Gå til innhold

Angrer på bryllupsplanene...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Mange som ikke skjønner det. Bare de skal gifte seg, så tror de de kan gjøre akkurat det de føler for. Bridezilla inn = skikk og bruk ut

Denne var drøy

Ts spør bare om innspill. Det er alltid noen her inne som skal rope BRIDEZILLA med en gang de har mulighet :filer:

Skrevet

Hei TS! Først vil jeg bare si at jeg føler med dere i den situasjonen dere har kommet i. Riktignok er det dere selv som har gjort at dere kom i dette uføret, men jeg er absolutt ikke enig i de flestes meninger her..

Nå vet jo vi at grunnen din til å trekke invitasjonene begrunnes i at dere i bunn og grunn ønsker et helt enkelt og lite bryllup. Jeg vil minne andre her inne om at det faktisk kan skje tragedier i familien/økonomien osv som gjør at andre par bare MÅ avlyse eller utsette et bryllup, om det enn så bare et 3 uker før tiden.

Jeg synes du skal lytte på hjertet ditt jeg, og gjøre det som er riktig for dere. Ta frem ydmykheten din/deres, og ring de inviterte gjestene og forklar situasjonen. Hos 99% av de vil dere møte forståelse, de andre som føler de blir snytt for en fest kan bare føle det slik også. Vær nøye med å forklare grunnen, og hva dere faktisk føler er rett for dere. Alle kan ta feil, og det er lett å bli revet med i en begynnend eplanleggingsprosess..

Som en tydeliggjøring av at dere virkelig ønsker et lite bryllup synes jeg kanskje dere da skal være uhyre forsiktige med hvem som "likevel" får komme, ta med evt. kun søsken, foreldre og forlovere. Altså, den aller innerste sirkel, så slipper dere mere styr om dette i ettertid. Hva med å reise litt unna hjemplassen?

Det er alltids noen som vil føle seg snytt osv, og som det er skrevet tidligere her får en da bare håpe at ingen har lagt ned store kostnader eller omprioriteringer for å komme til dere. Snakk evt med disse og kom til en løsning :)

DET ER DERE SOM SKAL GIFTE DERE; OG DU SKAL SLIPPE Å GRUE DGE PÅ FORHÅND! KANSKJE HADDE DAGEN BLITT SUPER LIKEVEL, MEN LYTT TIL HJERTET DITT OG STÅ FOR EGNE VALG. DET ER INGEN SOM KAN BESTEMME HVA DERE ØNSKER Å GJØRE UT AV DAGEN! Ønsker deg masse lykke til! :)

-klem

Gjest Rampolina på nattevakt:)
Skrevet

Hva med..

Hold alt som planlagt, gjør middagen rimlig og ha nok drikke.

Film dere selv (og få noen allierte til å vise dette på festen) hvor dere takker gjestene for at de kom og håper de får en knall fest FOR DERE SITTER NÅ PÅ FLYET TIL MALLORCA (eller hvorsomhelst ellers)

Lykke til uansett..

Skrevet
Hva med..

Hold alt som planlagt, gjør middagen rimlig og ha nok drikke.

Film dere selv (og få noen allierte til å vise dette på festen) hvor dere takker gjestene for at de kom og håper de får en knall fest FOR DERE SITTER NÅ PÅ FLYET TIL MALLORCA (eller hvorsomhelst ellers)

Lykke til uansett..

den var god hehe:)

Skrevet

Når det har blitt som det har blitt, synes jeg at dere bør kjøre på med den planlagte festen, med alle inviterte. Sørg for at de får en KOSELIG dag, med alt som seg hør og bør (men det er helt greit å vlge de billigste løsningene på mat og drikke og lokale så lenge dere er med og holder stemningen oppe).

Når festen er over (og det kommer sikkert til å bli LITT gøy for dere også), puster dere ut, og tar en heidundrende bryllupsferie der dere to kan gjøre akkurat hva dere vil. Slik kommer dere ut av det med æren i behold.

• 2 uker senere...
Skrevet

I alle dager - det må da vel være lov å angre seg, selv etter at invitasjoenene er sendt ut?!?

Det vil jo være mest ubehagelig for brudeparet å skulle ringe rundt å si at "Dessverre må vi avlyse det bryllupet vi hadde tenkt å ha av personlige grunner, og heller ha et lite bryllup med kun familie som våre gjester" - gjestene er heldige som blir invitert i et bryllup. Så lenge det ikke er snakk om at gjestene allerede har hatt utgifter eller har måttet legge om ferie pga bryllupet, så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være lov å avlyse det planlagte bryllupet. Det er brudeparets dag, og så aldeles ikke gjestenes dag!

Skrevet

Er man voksen nok til å gifte seg, må man også være voksen nok til å stå for de valgene man selv har tatt. Har man valgt å invitere 100 mennesker til fest, kan man ikke etterpå avlyse hele greia bare fordi man finner ut at det ikke frister med så stor fest likevel. Det er ikke alt i livet som kommer med angrefrist.

Skrevet

Nei, ikke alt i livet kommer med en angrefrist. Hva om brudgommen eller bruden mister jobben i disse finanskrisetider? Eller det blir slutt mellom brudgommen og bruden før bryllupet? Du mener kanskje ikke det er god nok grunn til å avlyse bryllupet, fordi invitasjonene tross alt er sendt ut?

Det er snakk om mye penger i denne sammenheng, og det er snakk om at bryllupsparet skal ha gode minner fra denne dagen. Ligger ting til rette for en avlysing så ser jeg personlig ingen grunn til at det ikke skal være mulig for dem å avlyse bryllupet. Ja, det er kanskje uhøflig å avlyse et bryllup på denne måten. Men vet du hva, bryllup kommer med en angrefrist fordi det er mye som kan spille inn slik at en gjennomføring ikke er mulig.

Skrevet

Det er stor forskjell på å avlyse fordi det inntreffer uforutsette ting som vanskeliggjør gjennomføring og å avlyse fordi man ikke har lyst på fest allikevel.

Skrevet

Ja, det er det. Men jeg mener det uavhengig av dette må være lov å angre seg.

Skrevet

Det er noe helt annet å avlyse fordi det blir brudd, pga sykdom, dødsfall eller lignende enn å avlyse fordi man ombestemmer seg.

Det er selvfølgelig opp til brudeparet å velge et av to onder, men tror de fleste hadde sett på en avlysning med grunnen ts har gitt som frekt.

Skrevet

Spør du om hvorfor det er frekt å avlyse i siste liten når man har bedt 100 stk i bryllup? Hvis man ikke skjønner det selv, så er det ikke noe mer jeg kan si for å oppklare det, egentlig. Det burde si seg selv.

Skrevet
Ja det burde dere. Man kan ikke trekke tilbake sendte invitasjoner skjønner du vel?

Jo, det kan man faktisk. Jeg var oppe i en liknende situasjon med en venninne som skulle gifte seg. Alle bad henne om å trekke tilbake invitasjonene for det ville blitt mye bedre. Hun gjorde det ikke, og det hele endte i tårer.

Hvis man bryr seg om de som skal gifte seg så har man forståelse for sånt.

Jeg for min del hadde vært fryktelig nervøs foran så mange mennesker og det er ikke det jeg hadde villet på en slik dag.

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet
Ja, det er det. Men jeg mener det uavhengig av dette må være lov å angre seg.

Helt enig!

Gjest Gjest_jente20_*
Skrevet
Når det har blitt som det har blitt, synes jeg at dere bør kjøre på med den planlagte festen, med alle inviterte. Sørg for at de får en KOSELIG dag, med alt som seg hør og bør (men det er helt greit å vlge de billigste løsningene på mat og drikke og lokale så lenge dere er med og holder stemningen oppe).

Når festen er over (og det kommer sikkert til å bli LITT gøy for dere også), puster dere ut, og tar en heidundrende bryllupsferie der dere to kan gjøre akkurat hva dere vil. Slik kommer dere ut av det med æren i behold.

Du er virkelig frekk! Det er da ikke sånn at bryllupsparet skal fly rundt og varte opp folk!! Det er en ære å bli bedt! Greit nok at gjestene skal ha det hyggelig og sånt, men det får da være måte på. Ingen vil se et skjelvende brudepar som vrir seg av skrekk foran gjestene fordi at de må vies foran så mange mennesker!

Skjerp dere folkens!

Skrevet
Denne var drøy

Ts spør bare om innspill. Det er alltid noen her inne som skal rope BRIDEZILLA med en gang de har mulighet :filer:

Enig! Lykke til ts, håper bryllupet ditt blir en fin dag! :klemmer:

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å trekke tilbake invitasjonene da jeg føler at bryllupsforberedelsene går ut over humøret og at alt bare er blitt til stress og mas.

Men dette burde jeg tenkt på før jeg satte igang med hele dette sirkuset og kommer selfølgelig aldri til å avlyse bryllupet, så jeg skal gjøre det beste ut av det.

All respekt til de som trekker tilbake invitasjonene av gode grunner, selv er jeg for feig til det.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt særlig blid om jeg hadde kjøpt inn gave, tatt fri fra jobben og kjøpt klær til å gå i bryllup, og så fått beskjed om at jeg ikke var velkommen likevel.

Jeg føler med deg, deg gjør jeg virkelig. Jeg ønsker meg heller ikke noe stort bryllup når den dagen kommer. Men har invitasjonene allerede blitt sendt ut er det etter min mening for sent å angre seg.

Jeg ville hatt full forståelse for å av-invitere bryllupsgjester om det var pga sykdom, dødsfall e.l. men å si at "vi ombestemte oss" er ikke en slik grunn.

Om jeg var deg, ville jeg gjort som det ble skrevet her tidligere - fått bestilt flybilletter til Mallorca og stukket av fra hele sulamitten :)

Skrevet
Jeg hadde ikke blitt særlig blid om jeg hadde kjøpt inn gave, tatt fri fra jobben og kjøpt klær til å gå i bryllup, og så fått beskjed om at jeg ikke var velkommen likevel.

Jeg føler med deg, deg gjør jeg virkelig. Jeg ønsker meg heller ikke noe stort bryllup når den dagen kommer. Men har invitasjonene allerede blitt sendt ut er det etter min mening for sent å angre seg.

Jeg ville hatt full forståelse for å av-invitere bryllupsgjester om det var pga sykdom, dødsfall e.l. men å si at "vi ombestemte oss" er ikke en slik grunn.

Om jeg var deg, ville jeg gjort som det ble skrevet her tidligere - fått bestilt flybilletter til Mallorca og stukket av fra hele sulamitten :)

:Nikke:

Og hva gjør dere med de som har faktiske utlegg utover det som er nevnt i dette innlegget? Refunderer dere flybilletter for folk, f.eks.?

Av respekt for de jeg har invitert, ville jeg IKKE ha avlyst hele greia, men tatt dagen som den kommer. Det er mange måter å løse det på slik at brudeparet ikke får altfor mye oppmerksomhet denne dagen. Et mer diskret antrekk enn brudekjole og snipp-kjole er en måte å tone ned oppmerksomheten på. Ikke hovedbord under middagen en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...