Gå til innhold

Hansker i akvarium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke vanlige engangshansker når jeg rengjør akvariumet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, de fleste engangshansker er vel innsatt med ett eller annet? Det som gjør at de lukter så veldig..

Hvertfall hadde jeg ikke tatt sjansen! Er fiskene dine så ekle at du ikke kan rengjøre uten hansker..?

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet
Jeg ville ikke gjort det, de fleste engangshansker er vel innsatt med ett eller annet? Det som gjør at de lukter så veldig..

Hvertfall hadde jeg ikke tatt sjansen! Er fiskene dine så ekle at du ikke kan rengjøre uten hansker..?

Man skal egentlig beskytte hendene når man tar nedi akvariet fordi det er en del sykdommer som kan smitte fra fiskene/vannet, og særlig hvis du har sår skal du være forisiktig, fordi det er lett å få infeksjoner o.l. Når det er sagt så har jeg aldri brukt hansker når jeg har renset noen av mine akvarier, og jeg er helt frisk:) Så jeg tror ikke det er sååå farlig, men hvis du har sår på hendene så er det nok lurt... Tror ikke det er noe problem med engangshansker, så lenge de ikke er satt inn med noe. De fleste er vel isåfall satt inn med noe på innsiden og ikke utsiden uansett...

Skrevet

Trådstarter her! Jeg spør fordi jeg har fått et stort sår på hånda, så jeg har plutselig ikke så lyst til å ta oppi akvariumet nå. hehe:)

Skrevet

upudrede vinylhansker og en runde med gaffateip rundt håndleddet for å forsegle funker som bare det. been there, done that ;)

Skrevet

Du MÅ vel ikke oppi med handa før såret har grodd? Iallefall ikke med begge hendene?

Jeg klarer meg nå lenge med den ene handa....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...