Gå til innhold

Brukte deres gjester ønskelista?


Grooo

Anbefalte innlegg

Til dere som har giftet dere, og som hadde lagt inn ønskeliste hos GlasMagasinet, TilBords eller lignende:

Fungerte dette greit?

Hadde folk forstått hvordan dette fungerte, eller ble det allikevel mye rot med de tinga som stod på slike lister?

Var folk "flinke" til å kjøpe ting dere ønsket dere, eller fikk dere mest andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Grooo,

Nå er ikke jeg gift ennå, men jeg er gjest i bryllup om knappe to uker. Og jeg har brukt ønskelista fra TilBords, så det finnes da i hvert fall noen som gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste tingene vi fikk var på ønskelisten vår. De som ikke hadde kjøpt gaver vi ønsket oss, hadde valgt gaver med omhu og alt falt i smak. Det er kanskje fordi vi inviterte mange venner på vår egen alder og de fleste av dem har lik smak som oss. Fikk bare positive tilbakemeldinger på ønskelisten, gjestene var glade fordi de fant en liste over ting vi ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk mye fra ønskelisten og no eutenom som også falt i smak. Når vi selv har vært gjester har vi bestrebet oss ppå å handle gaver i hht ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i dag tatt 2. gjennomgang av gavene. Det aller meste er fra ønskelisten. Ved 1. gangs gjennomgang av gavene var det 2 av 40 gaver vi ville bytte. Ved gjennomgangen i dag, har vi imidlertid bestemt oss for å bytte noen flere gaver. Det er noen ting på vår ønskeliste som vi desperat trenger (feks. knivblokk, elektronisk kjøkkenvekt og kjeler).

Vi bytter ikke fordi vi ikke liker gavene eller fordi folk har kjøpt feil, men fordi vi er litt praktiske.

Det var noen som ikke kjøpte av ønskelisten vår. En av disse gavene var "miss", en annen den fineste vi fikk. Jeg har ikke hørt om noen problemer med å kjøpe gaver. Folk spurte imidlertid om ønskelisten uka før bryllupet (et par dagen før også). Vi hadde den på mine websider i tillegg til Glasmagasinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk veldig mye av det som sto på ønskelista, og ikke dobbelt opp av noe. Hadde skrevet på hjemmesiden at de som ikke kjøpte gaver på den butikken vi hadde lagt ut lista (hadde kopi på internett) kunne ringe til butikken og varsle hva de hadde kjøpt. Hadde nemlig liste hos en butikk som ikke er i en kjede. Selv om vi fikk veldig mye som sto på ønskelista fikk vi også mye som ikek sto der. Og vi fikk bare flotte gaver, bytta to smørkniver som var blitt for mye ved en missforståelse, og kjøpte noe mere til serviset for pengene vi fikk. Vi fikk flott kunst, årgangsvin for lagring, persisk teppe, håndblåste kunstskåler... og ingenting nips, tror sannelig folk kjenner oss godt jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, vi fikk utrolig mye av det vi hadde lagt ut på ønskeliste hos Tilbords!

Ikke mye var det dobbelt av heller, så foreløpig tror jeg ikke det er mye vi kommer til å bytte..

Men det er så nytt ennå, at vi ikke har helt oversikten, så vi får se..

Vi fikk iallefall utrolig mange flotte gaver :D

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall tenkt å legge ut en ønskeliste, det er det første jeg sjekker opp når jeg skal kjøpe bryllupspresang til noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk massevis av ting som stod på ønskelista vår (både den egenlagde og den hos Glasmagasinet). Ut i fra den lista vi hadde his Glasmagasinet fikk vi faktisk nesten alt vi hadde notert ned. Vi fikk fullt kaffeservice og fullt med bestikk. Det som er smart er jo at de i butikken kan se hva som er kjøpt, sånn at de kan råde gjestene til å kjøpe kaffeservice (sånn at man får helt sett) istedenfor glass som man kanskje bare vil få noen få av.

Veldig fornøyd med dette systemet vi iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke så mye utenom ønskelisten vår. Spesielt fikk vi mye bestikk som vi ikke hadde noe av fra før. Kjempefornøyd med gavene våre vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ca halvparten av hva som stod på ønskelista og så fikk vi mye annet utenom. Vi har fått en del gavekort, så vi kommer vi til å kjøpe endel av det som står igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke lagt ut liste i noen butikker, men satt opp en selv som vi ga til foreldre og forlovere. Noen ringte også og lurte på om vi hadde en ønskeliste som vi kunne sende.

Fikk masse på lista - og også noen flotte overraskelser av typen "Å, at vi ikke tenkte på at vi ønsket oss det!"

I ettertid har vi byttet noe, for å kjøpe mer av det som sto på lista. To vinglass var i feil størrelse, en duftlampe som ikke er oss og et flott maleri - som vi faktisk hadde fra før, men byttet det til et annet av samme kunstner (de vi fikk det av vet at vi liker denne kunstneren).

Vi fikk også en del ting som ikke passer inn der vi bor nå, men som jeg har ryddet bort til senere bruk og glede.

Selv følger jeg ikke slavisk ønskelister når jeg skal i bryllup, men hvis jeg kjøper noe utenom lista blir det noe som jeg vet passer til paret - og passer på å få med byttelapp uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...