Gå til innhold

Når mannen ikke liker sønnen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette..

Mannen som jeg har vært av og på sammen med i tre år liker ikke min sønn (snart fire). Han sa til meg i dag at han vil fortsette å være med meg, men han takler ikke sønnen min. Mener han er dårlig oppdratt, at han er bortskjemt osv osv.

Gutten min er veldig glad i denne mannen ettersom de har vært i hverandres liv siden gutten min var ett år gammel. Hvordan skal jeg kunne forholde meg til at denne mannen ikke ønsker å være sammen med sønnen min lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du forholder deg ikke til det, du går!

Vil han ikke være sammen med sønnen din, vil han ikke være sammen med deg... så enkelt, og så utrolig vanskelig.

Skrevet
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette..

Mannen som jeg har vært av og på sammen med i tre år liker ikke min sønn (snart fire). Han sa til meg i dag at han vil fortsette å være med meg, men han takler ikke sønnen min. Mener han er dårlig oppdratt, at han er bortskjemt osv osv.

Gutten min er veldig glad i denne mannen ettersom de har vært i hverandres liv siden gutten min var ett år gammel. Hvordan skal jeg kunne forholde meg til at denne mannen ikke ønsker å være sammen med sønnen min lenger??

Hvorfor ikke bli enige om å oppdra sønnen din sammen?

Dette ser jeg som eneste løsning, om du vil fortsette livet ditt sammen med begge.

Skrevet

Hva mener han at du skal gjøre med sønnen din hvis dere skal fortsette å være sammen?

"Gi han" til barnefaren?

Oppdra han bedre?

Skrevet
Hvorfor ikke bli enige om å oppdra sønnen din sammen?

Dette ser jeg som eneste løsning, om du vil fortsette livet ditt sammen med begge.

kjenner noen som gjorde det...

gikk helt fint...

Skrevet

Det er ironisk hvor mange "steforeldre" som mener stebarna er sååå dårlig oppdratt...nei..det er ikke det som foregår.

I tillegg sier han at han ikke liker ett lite barn? og ikke vil ha noe med barnet å gjøre?..Denne mannen viser en voldsom karakterbrist som utagerer på veldig typiske steforeldre følelser som har lite med virkeligheten å gjøre..

Ingen vits i å prøve å tilpasse deg hans behov..hvis du gjør det..så kommer det mer..for det han utrykker her..har fint lite med ditt barn å gjøre..og alt med han selv.

Skrevet

I tillegg: Ett voksent modent menneske vet at det spiller ingen rolle hvem sitt barn det er...det er ett barn..som trenger omsorg og støtte.

Gjest FruFryd
Skrevet

Det er faktisk en del barn som er "drittunger". Nå sier jeg ikke at barnet til ts er det, det har jeg ingen forutsetning til å vite noe om.

Men når mannen sier han ikke liker ungen og hvorfor han ikke liker han, så har igrunn ts to valg. Glemme mannen, eller ta det han sier på alvor.

Er det noe sannhet i det mannen sier? Om det er det, så får det fint å forandre litt på oppdragelsen, og være flere om den.

Om han er en stor del av barnets liv er det også naturligt at han er med å oppdra barnet.

Skrevet
Det er faktisk en del barn som er "drittunger". Nå sier jeg ikke at barnet til ts er det, det har jeg ingen forutsetning til å vite noe om.

Men når mannen sier han ikke liker ungen og hvorfor han ikke liker han, så har igrunn ts to valg. Glemme mannen, eller ta det han sier på alvor.

Er det noe sannhet i det mannen sier? Om det er det, så får det fint å forandre litt på oppdragelsen, og være flere om den.

Om han er en stor del av barnets liv er det også naturligt at han er med å oppdra barnet.

Joda, grunnene han kommer med, det stemmer jo at gutten min er som han sier. Dvs: Gutten min får lov til å se barnetv om morningen istedefor at jeg skal se på tv akkurat da, han får lov til å spise frokosten mens vi sitter i sofan i stua (noe mannen IKKE tillater), han får lov til å spise is til tross for at han ikke sitter rett opp og ned på en stol mens han gjør det (noe mannen helst ikke tillater) og jeg jager ikke ette han for å passe på at han ikke tar på sofan min med "skitne hender" eller for å passe at han ikke griser noe på gulvet ol. Jeg tvinger heller ikke gutten min til å sitte stille på ett eneste sted mens han spiser påskegodteriet sitt for så å tørke han rundt munnen for hver sjokoladebit han spiser.

Jeg vet ikke hva dere mener jeg, men jeg føler ikke at min gutt er uoppdragen eller bortskjemt fordi om jeg ikke er fanatisk..

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Du må tenke på din sønns hverdag og fremtid. Han er tross alt det viktigste for deg? Desverre vet vi ikke hva fremtiden bringer, men du må veie sannsynligheten for om din sønn kommer til å vokse opp i som et elsket barn i et trygt miljø,eller sannsynligheten for at vokser opp i et miljø der han er usikker på sine omgivelser, føler seg til tider avvist, motvilje mot, elsket av mor, men av og på av "far".

Du vet selv hvilke valg du må ta for at din sønn skal vokse opp og bli et trygt, balansert menneske men en positiv ballast.

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Så kjæresten din mener med andre ord at sønnen din er uoppdragen fordi du lar han være som barn flest?!

Du bør droppe han typen og heller finne en som ikke er sjalu på ungen og er glad i han.

Skrevet
Så kjæresten din mener med andre ord at sønnen din er uoppdragen fordi du lar han være som barn flest?!

Du bør droppe han typen og heller finne en som ikke er sjalu på ungen og er glad i han.

Nettopp! Men han mener at "barn flest" ikke er sånn da..

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet
Gutten min får lov til å se barnetv om morningen istedefor at jeg skal se på tv akkurat da, han får lov til å spise frokosten mens vi sitter i sofan i stua (noe mannen IKKE tillater)

Ville det skadet gutten at han spiste frokosten på kjøkkenet?

han får lov til å spise is til tross for at han ikke sitter rett opp og ned på en stol mens han gjør det (noe mannen helst ikke tillater)

Ville det skadet gutten om han lærte at mat hører til ved bordet?

jeg jager ikke ette han for å passe på at han ikke tar på sofan min med "skitne hender" eller for å passe at han ikke griser noe på gulvet ol.

Men dette problemet ville vært løst dersom han spiste ved bordet.

Jeg tvinger heller ikke gutten min til å sitte stille på ett eneste sted mens han spiser påskegodteriet sitt for så å tørke han rundt munnen for hver sjokoladebit han spiser.

Nei det kan jeg forstå. Samtidig kan jeg ikke forstå at et barn ikke skal lære at det ikke er greit å klisse til alt med mat, alminnelig bordskikk, osv. Når har du tenkt at han skal lære det?

Jeg vet ikke hva dere mener jeg, men jeg føler ikke at min gutt er uoppdragen eller bortskjemt fordi om jeg ikke er fanatisk.

Jeg mener heller ikke gutten er bortskjemt hvis disse problemene er de eneste du har med gutten. Men jeg kaller det ikke fanatisk å lære barn helt alminnelig bordskikk.

Jeg synes imidlertid det er drøyt å ikke like et barn fordi moren har et "laid back" forhold til bordskikk. Hvis du ønsker å fortsette å være "ikke fanatisk" tror jeg du må finne en annen mann.

Jeg kan heller ikke forstå at du kan vurdere t fortsatt forhold til en mann som ikke liker barnet ditt.

Gjest Araminta
Skrevet

Spark ham på huet og rævva ut hvis han sier han ikke ønsker å være sammen med sønnen din mer! Jeg synes det sier ganske mye om kjæresten din, og en liten gutt fortjener langt bedre enn det. Du også. Lykke til!

Skrevet

Hvis du skal fortsette å være sammen med denne mannen, må du nesten la ham ta litt del i oppdragelsen av ungen. Og å forandre litt på spise/tv-vaner, vil jo absolutt ikke skade gutten. Kaller det heller ikke fanatisk å lære ungen bordskikk...

Skrevet
Joda, grunnene han kommer med, det stemmer jo at gutten min er som han sier. Dvs: Gutten min får lov til å se barnetv om morningen istedefor at jeg skal se på tv akkurat da, han får lov til å spise frokosten mens vi sitter i sofan i stua (noe mannen IKKE tillater), han får lov til å spise is til tross for at han ikke sitter rett opp og ned på en stol mens han gjør det (noe mannen helst ikke tillater) og jeg jager ikke ette han for å passe på at han ikke tar på sofan min med "skitne hender" eller for å passe at han ikke griser noe på gulvet ol. Jeg tvinger heller ikke gutten min til å sitte stille på ett eneste sted mens han spiser påskegodteriet sitt for så å tørke han rundt munnen for hver sjokoladebit han spiser.

Jeg vet ikke hva dere mener jeg, men jeg føler ikke at min gutt er uoppdragen eller bortskjemt fordi om jeg ikke er fanatisk..

Det er mange som har de samme reglene som mannen mener er viktige. Men det hadde ikke passet i mitt hjem. Jeg ville ikke orket å bo sammen med en mann med de meningene, ikke kjæreste med heller om mannen tydelig viser at han ikke likte ungene mine.

Skrevet
Ville det skadet gutten at han spiste frokosten på kjøkkenet?

Ville det skadet gutten om han lærte at mat hører til ved bordet?

Men dette problemet ville vært løst dersom han spiste ved bordet.

Nei det kan jeg forstå. Samtidig kan jeg ikke forstå at et barn ikke skal lære at det ikke er greit å klisse til alt med mat, alminnelig bordskikk, osv. Når har du tenkt at han skal lære det?

Jeg mener heller ikke gutten er bortskjemt hvis disse problemene er de eneste du har med gutten. Men jeg kaller det ikke fanatisk å lære barn helt alminnelig bordskikk.

Jeg synes imidlertid det er drøyt å ikke like et barn fordi moren har et "laid back" forhold til bordskikk. Hvis du ønsker å fortsette å være "ikke fanatisk" tror jeg du må finne en annen mann.

Jeg kan heller ikke forstå at du kan vurdere t fortsatt forhold til en mann som ikke liker barnet ditt.

Såklart det nok ikke ville skadet han å spise på kjøkkene, hverken om morgenen eller kvelden. (Vi spiser alltid middag på kjøkkenet, og han spørr alltid om å få gå fra bordet og siser alltid takk for maten og tørker seg om munnen). Men jeg ser ikke hvordan det er dårlig bordskikk at han får lov til å spise saftisen sin uten å sitte pal på en stol, eller om han får spise påske/lørdagsgodteriene sine i sakkosekken sin el. Jeg ser virkelig ikke problemet med det.

Og dette med sofan var snakk om den gang at gutten min hadde spist saftis og hadde fått is på hånda og da han skulle sette seg bedre til rette i mannens skinnsofa, ble det krise fordi han fikk is på sofan. Jeg ser ikke problemet!

Alvorlig, mener du virkelig at ungen din (om du har barn) aldri får spise en kjex, en sjokolade, en is el uten å sitte stille ved bordet?

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Såklart det nok ikke ville skadet han å spise på kjøkkene, hverken om morgenen eller kvelden. (Vi spiser alltid middag på kjøkkenet, og han spørr alltid om å få gå fra bordet og siser alltid takk for maten og tørker seg om munnen). Men jeg ser ikke hvordan det er dårlig bordskikk at han får lov til å spise saftisen sin uten å sitte pal på en stol, eller om han får spise påske/lørdagsgodteriene sine i sakkosekken sin el. Jeg ser virkelig ikke problemet med det.

Og dette med sofan var snakk om den gang at gutten min hadde spist saftis og hadde fått is på hånda og da han skulle sette seg bedre til rette i mannens skinnsofa, ble det krise fordi han fikk is på sofan. Jeg ser ikke problemet!

Alvorlig, mener du virkelig at ungen din (om du har barn) aldri får spise en kjex, en sjokolade, en is el uten å sitte stille ved bordet?

Jeg er i alle fall enig med deg her. Nå har ikke jeg noe kjøkkenbord men husker kosen ved å spise frokost foran barnetv da jeg selv var lita. Har aldri vært nødt til å sitte ved kjøkkenbordet for å spise lørdagsgodt eller påskeegg.

Det vil ikke min datter være nødt til heller.

Skrevet
Hvis du skal fortsette å være sammen med denne mannen, må du nesten la ham ta litt del i oppdragelsen av ungen. Og å forandre litt på spise/tv-vaner, vil jo absolutt ikke skade gutten. Kaller det heller ikke fanatisk å lære ungen bordskikk...

Vi har jo tross alt vært sammen i tre år og mannen har for all del tatt del i vanene til gutten min. Jeg synes bare at noen ting til tider går over grensa. Mannen min har all mulighet til å sette på en annen tv-kanal om han vil det. Men når gutten min da spørr om han kan se det han så på eller om han skulle begynne å gråte fordi han ikke fikk se på det han så på - da blir mannen heller forbanna og drar gjerne bare hjem. Han sier nå at han ikke orker ha besøk av gutten min, heller ikke komme på besøk her mens gutten min er våken fordi han ikke "takler" disse tingene.

meg over her som gjest også forresten.

Skrevet

Ser du noe fremtid som familie med denne mannen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...