt bryllup. Gjør noe helt utenom det vanlige slik at dere ikke er i fokus hele tiden. Hva med sightseing i området (hvis det er en del tilreisende) og grilling på kvelden?

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Hvor lenge er det til bryllupet skal finne sted? Har dere fått svar på hvor mange som kommer? Hvis ikke, tviler jeg på gjestene har rukket å kjøpe gave/klær, bestille billetter, osv. Da er det vel ingenting i veien for å avlyse eller utsette. Man trenger jo ikke oppgi grunn heller. Det går da an å si at av spesielle grunner har dere vært nødt til å avlyse/utsette bryllupet. Hvis det derimot er kort tid til bryllupet og gjestene har svart på invitasjonen, synes jeg dere bare må gjøre det beste ut av det. Mange gode råd som i denne tråden er nevnt for å få fokuset litt bort fra dere selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...