Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #1 Skrevet 13. april 2009 Etter forlovelse og livet på en rosa sky, begynte vi å planlegge bryllup. Det har hele tiden vært mye om og men med gjestelisten, så mye at vi har lurt på om det er verdt det.. Vi ønsket begge et lite bryllup, men endte opp med å invitere 100 (altså ikke noe lite bryllup). Her var nok forventninger og tradisjon sterkt medvirkende. Nå nærmer bryllupet seg, og vi angrer..! Med bare to mnd igjen, ser vi at vi har valgt helt feil, og burde følgt magefølelsen til å begynne med. Vi gruer oss nesten til dagen, og gleder oss til å få det overstått. Et lite bryllup med de aller nærmeste er mye mer "vår gate". Vi er nok litt etterpåklok, og angrer på at invitasjonene er sendt ut. Hadde vi ikke gjort det, kunne vi fint ha trukket oss nå...Så spørsmålet er: er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre? (Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... )
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Huff, denne er jo i grunn ikke så mye å gjort noe med i og med at invitasjonene er sendt ut? Med mindre dere er villige til å ringe rundt og forklare situasjonen? Men det bør da skje asap etter at invitasjonene ble sendt ut slik at folk ikke har begynt å legge planer/kjøpe ting/bruke penger i forbindelse med bryllupet. Det er jo deres dag og deres ønsker man skal tenke på, men det er jo ikke så mange løsninger i dette tilfellet. Uansett så tror jeg dere kommer til å få en kjempefin dag sammen, uansett om dere er 10 eller 100 Fokuser på hverandre og bare kos dere sammen, så blir det sikkert kjempehyggelig!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Etter forlovelse og livet på en rosa sky, begynte vi å planlegge bryllup. Det har hele tiden vært mye om og men med gjestelisten, så mye at vi har lurt på om det er verdt det.. Vi ønsket begge et lite bryllup, men endte opp med å invitere 100 (altså ikke noe lite bryllup). Her var nok forventninger og tradisjon sterkt medvirkende. Nå nærmer bryllupet seg, og vi angrer..! Med bare to mnd igjen, ser vi at vi har valgt helt feil, og burde følgt magefølelsen til å begynne med. Vi gruer oss nesten til dagen, og gleder oss til å få det overstått. Et lite bryllup med de aller nærmeste er mye mer "vår gate". Vi er nok litt etterpåklok, og angrer på at invitasjonene er sendt ut. Hadde vi ikke gjort det, kunne vi fint ha trukket oss nå...Så spørsmålet er: er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre? (Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... ) Når dagen kommer, så vil dere ikke angre.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 (Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... ) Ja det burde dere. Man kan ikke trekke tilbake sendte invitasjoner skjønner du vel?
Gjest ts Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Vi skjønner vel at dette bør gjennomføres som planlagt nå, selv om vi skulle ønske at vi kunne endre det... Aller helst hadde jeg håpet at noen hadde en fiffig løsning på hvordan vi kunne komme oss unna det store planlagte bryllupet, men det blir vel vanskelig.. Eller om noen har noen tips til hvordan vi kan legge opp dagen for å få minst mulig fokus på oss selv (kanskje vanskelig siden det er vårt bryllup) eller andre lure tips for å få bryllupet til å "virke mindre". Vi er ikke så begeistret for masse oppmerksomhet på oss selv, så begynner å grue oss litt. Uff...nei, jeg vet ikke helt jeg.. Kanskje det bare hjelper å skrive om det.... Snille dere er som svarer
Neytiri Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 (endret) 100 er invitert...er det 100 som kommer^??? vi var litt i samme båt...skulle gjøre det lite i utlandet, men bestemte pga foreldre og tradisjoner å ha det større....altså 90 bedt. Men nu som svarfristen har nesten kommet så er det jo rundt 55 som kommer tror eg. Men du må tenke på det sånn at uansett lite eller stort så blir dere store fokuset....det er jo det det blir uansett. Men tenk mer på at dette er folk som vil være med dere på den store dagen, og sett pris på at dem ønsket å være der med dere. kosn bryllup er dette egentlig??? er det mye barn...er det stor fest, kun middag.... Kanskje lettere å komme med litt inspill da... Men vi for eksemple har det sånn at festen er på hotell der vi også har suite, sånn at man kan ta en liten pause i 5 minutter hvis man trenger....så er det stor hage utafor lokalet sånn at man kan komme seg litt ut hvis det blir "tung luft" hvis du skjønner håper det hjelper litt Endret 13. april 2009 av icechick
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 - Om dere ikke vil ha så mye oppmerksomhet så kan dere jo ha tale og sang forbud. - Buffet eller koldtbord så ikke det blir så høytidelig men litt "løsere" stemmning. - Droppe valsen Kom ikke på mer i farten
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Synes dere skal avlyse bryllupet. Helt greit det, si at dere vil gifte dere i stillhet, og be kun de få dere egentlig ønsket. Bare gjør som gjest over sa, sørg for at det skjer kjapt!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 Si at dere skal utsette det, og gift dere senere. Husk at det er deres dag.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #10 Skrevet 13. april 2009 Nei vet du hva?! De holdningene som er her inne på kg bryllup altså...man inviterer ikke folk til bryllup for å ta tilbake invitasjonen etterpå. Minner meg om barneskolen dette "du får komme, nei du får ikke komme likevel". Det er ikke bare brudeparets dag, etter at invitasjonene er sendt er det gjestenes dag også! Dette vitner bare om umodenhet.
Neytiri Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 Syns ikke at det gjør noe å utsette bryllup hvis det er gode grunner til det.(sykdom el lignende.....) I dette tilfellet syns eg man skal gjøre det beste ut av det....var gode ideer med at valsen blir kuttet ut, og koldbord(buffet)(vi skal ha grillbuffet for å få det litt sosialt) Det tar kanskje fokuset litt fra... Men husk at ting folk sier på KG hadde kanskje ikke alltid tørt å si det direkte til personene....dette er et forum...sånn at folk tørr kanskje si litt mer av sine "ekte" meninger. Uansett er vi alle ulike, og til slutt mener eg at man gjør det man vil uansett
Cammiebella Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 Dette er grunnen til at man når planleggingen starter må gå gjennom hva slags type bryllup man vil ha. Håper det kan få andre som kunne kommet opp i samme situasjon å innse at man må tilpasse bryllupet til det man selv vil ha, ikke hva andre forventer eller fordi det er "tradisjon". Når dere allerede har invitert 100 stykker er det ikke så mye å gjøre med saken. Dere kan selvfølgelig justere det slik at det blir mindre taler o.s.v. og en mindre formell middag, men uansett vil det være mange gjester rundt dere og dere vil få mye oppmerksomhet. Jeg hadde absolutt ikke utsatt bryllupet. Hva når gjestene finner ut at dere har giftet dere og de ikke har blitt invitert? Jeg hadde synes det hadde vært skikkelig frekt.
Cæmis Skrevet 13. april 2009 #13 Skrevet 13. april 2009 Er ikke så mye å gjøre tror jeg. Det beste er vel å bare prøve å glede seg til dagen. Selv om det er mange mennesker så er det tross alt folk dere kjenner, og ikke vilt fremmende. Det blir helt sikkert hyggelig. Selv om dere vil få mye oppmerksomhet så får du bare nyte det! Med nagativ instilling ( selv om jeg skjønner at du tenker slik) vil det hvertfall ikke bli noe bedre. Prøv å se positivt på det, det kan hjelpe mye! Slik som forslag over, dropp noen taler/sanger, litt mindre uformell middag (feks grilling? eller buffet). Dere har jo også muligheten til å trekke dere tilbake litt ut på kvelden, så gjr det beste ut av det så lenge det varer. Det er bare en dag og jeg er sikkert på at et bryllup med 100 stk blir helt fantastisk. Vi blir "bare" 50-60 til middag og total 70-80 med kaffe gjester, men skulle mer enn gjerne ha hatt alle og noen til med på middag om vi hadde hatt økonomi til det! Det er deres dag og den blir helt sikkert fantastisk!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #14 Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde absolutt ikke utsatt bryllupet. Hva når gjestene finner ut at dere har giftet dere og de ikke har blitt invitert? Jeg hadde synes det hadde vært skikkelig frekt. Det synes ikke jeg. Det er brudeparets dag! Skal de ha et bryllup de ikke vil ha da eller?? Synes synd på dem, det er ikke moro at man gruer seg til å gifte seg pga slikt..
Cammiebella Skrevet 13. april 2009 #15 Skrevet 13. april 2009 Det synes ikke jeg. Det er brudeparets dag! Skal de ha et bryllup de ikke vil ha da eller?? Synes synd på dem, det er ikke moro at man gruer seg til å gifte seg pga slikt.. Ja, helt enig i at det er brudeparets dag, men det er direkte frekt å be 100 gjester og så senere trekke tilbake invitasjonene. Hvis man ikke klarer å ha et "stort" bryllup så vet man det fra starten av, man oppdager ikke plutselig at man ikke trives i store forsamlinger. Det er stor forskjell på å ha 100 gjester og ha 10 gjester.
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 13. april 2009 #16 Skrevet 13. april 2009 Dette er grunnen til at man når planleggingen starter må gå gjennom hva slags type bryllup man vil ha. Håper det kan få andre som kunne kommet opp i samme situasjon å innse at man må tilpasse bryllupet til det man selv vil ha, ikke hva andre forventer eller fordi det er "tradisjon". Når dere allerede har invitert 100 stykker er det ikke så mye å gjøre med saken. Dere kan selvfølgelig justere det slik at det blir mindre taler o.s.v. og en mindre formell middag, men uansett vil det være mange gjester rundt dere og dere vil få mye oppmerksomhet. Jeg hadde absolutt ikke utsatt bryllupet. Hva når gjestene finner ut at dere har giftet dere og de ikke har blitt invitert? Jeg hadde synes det hadde vært skikkelig frekt. jeg og min kjære hadde planer om stort bryllyp. heldigvis startet vi så tidlig med å planlegge at vi fikk forandret på bryllupet før innbydelsene ble sendt ut. men vi skal fortsatt ha stort bryllup bare at vi deler det opp i flere fester så alle får sin del men at det ikke blir så mange hver gang
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #17 Skrevet 13. april 2009 Ja, helt enig i at det er brudeparets dag, men det er direkte frekt å be 100 gjester og så senere trekke tilbake invitasjonene. Hvis man ikke klarer å ha et "stort" bryllup så vet man det fra starten av, man oppdager ikke plutselig at man ikke trives i store forsamlinger. Det er stor forskjell på å ha 100 gjester og ha 10 gjester. Men ts skriver jo at det har vært styr med gjestelisten hele tiden. Virker ikke som om de "plutselig" oppdaget det. Og man skal ikke ha et bryllup man gruer seg til altså! Når det er sagt, så er det litt merkelig å "av-invitere" gjester. Kinkig situasjon dere er i ts. Føler med dere
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #18 Skrevet 13. april 2009 Etter forlovelse og livet på en rosa sky, begynte vi å planlegge bryllup. Det har hele tiden vært mye om og men med gjestelisten, så mye at vi har lurt på om det er verdt det.. Vi ønsket begge et lite bryllup, men endte opp med å invitere 100 (altså ikke noe lite bryllup). Her var nok forventninger og tradisjon sterkt medvirkende. Nå nærmer bryllupet seg, og vi angrer..! Med bare to mnd igjen, ser vi at vi har valgt helt feil, og burde følgt magefølelsen til å begynne med. Vi gruer oss nesten til dagen, og gleder oss til å få det overstått. Et lite bryllup med de aller nærmeste er mye mer "vår gate". Vi er nok litt etterpåklok, og angrer på at invitasjonene er sendt ut. Hadde vi ikke gjort det, kunne vi fint ha trukket oss nå...Så spørsmålet er: er det noen som har noen gode råd til hva vi kan gjøre? (Og, ja, jeg vet vi burde tenkt på det før... ) Ikke forr å være frekk, men syns det er for sent å komme med dette nå. Feir dagen og nyt den, og ikke tenkt på hvordan det kunne vært ellers.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #19 Skrevet 13. april 2009 Ja det burde dere. Man kan ikke trekke tilbake sendte invitasjoner skjønner du vel? Mange som ikke skjønner det. Bare de skal gifte seg, så tror de de kan gjøre akkurat det de føler for. Bridezilla inn = skikk og bruk ut
Gjest Frøken Freken ii Skrevet 13. april 2009 #20 Skrevet 13. april 2009 Det går jo også an å gifte seg litt før og gjøre om selve "bryllupsdagen" til en mindre formell festdag. Jeg synes heller ikke man kan si til 100 inviterte at "nei, dere er ikke invitert likevel, men vi skal gifte oss". For eksempel: planen var bryllup 12.juli og det er da gjestene er invitert til. Dropp selve vielsen den dagen, men ha festen etterpå som folk er invitert til. På den måten kan dere samle de nærmeste til vielsen noe tidligere eller senere, men og holde festen som planlagt. Hvor formell denne blir er jo opp til dere, og der kan dere faktisk gjøre om i forhold til gjestene. En tanke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå