Gå til innhold

italienske hvitløksbrød med ost

Iset

Anbefalte innlegg

har noen av dere vært på italiensk restaurant (La Piazza feks) og smakt de pizzastykke-lignende hvitløksbrødene de har? de ser ut som pizzastykker, har en slags hvitløkssmør-saus oppå og ost på toppen + urter (tror det er koriander bla).

jeg prøvde å lage dem hjemme, men deigen ble ikke så luftig som den er der. hadde olje oppi og alt, men hvordan får de deigen så luftig??? og osten ble litt hard, tror man MÅ bruke mozarella, for den blir ikke brun oppå. men er det noen som har oppskrift eller kan hjelpe meg med å få bunnen slik?

klem Iset 21+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uuuh.. jaa... Faktisk!

Smakte det i kassel tror jeg (tyskland). Vi bestilte pizzabrød med hvitløksdressing.. forventet å få et rundstykke, men det var en hel pizza.. Uten ost og fyll doh.. Også måtte man dyppe brødet i dressing.. KJEMPEGODT!! :D

Har ingen anelse om hvordan den lages.. og synd er det. Skal holde øynene åpne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhuuu ingen som vet?

det jeg gjorde, var at jeg laget en vanlig pizzadeig, med masse olivenolje oppi. etter den var hevet tok jeg på litt smør og revet fersk hvitløk oppå det igjen, og drysset med litt koriander og oregano. så drysser jeg over revet ost. det jeg gjorde feil var å bruke norvegia ost, for den blir hard oppå. mozarella er nok det eneste som duger her, for den blir ikke brun, og holder seg myk.

ellers er det jo deigen da, den blir akkurat som pizzadeig, men den skal være MYE luftigere. bruker de kanskje potetmel eller noe? tips?

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...