Gå til innhold

Synes synd på henne, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For et par år siden hadde jeg en bestevenninne jeg hadde holdt sammen med siden ungdomsskolen. Vi var veldig nære venner, og var på en måte hverandres "sjelevenner". Ble bestevenninner fra dag en, og etter det var vi sammen hver eneste dag! Var på mange måter avhengige av hverandre. Var veldig glad i henne, og er det selvfølgelig fortsatt. Vil alltid være det!

Det som skjedde, som ødela dette venneskapet var den nye kjæresten hennes. Jeg advarte henne mot han (Han var og er en stor drittsekk!)

Hun var selvfølgelig blind av forelskelsen og så ikke dette. Jeg måtte jo bare tilslutt gi meg og akseptere de to. Noe jeg prøvde å vise veldig for henne også.

Ettersom det ble mer og mer seriøst mellom de to ga hun mer eller mindre blaffen i meg. Fra å se/snakke med hverandre daglig gikk det over til ukentlig og så månedlig. Hun var ikke lenger seg selv og jeg var ikke lenger viktig i hennes liv. Viste at hun hadde det såpass bra med typen og nå som livet hennes hadde færre problemer enn før trengte hun ikke meg lenger. ( Sa aldri det til meg med ord, men skjønte det jo gjennom handlingene hennes)

Dette tærte på meg, ble veldig lei meg. Og jeg bestemte meg tilslutt for å avslutte venneskapet. Nå har vi ikke snakket med hverandre på en veldig god stund. Men saken er den, jeg har i det siste fått vite at typen prøver seg på flere andre jenter! Sender masse sms er, kalle min eks venninne for feit ol. og forteller disse andre jentene hvor lei han er av henne! Han har flere jenter som han også besøker og gjør ting for. Om han er fysisk utro vet jeg ikke! Men det er jo sannsynlig. Jeg vet at denne gutten også er voldelig av seg, og jeg er på en måte redd for han og temperamentet.

Selv om jeg og venninna mi ikke har kontakt lenger er jeg som sagt fortsatt glad i henne. Og får vondt av at hun sitter hjemme og tror hun har en snill og god kjæreste som elsker henne. Føler at hun bør få vite sannheten om han.

Er redd for at om hun får høre dette fra meg blir jeg beskyldt for å lyve å ville ødelegge osv. Og jeg er redd for hva typen hennes kan finne på! (f.eks komme for å banke meg! Han er tidligere "kriminell" og har ingen grenser når det kommer til vold, også mot jenter)

Så hva gjør jeg? Bare glemme hele saken? Si ifra? Eller få en annen felles venninne av oss til å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...på dette stadiet tror jeg ikke at jeg hadde blandet meg inn faktisk.

Det kan gå helt galt som du sier. Og dere har jo ingen kontakt.

Er det ikke en annen måte å få åpnet øynene hennes på?

Få henne til å se ting av seg selv, via andre personer som "samarbeider" med deg dersom det er mulig.

Ellers ville jeg latt det være. Blir altfor komplisert.

Skrevet (endret)

Ikke bland deg inn i dette. Ja, det er synd på venninnen din. Men ved velmenende innblanding fra din side, risikerer du at det hele -en vakker dag- kommer tilbake og biter deg i ræva.

Av prinsipp blander jeg meg aldri inn i mine kameraters/venninners kjærlighetsliv og dramaer.

Endret av Queen B

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...