Gå til innhold

Blogg e.l. med passord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en side på blogspot.com og har nå funnet ut at jeg ikke vil at den siden skal være kjent for hele verden (barnebilder etc jeg kun vil at venner og familie skal få se). Er det noen andre sider hvor man kan kontrollere hvem som får lov å gå inn å se på bilder/tekst, og som ikke er mulig å komme inn på av hvem som helst?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest hjelperen
Skrevet
Jeg har en side på blogspot.com og har nå funnet ut at jeg ikke vil at den siden skal være kjent for hele verden (barnebilder etc jeg kun vil at venner og familie skal få se). Er det noen andre sider hvor man kan kontrollere hvem som får lov å gå inn å se på bilder/tekst, og som ikke er mulig å komme inn på av hvem som helst?

Hvis du har rundt 300 kroner i avse i året, så kan du registrere eget domene og webhotell. Ved å følge den guiden der, så får du 3000 MB (3GB) med lagringsplass. Det vil si rundt 20 000 bilder(!)

La oss si du registrerer moroklumpen.com, da kan du sette opp ditt eget bildegalleri i tillegg til blogg (og andre ting du vil ha) på samme domenet.

Feks kan du ha bloggen din på: www.moroklumpen.com, mens du har galleriet ditt på galleri.moroklumpen.com

Gratis bildegalleri med adgangskontroll

Dernest kan du installere et webgalleri, feks Gallery. Med Gallery har du full kontroll over hvem som kan få se hvilke gallerier. Du kan til og med sette opp brukerkontoer, slik at familien og vennene dine må logge på for å få tilgang til album. Dessuten kan du la dem opprette gallerier som du kan få se også. Rett og slett en unik løsning, som jeg bruker selv.

Blogg på ditt eget domene

Hvis du fortsatt vil ha en blogg, så kan du installere den på et subdomene, feks www.moroklumpen.com eller blogg.moroklumpen.com

Hvis du vil blogge på domenet ditt, så anbefaler jeg deg å lese denne guiden om å starte blogg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...