Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Hvordan forholde seg til at den man er sammen med har et annerleders energi nivå enn en selv? Han har en selvstendig jobb der han selv bestemmer tempoet og innsatsen og har ofte opplagt og lyst å finne på noe aktivt om kveldene (jogge, går tur, snekre på huset). Jeg har en sinnsykt krevende, masete jobb. Jeg er sliten når kvelden kommer og ønsker bare å være i fred! Hvordan formidler man på en pen måte at alt maset om å finne på noe bestandig er slitsomt? Han kjeder seg hos meg, jeg blir ergelig av all masingen hans å finne på noe, når jeg er på besøk hos ham. Inntil nå har jeg bitt tennene sammen og blitt med på alt, men kjenner at det koker innvendig av innestengt irritasjon. Tror aldri i verden han ville vise noe forståelse at jeg er sliten og lengte etter godstolen en gang i blandt!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 1. den som har mest overskudd bør bli flinkere til å gjøre noen av tingene alene eller sammen med andre venner 2. den som har minst overskudd kan prøve å få samlet litt mer energi om det går an; bedre søvnvaner, sunnere kosthold o.l. 3. man kan gjøre avtaler om hvilke ting man gjør sammen og ca hvor ofte. Jeg skjønner godt at det er slitsomt å alltid skulle gjøre noe. Man har jo faktisk et behov for å sitte i stillhet og slappe av og være alene, kanskje...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Tren sammen. Trening gir energi og han får viljen sin om å gjøre noe sammen. Ja det er tungt å gjøre dette når du er sliten etter jobb, men etter en liten stund blir det veldig mye lettere. Du sover automatisk bedre når du trener regelmessig også, så kanskje er det lurt for å gjøre deg mer våken og opplagt også. Trening gjør deg sunnere og friskere også, så det er en investering i at dere får mer tid og mer energi sammen også i fremtiden.
stjernekyss Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Sett grenser. Hvordan kan han vite at du presser deg selv, når du blir velvillig med på alt? Han har sannsynligvis ingen anelse om at du har gått langt utenfor dine egne grenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå