Gjest skoeska Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Jeg skal kjøpe meg en meitai nå har jeg funnet ut. Har sett de forskjellige de har på lotusbarn.no, men det er jo endel forskjellige der. Jeg vil ha en som er komfortabel både for meg og babyen, en jeg kan bruke både på mage og rygg (gjelder dette kanskje alle?), og en som kan brukes fra nå og til han er eldre (han er nå straks 2 mnd gammel.) Noen som kan anbefale en? Enten fra lotusbarn eller en annen side? Hvilken har du?
Umuriel Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Vi har hatt en hjemmesydd og en babyhawk meitai. Var veldig fornøyd med babyhawk'en, stødig og god. Vi har dessverre mistet den, så nå skal jeg bestille meg en Go'klompen. Har ikke prøvd den før, men den skal visstnok være veldig stødig og god, og er dessuten vendbar, og man designer den akkurat slik man ønsker selv. Jeg skal bestemme den ene sida, og pappaen den andre Ellers finnes det utallige merker og modeller å velge mellom. I alle prisklasser. Man bør tenke litt på kroppsbygningen sin i forhold til meitaiens størrelse, samt barnets størrelse og alder. Mange kommer i to størrelser, og med forskjellige stroppelengder.
Susan Sto Helit Skrevet 13. april 2009 #3 Skrevet 13. april 2009 Jeg har kun hatt et par dårlig polstrede hjemmesydde. Og de ble brukt fra nyfødt (2 uker gammel.) og til gutten min var ca halvannet år. Da ble det ubehagelig og tungt på grunn av manglende polstring. Alle meitaier kan brukes på både mage og rygg. Det finnes masse informasjon på tettinntil.no og der er det et eget forum der de velvillig svarer på alt om bæring. Når det begynte å bli tungt å bære ved 18mnd alder, så valgte jeg å kjøpe en formsydd bæresele, som vi fortsatt bruker nå som gutten er over 2 år. Men mest sannsynlig kunne jeg kjøpt/sydd en mer egnet meitai istedenfor. Det bare føltes enklere med klips istedenfor knyting. Bruker forøvrig en av meitaiene av og til ennå, men da kun til veldig kortvarig bæring.
Hildegard Skrevet 13. april 2009 #4 Skrevet 13. april 2009 Av merker kan jeg anbefale Taitasi, Go`klompen og 7Kids. Marihøna er også god. Dette er merker jeg har/har hatt/prøvd ut.
Pasha Skrevet 13. april 2009 #5 Skrevet 13. april 2009 Jeg har en babyhawk som jeg er godt fornøyd med. Den er jo upolstret, men jenta mi er liten og lett så det er ikke noe problem her selv om hun er 18mnd gammel. Mannen min har en Du og Jeg mei tai. Også veldig god, upolstret den også (mulig det er litt i skuldrene..husker ikke faktisk) Fordelen med denne er at man kan kneppe inn sidene på den, så den passer også små babyer med beina ut. Kan også anbefale 7kids..dem er veldig gode og hun syr på bestilling det man ønsker.
Umuriel Skrevet 13. april 2009 #6 Skrevet 13. april 2009 Pasha: Hvor er babyhawk'en upolstret? Vår var veldig godt polstret i skulderstroppene og hodestøtten.
Pasha Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 den er kanskje litt polstret i skuldrene ja.. *glemsk* I hodestøtten er den jo godt polstret, men det har jo ingen betydning for bærekomforten. (låner en annen en nå som er meget godt polstret i både magebelte og i skuldrene, samt tykkere panel.. så da tenker jeg på den som upolstret i grunn)
Mamma1 Skrevet 14. april 2009 #8 Skrevet 14. april 2009 Jeg sydde meg en selv, ligner mest på taitasi. Utrolig behagelig.
Grooo Skrevet 14. april 2009 #9 Skrevet 14. april 2009 Å sy selv er jo også ett alternativ ja, absolutt Men når barnet blir større/tyngre skal det en del til for å sy en meitai som er god å bære i. Jeg har sydd mange som ble brukt da velsemor var liten, men nå som hun er over to år og 14 kg fungerer ikke mine hjemmesydde så godt lenger enda jeg har prøvd å forbedre dem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå