Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Djarle
Skrevet

Hei

Fikk lyst til å fortelle om en litt håpløs situasjon jeg har greid å komme inn i.. Håper ditt ikke bare blir surr..

For et år tilbake møtte jeg en nydelig jente i forbinnelse med et frivilig erver jeg driver med. Jeg merket fort at jeg likte henne litt mer enn bare som en venn og greide etterhvert å forelske meg i henne. Dette til tross for at hun allerede har type. Over jul så har hun da greid å få med seg at jeg er forelsket i henne. I to månder så utvikler det hele seg til at begge to blir ganske bra forelsket i hverandre og det hele ender tilslutt med at vi ender i senga flere ganger. Det kommer da til et punkt hvor dobbelt livet hennes blir for mye og hun forteller alt til typen sin. I alt dramaet som oppstod den uken så bor hun hos meg et par dager for så å bestemme seg for å dra tilbake til typen til tross for at hun var veldig god til å fortelle om alt som ikke fungerte mellom dem. Hun har funnet ut at hun vil prøve igjen med typen sin. Det var jo greit nok det, selv om det var litt tungt. Hun var jo tross alt min første store kjærlighet, og ting stemte (og stemmer fremdeles) veldig bra.

Etter dette så har ting bare vært veldig turbulent. Hun har hele tiden stått på at hun vil gi forholdet hennes en ny sjanse. Typen hennes var vistnok enig i dette og tilga henne kort tid etterpå. Hun påstår at hun fremdeles får lov til å beholde meg som den gode vennen jeg har vært, av typen. Selv så har jeg bare prøvd å få avstand til henne. Det er jo da enklere sagt enn gjordt. Hun er nemelig veldig god til å oppsøke meg, og da ender det jo opp med at hun greier å forsyne meg med både forhåpninger og "planer" for fremtiden. Nå har det vært sånn en månde hvor ting har gått veldig mye frem og tilbake.

Nå har jeg greid å kutte kontakten med henne en god del dager i påsken og det har fungert bra for min del, men når påsken er slutt så er jeg redd hun kommer til å mase på meg igjen. Vi går nemlig på samme skole og det blir umulig å ikke møte henne. Nå kommer sikkert de fleste til å fortelle meg at jeg bare bør kutte henne helt ut og ignorere alt og det er jeg vel egentlig enig i. Det som gjør d hele litt vansklig er jo da at ting fungerte så sykt bra da de fungerete, og vi hadde en kjemi som var ganske unik. Aner ikke hva jeg skal gjøre lengre. Har jo ikke lyst til å ødelegge muligheten til et forhold hvis hun skulle finne på å slå opp, men jeg har heller ikke lyst til å bli manipulert og utnyttet sånn som ting har vært nå. Er forvirret :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Kutt henne ut.

Du burde finne deg en jente som bare vil ha deg...

Bare si at du ikke kan beholde henne som venn, og be henne respektere det...

Gjest Gjest_olav_*
Skrevet

Det første jeg tenker er at typen hennes må være utrolig dum. Jeg hadde dumpet henne på flekken.

Og for din egen del, du vil vel ikke ha en utro dame? Bare kutt henne ut og glem henne.

Skrevet

Noen sa en gang til meg at en må være to om et forhold. Dette gjelder uansett om det er vennskap eller kjæresteforhold.

Som jeg har forstått det velger hun å satse på det tidligere kjæresteforholdet og vil ha deg som venn. Min erfaring etter mange seine kvelder med venner som har hatt lignende situasjoner som deg, er at det er vanskelig å finne tilbake til vennskapet etter et intimt, og emosjonelt forhold. Dersom viljen er der går det ann, men det må jobbes mye med. Du skriver at du ble betatt av henne veldig tidlig, og at hun fyller hode ditt med drømmer om en ny framtid. Denne kvinnen virker på meg, som du selv er klar over, manipulerende. Hun ønsker i pose og sekk, og det kan tenkes at hun bruker både deg og typen for ukjente grunner. Kanskje dramatikk? Dette går til spekulasjoner som ikke ender noen plass. Hun valgte sitt tidligere kjæresteforhold og han tilgav henne tross utroskapet. Dersom hun kom tilbake til deg, ville du virkelig ha henne?

Hva du gjør i din nåværende situasjon er vanskelig å si. Noe vennskap med henne tror jeg, ut fra det du skriver, er vanskelig å opprettholde da dere ikke hadde et langt og sikkert vennskap i bånden. Det virker og sånn at dere ikke er innstilt på å gå tilbake til det heller dere begge kanskje savner hverandre på samme måte. Å ignorere henne er nok ikke veien å gå, men å gjøre det klart for henne at du ikke ønsker mer av hennes selskap kan være en alternativ. Hvor meget av henns selskap du ønsker kan jo styres til den nødvendige kontakten som skapes ved det frivilige arbeidet. Jeg tror ut fra det du skriver og det jeg har tidligere opplevd, at dersom du ikke tar et aktivt valg så ender du opp i samme situasjon om ikke så lenge, hvor dere innleier et kort og intimt forhold til hverandre. Kontakten stemte kanskje så godt fordi omstendighetene var slik de var? Det kan virke lukrativt i starten, men ender opp som det her bare med værre etterfølelse.

Ønsker deg vell med, og dette ordner seg. Ikke mist motet.

Gjest singel lesbe
Skrevet

Jeg tør tippe at noe av spenningen mellom dere kommer av at dere ikke kan få hverandre/hun har type.

Hva slagst dame vil du satse på? Ei som har vist DEG at hun kan være utro og baksnakke kjæresten sin, som aner fred og ingen fare? Eller ei som er deg trofast og behandler deg med respekt overfor andre?

"unik kjemi" kan man få med flere fisker, selv om det ikke er så ofte det skjer.

Lykke til med valget ditt.

Gjest Djarle
Skrevet

Takk for svarene. Setter pris på litt inspillm for det er greit å få høre litt av andre sine meninger om dette. Om jeg er drevet av spenningen med det hele vet jeg erlig talt ikke, men selv så tror og håper jeg ikke det.

Har mest lyst til å bare ignorere henne helt, for er redd at hvis vi først begynner å snakke så er det tilbake til det samme gamle.

Jeg begynner ihvertfall å skjønne et jeg ikke kan satse på henne hvis med den oppførselen, men troen på at ting kan bli bedre med meg er jo der :/ Sanheten er vel heller den at folk ikke forandrer seg uansett hvor mye man vil. Bør vel kanskje se den selv etterhvert også...

Gjest singel lesbe
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på at spenningen driver deg - på den måten at du tenner på å ta en annen manns dame eller å gjøre det forbudte, men jeg tror at den følelsen av at "vi kan ikke få hverandre" - for mange - kan skape en ekstra spenning mellom dem. Bare for å klargjøre... :-)

Håper du finner ut av hva som er best for deg.

Skrevet

Jeg ville rådet deg til å kutte henne ut som venn. Ut i fra det du skriver virker det som det vil være vanskelig for deg å ha henne som venn. I tillegg, som det er skrevet tidligere, virker hun som en person som manipulerer og bruker "kjæreste-følelser" for å få bekreftelse/dramatikk e.l. Det er isåfall et veldig vanskelig utgangspunkt for et vennskapsforhold med klare grenser.

Hun er etter min mening ingenting å satse på. Treet kjennes på fruktene: Hun har bedratt typen sin grovt, gitt deg falske forhåpninger og vist deg lite respekt med frem-og-tilbake-rotet og bo-her-og-der-opplegget sitt.

Gjest Djarle
Skrevet

Nei er ganske bestemt på å kutte henne ut nå. Om hun gjør d på grunn av dramatikken tror jeg ikke. Det er nok heller fordi hun ikke helt vet hva hun vill selv. Et venneforhold for min del blir uansett ikke aktuelt for min del så lenge hun er sammen med typen sin. Blir bare til at jeg føler meg utnyttet hele tiden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...