Sveva Skrevet 12. april 2009 #1 Del Skrevet 12. april 2009 ... og jobbe som frivillig f.eks! Noen som har vært i Afrika en lengre periode, litt utover "vanlig" feriereise? Som har erfaring med å jobbe som frivillig, el som har hatt annen jobb der e.l? Noen som bor der fast, eller kjenner noen som gjør det? Jeg har drømt om å reise til Afrika (tenker da mest Kenya/Uganda) i lang tid, men har ennå ikke fått gjort noe med denne drømmen. Nå ser det ut til at det kan nærme seg at det kan bli virkelighet, og derfor hadde det vært fint med litt info, tips & råd fra folk som har vært der og som vet litt om hva det faktisk går ut på Jeg må jo innrømme at jeg først & fremst vel har de typiske "romantiske drømmene" om vidunderlige Afrika ... jeg vet ikke egentlig så mye om the real thing Reiser antagelig alene, som (ung) kvinne har dette noe å si? Får jo stadig høre at det er fali' det ... Situasjonen i Kenya er vel heller ikke akkurat ideell for tida, er dette noe man bør tenke over, ev. droppe det som reisemål? Flott hvis noen der ute har lyst til å dele noen tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hepp Skrevet 13. april 2009 #2 Del Skrevet 13. april 2009 Hei, Sveva. Jeg har jobbet som frivillig i 6 uker i sørlige Afrika. Absolutt en fantastisk opplevelse. Hadde ingen problemer som enslig jente, men organisasjonen ordnet med transport. Møtte ei jente på veien som hadde reist 8 måneder gjennom Afrika helt alene, på billigst mulig måte, helst med lokal buss, og hun hadde ingen store problemer. Folk er stort sett hyggelige og imøtekommende. Flere jeg kjenner har vært i Kenya, dog ikke som frivillige, og det skal visstnok være helt fantastisk. De campet ute i villmarken, langt fra storbyer og de sa det var det beste landet de noensinne hadde opplevd. Dersom du reiser med en organisasjon skal ikke sikkerhet være noe problem. Det er jo klart at ting kan skje, men det risikerer du hvor enn du drar i verden. Hva slags frivillig arbeid er det du ønsker å jobbe med? Har gjort mye research på nettet i forhold til dette, mulig jeg kan gi deg noen tips. Vanskelig å vite hva slags informasjon jeg skal gi om "hva det går ut på" ettersom jeg ikke vet mer om hvor/hva/hvordan. Hvis du synes det er litt vanskelig å begrense seg (det synes i alle fall jeg når jeg planlegger turer), så kan jeg godt komme med forslag til nettsider som vil hjelpe deg å finne noe passende. Så lurer jeg også på hvor gammel du er. Det kan virke som et dumt spørsmål, men mange frivillige organsisasjoner har både øvre og yngre aldersgrense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveva Skrevet 13. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 13. april 2009 Takk for svar! Jeg er 26 år gammel. Jeg kunne helst tenke meg å jobbe med mennesker/barn, gjerne på barnehjem eller skole, da jeg har erfaring med det fra før av. Ellers så kunne jeg også tenke meg noe i forhold til bevaring av naturen/dyrelivet, men på det feltet har jeg ikke så mye kunnskap. Men det er interessant og man ville jo alltids lære Det hadde vært supert om du kunne sendt meg noen forslag til nettsider Og så ønsker jeg jo selvsagt å oppleve litt av "eventyret" Afrika - folkene, kulturen, naturen & dyrelivet! Igjen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #4 Del Skrevet 13. april 2009 Jeg hadde praksis på et par skoler i Namibia gjennom HiO, som igjen hadde et samarbeid med Namibiaforeningen i Norge. Det var en kjempeopplevelse! Anbefaler Namibia på det varmeste. Ta kontakt med Namibiaforeningen, kanskje de kan gi deg noen tips og ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveva Skrevet 17. april 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 17. april 2009 Ja, det var en idè! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå