Gjest Gjest_Minime_* Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Ja. det er sånn jeg føler det nå hvertfall.. Han gjør som han vil, jeg holder han ikke i tøylene på noen måte. Nettopp fordi jeg vet hvordan det er å blitt holdt slik selv. I går så hadde vi fest hjemme hos oss, og det var koselig. Idag så skulle han fortsette på terrassen og jeg tenkte vi skulle finne på noe sammen senere i og med at det er en stund siden det bare var oss som fant på noe. F.eks kino, ut å spise eller bare gå en tur og prate. Istedet sier han at han vil drikke, jeg svarer med å si javel? idag? Ja, det var jo ingenting annet å gjøre så han kunne like godt bare drikke. Jeg sa ingenting i mot men han merket at jeg ikke syns det var så ok. Han sa jeg kunne komme med noen forslag på hva vi kunne finne på. Mens jeg satt å tenkte på hva vi kunne gjøre, var han i dusjen. Jeg ville finne på noe slik at begge kunne ha det greit. Han kom ut av dusjen, kledde seg, fant øla og sa hadet. Så mye fikk jeg sagt. fikk ikke sjans til å komme med forslag en gang. Nå sitter jeg her å er en smule lei meg fordi jeg føler jeg bare ble litt tilsidesatt. Jeg kunne blitt med opp, men jeg ville ikke sitte der som en tulling mens alle andre drakk. er jeg dum?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Det jeg synes er mest rart er at det er mennesker på besøk hos dere og fester i flere dager.
Gjest Flode Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Det at han forelso at du kunne komme med forslag tydet jo på at han tok signalene dine om at du ikke syns det var helt greit og siden du allerede hadde tenkt ut at dere kunne tilbringe litt tid sammen bare dere to, hadde du vel allerede når denne samtalen fant sted kommet på ting dere kunne gjør og kunne sagt det da? Eller lusket etter han inn på badet når han dusjet... Det at han i mellomtiden fikk både dusjet og kledd seg uten at du kom med forslag tok han vel som at du ikke hadde noen forslag...
stella K Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 jeg skjønner godt at du føler deg tilsidesatt. hvor gammel er han egentlig?
aline Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Du hadde jo allerede ideer å komme med, tanker om hva dere kunne gjøre sammen, men du forteller det ikke til ham og blir sur fordi han ikke leser tankene dine eller tenker akkurat det samme som deg? Og når han sier han vil drikke fordi det ikke er noe annet å gjøre, så sier du ikke noe men lar ham klart skjønne at du ikke har lyst til det, men å fortelle ham hva du har lyst til, det gjør du ikke. Du lar ham bruke tid både på å dusje, stelle seg og kle seg, hente øl og si hade, også mener du at han ikke har gitt deg mulighet til å komme med forslag til ting dere kan gjøre, som han jo var åpen for å høre på? Og, at du ikke synes det er gøy med en fest idag, når du, som du selv sier, syntes det var koselig i går, er vel heller ikke så lett å forstå for ham når du ikke forteller ham det. Nei, synes ikke det virker som han velger fest fremfor deg, men han velger fest fordi verken han eller du hadde noen bedre ideer (som dere kom med ihvertfall!!) Har selv hatt en eks som ville jeg skulle kutte mer ut mine ting (nå var ikke "mine ting" festing da) og bruke mer tid sammen med ham. Jeg var også meget åpen for forslag til hva vi kunne gjøre, men når han aldri kom med noe, så gikk jeg jo å gjorde det jeg syntes var gøy da. Han kunne jo vært med, om han hadde lyst. At han verken hadde lyst til det jeg syntes var gøy, eller kom med faktisk forslag til hva vi kunne gjøre sammen som han syntes ville være koselig, var faktisk noe som irriterte meg litt. Du er ikke dum av den grunn, men du må stå opp for hva du mener og tørre å si hva du ønsker. Han ER ikke tankeleser, uansett hvor mye du ønsker han skal være det. At han vil feste i påska betyr IKKE at han ikke bryr seg om deg, dersom du hadde sagt at du synes det hadde vært koselig å dra ut å spise og se en film på kino, så kanskje han hadde syntes det var kjempekoselig! Bare at han ikke hadde tenkt på det selv. Men slutt å synes han er dum som ikke gjør som du ønsker, når du ikke engang gir ham en sjans. Og ikke si at han ikke ga deg en sjans, for så lenge han ikke låste seg inne i ett lydtett rom, så hadde du all verdens av sjanse til å si hva du hadde av forslag, go det var jo ikke akkurat sånn at du måtte tenke deg om. du hadde jo allerede opptil flere forslag klare FØR han spurte deg om forslag. gjort er gjort, finn på noe ikveld og kos deg. Også kan du jo snakke med ham i morgen, litt tidligere på dagen kanskje, og si at du synes det hadde vært koselig å gjøre noe sammen bare dere to. Som å gå tur i finværet, dra ut å spise og å dra på kino. Kanskje får dere en knallfin dag i morgen istedenfor.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Javel, og hvorfor sitte alene? Dra deg ut og finn på noe!
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 helt enig, den var drøy! de som mener at det er hennes feil at typen stikker ut..og at det selvfølgelig er helt ok... ja de tror jeg savner et bra forhold og har et elendig forhold selv! folk er forskjellige, det er en ting... men fatter ikke at noen jenter her støtter typen og sier at det er HENNES feil at han går siden hun ikke sier hva hun vil... Stakkars dere... Har dere ikke mere dere skulle sagt i et forhold og vil godta sånne ting, ja da synes jeg VIRKELIG synd på dere!! forhold er gi og ta! hadde typen min "stukket" av på den måten hadde jeg klikket! selv om man ikke gjør noe spesielt, så er det jo liksom bare det å være sammen og kose seg da! sofakveld f eks
Gjest Gjest_liz_* Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 og bare for å føye til... selv har jeg et forhold der vi gjør mye ting fra hverandre.. han med gutta (fest,fotball,etc) og jeg med jentene.. dette er jo sunt! MEN, man skal planlegge sammen slik at INGEN i forholdet skal føle seg overkjørt.... for da skjer nettopp det som har skjedd her!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Jeg kjenner meg litt igjen.. Samboern min er litt mer glad i alkohol og fest enn det jeg er. Jeg kan godt bli med en tur ut en gang i blant, men for ofte blir bare døvt. Det synes JEG. HAN derimot blir med så fort noen spør og desverre (for meg) er det ofte at noen spør. Sånn er det blitt. Jeg synes det er litt kjipt, men jeg respekterer det. Jeg setter pris på å finne på ting (ikke nødvendigvis fest) sammen med mine venner også og at det ikke blir noen sure miner for at det i blant blir litt ofte det også. Det er ikke alltid det klaffer at begge to har planer samtidig og da er det kjedelig å være den som er hjemme.
Gjest Flode Skrevet 13. april 2009 #11 Skrevet 13. april 2009 helt enig, den var drøy! de som mener at det er hennes feil at typen stikker ut..og at det selvfølgelig er helt ok... ja de tror jeg savner et bra forhold og har et elendig forhold selv! folk er forskjellige, det er en ting... men fatter ikke at noen jenter her støtter typen og sier at det er HENNES feil at han går siden hun ikke sier hva hun vil... Stakkars dere... Har dere ikke mere dere skulle sagt i et forhold og vil godta sånne ting, ja da synes jeg VIRKELIG synd på dere!! forhold er gi og ta! hadde typen min "stukket" av på den måten hadde jeg klikket! selv om man ikke gjør noe spesielt, så er det jo liksom bare det å være sammen og kose seg da! sofakveld f eks og bare for å føye til... selv har jeg et forhold der vi gjør mye ting fra hverandre.. han med gutta (fest,fotball,etc) og jeg med jentene.. dette er jo sunt! MEN, man skal planlegge sammen slik at INGEN i forholdet skal føle seg overkjørt....for da skjer nettopp det som har skjedd her! Du skyter argumentet ditt i foten her da ved å si at planlegging sammen er viktig for at ingen føler seg overkjørt, men så glemmer du jo at TS ikke kommuniserte på en måte han kan forstå, men forventet at han skulle kunne lese tankene hennes...
Gjesten Skrevet 13. april 2009 #12 Skrevet 13. april 2009 Jeg skjønner absolutt at du ble lei deg, det ville jeg også blitt. Dessverre er det slik at gutter som regel gjør som de vil, med mindre vi sier noe spesifikt imot. Det er en ganske tydelig forskjell på gutter og jenter (som regel i alle fall), at guttene bruker ikke tid på å tolke det du sier. De regner med at hvis du mener noe, vil du si det. Ikke hinte eller antyde. Jeg anbefaler at neste gang sier du rett ut "jeg hadde håpet vi kunne gå ut å spise" eller "Kan ikke vi to gå en tur sammen i steden?" Prøv å ikke bruk dette for mye imot ham, han vet sannsynligvis ikke bedre. Lykke til videre
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #13 Skrevet 14. april 2009 Han er ikke tankeleser. Om du tenkte at dere skulle gjøre noe sammen, så må du SI det, vet du. Det nytter ikke å bare tenke det. I stedet for å si "javel??" og være snurt og skuffet når han sa han ville drikke, så må du si hva du mener. Og han spurte deg faktisk om å komme med forslag, men da holdt du pent kjeft og lot ham dusje og stelle seg. Si ifra med en gang, "jeg vil at vi skal gjøre noe sammen".
*Numi* Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 Synes også den var litt drøy ja.. Nå skjønner jeg heller ikke hvorfor man skulle feste flere dager etter hverandre når man er samboer. I hvert fall ikke når bare den ene parten er interessert i det. Men det er jo bare meg. Glad jeg har en hjemmekjær samboer selv, og at vi ikke har det slik hos oss. Synes ikke det var greit av han å bare gå, selv om du ikke uttrykte deg helt tydelig.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2009 #15 Skrevet 14. april 2009 Ja. det er sånn jeg føler det nå hvertfall.. Han gjør som han vil, jeg holder han ikke i tøylene på noen måte. Nettopp fordi jeg vet hvordan det er å blitt holdt slik selv. I går så hadde vi fest hjemme hos oss, og det var koselig. Idag så skulle han fortsette på terrassen og jeg tenkte vi skulle finne på noe sammen senere i og med at det er en stund siden det bare var oss som fant på noe. F.eks kino, ut å spise eller bare gå en tur og prate. Istedet sier han at han vil drikke, jeg svarer med å si javel? idag? Ja, det var jo ingenting annet å gjøre så han kunne like godt bare drikke. Jeg sa ingenting i mot men han merket at jeg ikke syns det var så ok. Han sa jeg kunne komme med noen forslag på hva vi kunne finne på. Mens jeg satt å tenkte på hva vi kunne gjøre, var han i dusjen. Jeg ville finne på noe slik at begge kunne ha det greit. Han kom ut av dusjen, kledde seg, fant øla og sa hadet. Så mye fikk jeg sagt. fikk ikke sjans til å komme med forslag en gang. Nå sitter jeg her å er en smule lei meg fordi jeg føler jeg bare ble litt tilsidesatt. Jeg kunne blitt med opp, men jeg ville ikke sitte der som en tulling mens alle andre drakk. er jeg dum? Eh...SNAKK med mannen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå