Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 12. april 2009 #1 Del Skrevet 12. april 2009 Hei! Er det noen her som har vært i Agia Marina eller i nærheten? Jeg og samboeren reiser første uken i Mai.. Jeg har noen spørsmål: - Hvordan er været der nede på den tiden? Jeg ser nå at temperaturene ligger på 20-22 grader. Vi reiser ikke før om 3 uker, blir det varmere da? - Vi skal bo på hotellet Alexandra Beach.. dere som har vært der? Var det bra? - Hvilken utflukter anbefaler dere? - Er det mulighet for dagstur/endagstur til Santorini? - Noe annet dere vil tipse meg om? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 12. april 2009 #2 Del Skrevet 12. april 2009 Hotellet: er veldig bra for familier. De har en veldig ok restaurant der også. Et stort basseng der. Ving guidene holder sine orienteringer på dette hotellet. Hotellet ligger forøvrig på stranden, med "roomservice" til stolene der nede. Bestill og så kommer den snille kelneren med mat og drikke levert direkte på stranden. Jeg har aldri bodd på hotellet, bare nytt restaurantfacilitetene - men kjenner folk som har bodd der og det er tommelen opp! Utflukter: tja det kommer vel veldig an på hva dere liker da. Man kan dra på kvelds-/ettermiddagstur til Chania for shopping, man kan gå Samariaravinen og besøke Knossos. Alle disse er prøvd og anbefales - dog ikke Samariaravinen med barn som ikke liker/kan gå langt. Det er også mulig å leie sykler og det er også organiserte sykkelturer. Santorini: det er dagstur dit - jeg har aldri prøvd det fordi det betyr start så tidlig på dagen - tror det var kl 6 bussen kjørte. Aktiviteter for barn: Rett over gaten for hotellet ligger et aktivitetssenter med minigolf, rutsjebaner, lekebiler, etc. Massevis av gode restauranter like i nærheten, jeg nevner de beste: Raki, Kellari, Cactus. Alle familievennlige, og med alt mulig (pizza, pasta og alt av greske retter). Det er rikelige muligheter for shopping også i Agia Marina - men det blir da mer sånne turistbutikker. Det er imidlertid et par gode klesforretninger og en keramikkbutikk. ca 10 minutter fra hotellet mot Platanias ligger stedets eneste minibank - men kan være greit å vite om den også. Alle vet hvor den er, spør hvem som helst Vannsport: Det er i Platanias mulighet for både vannscooter leie, paragliding og kiting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 12. april 2009 #3 Del Skrevet 12. april 2009 hei hei. har vært på kreta 2 ganger og reiser ned for 3. gang selv i år, denne gangen platanias som ligger svært ner agia marina. sist var vi på agia marina. vi dro et par kvelder inn til chania, der er det mer shopping og litt mer by enn i agia marina. så anbefaler dere å hvertfall ta en tur ditt vi var også på en båttur med en som kalte seg vaptain Nick, vet ikke om han fortsatt er der (er bare noen år siden sist, 06) men han var kjempe hyggelig, vi så på krikriene på den øya som man ser på nesten alle kort fra kreta, store havskilpadder, en behagelig båttur og han kjørte oss ut til en liten øy med mini strand hvor vi var noen timer, han fant blekkspruter vi fikk kjenne på og krokeboller, anbefales! ellers så var vi mest på stranden og nøyt vannet og solen. ruslet litt rundt i agia marina på kveldene, ene kveden var vi i platanias (der er det også mer ting og tang enn det er i agia marina) har også hørt om en del som tar sånne småtog for å se litt, det vurder også vi i år:) men nå er jeg fryktelig glad i å ligge i solsteika og å bade så når vi bare har en uke til rådighet som vi harr hatt der så blir det fort til at vi gjør det og litt smp ting på kveldene temperaturene ligger på : dag: 24 natt: 15 vann: 19 og det skal være ca 27 regnfrie dager har ikke sånn mange andre tips enn å nyte ferien deres og kose dere masse! kreta er et fantastisk sted! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 12. april 2009 #4 Del Skrevet 12. april 2009 Hei Tusen takk for svar! Her var det mange gode tips Vi bestillte bevisst tur til et familiehotell på Kreta. Selvom vi er unge, så orker vi ikke festing og vas. Det er ikke oss. Jeg visste faktisk ikke at det bare var en minibank, takk for tipset Jeg har hørt at Symposium og Zafferano (ligger i Platanias begge to) er gode restauranter? Vi er veldig glad i god mat.. så hvis noen har mer tips om gode restauranter, så er det kjempeflott Pris er ikke så veldig viktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 13. april 2009 #5 Del Skrevet 13. april 2009 Hei! Jeg har vært i Platanias, som er rett ved siden av Agia Marina. Jeg var på få utflukter der, men hadde jeg skulle dit nå hadde jeg valgt å dratt til Elefonissis (dette er feil skrevet) Det er ei veldig fin strand, på andre siden av Kreta. Jeg var på utflukt der vi var på båttur, grei nok den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 13. april 2009 #6 Del Skrevet 13. april 2009 Hei Tusen takk for svar! Her var det mange gode tips Vi bestillte bevisst tur til et familiehotell på Kreta. Selvom vi er unge, så orker vi ikke festing og vas. Det er ikke oss. Jeg visste faktisk ikke at det bare var en minibank, takk for tipset Jeg har hørt at Symposium og Zafferano (ligger i Platanias begge to) er gode restauranter? Vi er veldig glad i god mat.. så hvis noen har mer tips om gode restauranter, så er det kjempeflott Pris er ikke så veldig viktig... Det er ikke så mye fest og moro i Agia Marina uansett hva slags hotell du velger. Dere har nå likevel valgt et av de beste, og ved å gå på stranden unngår man det verste ståket fra unger hvis det er plagsomt. Hotellet er stort så det skal godt gjøres å bli så veldig plaget av det. Hvis dere vil ta dere et glass eller tre etter mat og liker live musikk kan jeg anbefale baren på Eloitis - det er litt på skrå over veien mot Chania. Veldig hyggelig betjening, og levende musikk lørdag, mandag onsdag og fredag (tror jeg hvis jeg ikke husker feil). Musikken er både lokale og internasjonale artister - de har noen briter som har vært der hvert år. De lokale synger ikke så mye gresk tradisjonell musikk, mer internasjonale låter. Det er som regel en eller to stk med gitar (det er en liten plass). Det er også en annen bar opp i fjellsiden som jeg ikke selv har vært på, men andre sier at det er veldig hyggelig der. Den heter Magnolis Mellom Platanias og Agia Marina ligger en restaurant oppe på en fjellknaus. Det er lenge siden jeg har vært der nå - tror den heter Vialii eller noe lignende. Fantastisk mat, og en helt utrolig utsikt. Jeg drar til Agia Marina hvert år - men det er senere på året. Jeg stortrives der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 14. april 2009 #7 Del Skrevet 14. april 2009 Det er ikke så mye fest og moro i Agia Marina uansett hva slags hotell du velger. Dere har nå likevel valgt et av de beste, og ved å gå på stranden unngår man det verste ståket fra unger hvis det er plagsomt. Hotellet er stort så det skal godt gjøres å bli så veldig plaget av det. Hvis dere vil ta dere et glass eller tre etter mat og liker live musikk kan jeg anbefale baren på Eloitis - det er litt på skrå over veien mot Chania. Veldig hyggelig betjening, og levende musikk lørdag, mandag onsdag og fredag (tror jeg hvis jeg ikke husker feil). Musikken er både lokale og internasjonale artister - de har noen briter som har vært der hvert år. De lokale synger ikke så mye gresk tradisjonell musikk, mer internasjonale låter. Det er som regel en eller to stk med gitar (det er en liten plass). Det er også en annen bar opp i fjellsiden som jeg ikke selv har vært på, men andre sier at det er veldig hyggelig der. Den heter Magnolis Mellom Platanias og Agia Marina ligger en restaurant oppe på en fjellknaus. Det er lenge siden jeg har vært der nå - tror den heter Vialii eller noe lignende. Fantastisk mat, og en helt utrolig utsikt. Jeg drar til Agia Marina hvert år - men det er senere på året. Jeg stortrives der. Takk for svar! Live musikk er alltid gøy! Jeg har hørt rykter om et badeland? Er det noe bra? Ang. buss & båt til Santorini. Hvor bestiller jeg det hen? Og når kommer vi hjem på kvelden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 14. april 2009 #8 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg var der første uken i juni i fjor. Og det som jeg husker godt er at det faktisk var temmelig kjølig på kveldene selv om dagene var veldig varme og fine. Så jeg hadde med meg alt for lite klær...tenk på det når du pakker, genser(e) og jakke må med! De fleste restaurantene har jo uteservering, og det kan bli grøssekaldt å spise ute om man ikke er riktig kledd. Men ellers - god tur - vi kosa oss masse der i fjor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #9 Del Skrevet 14. april 2009 I Platanias kan dere bestille Santorini-tur. Tar 4 timer med båt. Ganske rimelig, men man får ikke lang tid på øya før båten går tilbake. Så jeg ville tatt en overnatting der. Speedbåt tar omtrent 1,5 timer og koster 800-1000kr. Dyrt, men supert om man har råd til det. Man kan fint ta en dagstur når det tar så kort tid. Men liker man å være på båt og drar for turen sin skyld, og ikke først og fremst for å oppleve Sanntorini så er det også flott! Været er varierende og skifter fort. Det blir sannsynligvis varmere (26-30`C), men dere bør ta med en jakke til kveldene. Myggplager er ikke uvanlig, jeg råder dere til å ta med myggspray... Vær med på utflukt til Knossos med Platanias Tours! Var veldig fornøyd med å leie bil hos de også, da kan man selv reise til Elafonisi og Samaria (hvis det er åpent når dere kommer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 14. april 2009 #10 Del Skrevet 14. april 2009 Tusen takk for svar Jeg ser virkelig frem til turen! Angrer nesten på at vi ikke bestillte to ukers.. men men Jeg har vært litt bekymra om det blir varmt nok der nede. Jeg var i Tyrkia i slutten av juni 2006, og da var det altfor varmt for min del. Jeg fikk "solstikk", og vurderte å ta en tur til legen. Slik vil jeg ikke ha det. Derfor bestillte jeg tur litt tidligere på året. Jeg har hørt rykter om myggen på Kreta, heldigvis er ikke jeg så plaget av mygg, men derimot min samboer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 14. april 2009 #11 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei! Er det noen her som har vært i Agia Marina eller i nærheten? Jeg og samboeren reiser første uken i Mai.. Jeg har noen spørsmål: - Hvordan er været der nede på den tiden? Jeg ser nå at temperaturene ligger på 20-22 grader. Vi reiser ikke før om 3 uker, blir det varmere da? - Vi skal bo på hotellet Alexandra Beach.. dere som har vært der? Var det bra? - Hvilken utflukter anbefaler dere? - Er det mulighet for dagstur/endagstur til Santorini? - Noe annet dere vil tipse meg om? Tusen takk for alle svar Jeg bodde på det hotellet i mai for noen år siden Det var absolutt varmt nok, husker ikke gradene, men var ingenting å klage på bortsett fra litt mye vind innimellom. Mener å huske at det var litt kaldt å bade. Men klart, det kan bli kjølig på kveldene! Ta med litt varme klær. Hotellet er kjempefint, bassenget er nydelig - pleier ikke å like basseng jeg, men måtte nesten prøve det noen dager pga rødt flagg, og det var herlig Restauranten på hotellet er veldig dyr, ligger flere restauranter i nærheten som er mye rimeligere. Vi var med på en sånn grill-aften på hotellet, det var ikke noe anbefale, maten var fæl og underholdningen laber... Husker dessverre ikke navn på restaurantene, tror at en av dem het Cactus eller noe sånt, den ligger litt bortenfor minigolfbanen (woho, forresten) til venstre når du går ut av hotellet og på høyre siden av veien. Spiste utrolig god pizza der! Ligger også noen hyggelige tavernaer på venstre side av veien lenger ned samme retning. Favorittstedet vårt derimot ble en liten restaurant som ligger litt oppi skråningen på andre siden av veien for hotellet, veien går oppover til høyre for supermarkedet hvis jeg husker riktig, og så er det bare hundre meter eller noe og så ligger den i en sving. Utrolig god mat, utrolig god service og gratis raki og søte kaker til dessert Edit: Var nok Raki den het også ja! Vi var ikke på noen organiserte utflukter, så det har jeg ingen erfaringer med. Men det anbefales å ta en dagstur til Chania, billig med taxi - eller ta bussen. På kveldstid kan det være hyggelig å traske seg en tur til Platanias, litt mer liv der, og endel morsomme butikker langs med veien - så det tar litt tid å gå dit, hehe. Agia Marina er ikke et veldig spennende sted dessverre. Er bare en vei med hoteller og supermarkeder langs. Men stranda er fin, og hotellet er kjempefint, men litt malplassert. Håper uansett dere får en fin tur Endret 14. april 2009 av Drua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_smile_* Skrevet 14. april 2009 #12 Del Skrevet 14. april 2009 Har ikke gode tips å komme med - vil bare ønske dere en deilig ferie på ei nydelig øy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå