Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 På formiddagen 1. påskedag bladde jeg litt gjennom TV-kanalene. På kanal FEM hadde de en reklamepause, med kommersielle reklamer, altså de som sendes til vanlig. Så ellers bare på TV 2 i går, og der viste de disse veldedige organisasjonsreklamene som vanligvis sendes på helligdager. Kom nå til å tenke på om det faktisk er ulovelig å sende kommersielle reklamer i dag, slik FEM gjorde?
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #2 Skrevet 13. april 2009 Har aldri hørt at tv-reklame er ulovlig på helligdager..................
Eske Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg tenkte faktisk over det samme, og kom fram til at kun TV2 sendte "veldedige" reklamer. Er vel neppe slik at det er "ulovlig" men at det er et standpunkt kanalene selv tar? Eller? Lurer faktisk litt på dette jeg også, så er flott om noen vet
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Jeg tenkte faktisk over det samme, og kom fram til at kun TV2 sendte "veldedige" reklamer. Er vel neppe slik at det er "ulovlig" men at det er et standpunkt kanalene selv tar? Eller? Lurer faktisk litt på dette jeg også, så er flott om noen vet Det er ikke lov til å sende vanlig reklame på 1. påskedag, 1.pionsedag 1.juledag i følge Medietilsynet. (litt mer her) Mener også at det ikke sendes vanlige reklamer på valgdager (??) Mener det også har noe med hvor de sender det fra. Sånn som TV3 sendes ikke fra norge og da må de heller ikke forholde seg til de reglene i forhold til ikke-komersielle reklamefilmer. (så ikke på tv3 eller fem i går...så vet jo ikke om dette stemmer...)
Eske Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Det er ikke lov til å sende vanlig reklame på 1. påskedag, 1.pionsedag 1.juledag i følge Medietilsynet. (litt mer her) Mener også at det ikke sendes vanlige reklamer på valgdager (??) Mener det også har noe med hvor de sender det fra. Sånn som TV3 sendes ikke fra norge og da må de heller ikke forholde seg til de reglene i forhold til ikke-komersielle reklamefilmer. (så ikke på tv3 eller fem i går...så vet jo ikke om dette stemmer...) Okei, takk for info Var sikkert bare innbilning at jeg mente å se kommersiell reklame på TV Norge i går da, eller gjorde noen andre det også? Begynner å tro ejg er blitt paranoid her
Gjest TS Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Takk for oppklarende svar Tornerose: Husker ikke om jeg så TVNorge i går, men er rimelig sikre på at de sender fra Norge :klø: Tenker i.o.m. at FEM er eid av TVNorge, så da sendte sikkert de også kommersiell reklame.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå