Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å hoppe over mensen med Trionetta p- piller?

Jeg trodde ikke det gikk, men en venninne sa at det gikk. Trodde du bare kunne utsette mensen med Trionetta?

Er det ikke Yasmin du kan hoppe over med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan hoppe over mensen med alle p- piller tror jeg. Det er ihvertfall ikke bare Yasmin. trionette kan du hoppe over med vet jeg.

Skrevet
trionette kan du hoppe over med vet jeg.

Hvordan da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Lenge siden jeg gikk på Trionetta, men om du under mensen skal ta de pillene som ikke inneholder noe, hopper du heller over disse, og starter rett på neste brett.

Om du ikke har disse pillene du skal ta under mensen, og må vente 7 dager før du begynner på neste brett, så hopper du over de 7 dagene og begynner rett på neste brett.

Litt knotete forklart, men jeg håper du skjønner hva jeg mener. :blunke:

Skrevet

Jeg bruker Trionetta 28- brett, så jeg har de sukkertablettene.

Men den siste gule pilla mi er på en tirsdag, og jeg får mensen på lørdagen. Skal jeg likevel bare begynne på nytt brett da? Selvom mensen ikke kommer på den første sukkerpille- dagen.....??

Uff, er merkelig hvor uvitende det går an å være, men man må spørre for å få svar... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hm, jeg vil tro du skal begynne rett på neste p- pille selv om du ikke får mense før noen dager senere.

Håper noen slakter meg om jeg sier feil nå, men ja jeg tror du skal begynne rett på neste brett likevel..

Og så sant så sant. Man må spørre for å få svar! :blunke:

Skrevet

Tusen takk for svar :D

Så da hopper jeg altså over mensen hvis jeg gjør det sånn, jeg utsetter den ikke??

Hilsen uvitende jamie :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja du DET var et godt spørsmål... :lol: :oops:

Du hopper jo over mensen, men samtidig så utsetter du den jo, siden du ikke får den når du skal..

Uansett så kommer vel ikke mensen før du neste gang må tygge sukkerpiller :blunke:

Skrevet

Ja, du forsto hva jeg mente :oops: :lol:

Føler meg litt dum nå, som vet så lite, men det går så fint så når det er snille mennesker her på KG som svarer!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Du har da absolutt ingen grunn til å føle deg dum!!

Man kan jo ikke vite alt heller! :blunke:

Gjest Astra unplugged
Skrevet

Neiii!

Du må ikke finne på å hoppe over til neste brett! For det første vil du få mensen etter noen dager, og for det andre vil effekten reduseres.

Det du må gjøre er å fortsette på de gule pillene (de fra dag 12 -21 (de siste før sukkerpillene)). Du kan utsette mensen med inntil 10 dager, og ikke 21 som med monofasepiller. Dette gjør du ved å bruke de gule pillene (på mitt 21-dagersbrett med Trionetta er de i alle fall gule) på et nytt brett.

Altså, max utsettelse på 10 dager per syklus. Skal du utsette lenger, må du ta det i flere omganger!

Astra

Skrevet

Jeg ville ringt legen/gynekologen min jeg, og spurt hva vedkommende anbefalte og hvorfor du ønsker å gjøre det.

De fleste har vel utsatt eller fremskjøvet pga ferie eller annet, jeg husker jeg ringte legen/legekontoret mitt for mange år siden å hørte, og ble anbefalt å fremskynde den istedenfor, da slapp jeg også å "kaste bort" ett helt brett. Men det er lenge siden, og jeg husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, om jeg bare sluttet eller om jeg var innom de avsluttende pillene først.... (bruker også Trionetta 28)

Ring lege/gynekolog-kontor å spør om hva som er best/sikrest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...