Gå til innhold

Clearblue digital eggløsningstest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Superlady_*
Skrevet

Jeg har for første gang nå prøvd meg på Clearblues digitale eggløsningstest og fikk påvist eggløsning i dag. Dette er litt senere enn det jeg har antatt og det er litt senere enn det som registreres på babyverden osv. Det stemmer sikkert, men jeg har allikevel noen spørsmål rundt dette som jeg håper jeg kan få svar på her.

Det jeg lurer på er om den er ute av stand til å registrere eggløsning med mindre man har brukt de andre 6 strimlene først. Altså, om den kun registrerer eggløsning om man har brukt de andre seks strimlene som indikatorer på vanlig temperatur først.

Det andre jeg lurer på er om noen her har brukt det/bruker det jevnlig og er fornøyd. Den er jo ganske dyr, men om den er virkelig sikker så er det jo verdt det.

Det tredje jeg lurer på handler igjen om tiden rundt eggløsning. Det står at når eggløsning er påvist, så har man to dager på seg til å få barn. Jeg vet ikke nok om dette til å vite om man nødvendigvis har to dager på seg eller om sjansene blir mindre jo lenger ut på dag nr to man kommer. Jeg fikk negativ test i går morges, men fikk eggløsningsslim i underbuksen rett etter at jeg hadde tatt testen. Så i dag morges fikk jeg positiv test, noe som forteller meg at det var eggløsningsslim jeg merket. Vi hadde ikke sex i går (jeg tenkte jeg skulle holde meg til testen viste positivt), men nå lurer jeg på om det var en dårlig ide. For om den ikke klarer å merke at eggløsning er rett rundt hjørnet, så vil man jo være 24 timer inn i sin mest fruktbare periode når den registrerer eggløsning første gang.

Jeg forstår at disse spørsmålene nok er litt kronglete å forstå, men om noen har svar og eventuelle erfaringer med denne testen, så tar jeg i mot alle svar med takk!

Hilsen Superlady.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det jeg lurer på er om den er ute av stand til å registrere eggløsning med mindre man har brukt de andre 6 strimlene først. Altså, om den kun registrerer eggløsning om man har brukt de andre seks strimlene som indikatorer på vanlig temperatur først.

Det andre jeg lurer på er om noen her har brukt det/bruker det jevnlig og er fornøyd. Den er jo ganske dyr, men om den er virkelig sikker så er det jo verdt det.

Det tredje jeg lurer på handler igjen om tiden rundt eggløsning. Det står at når eggløsning er påvist, så har man to dager på seg til å få barn. Jeg vet ikke nok om dette til å vite om man nødvendigvis har to dager på seg eller om sjansene blir mindre jo lenger ut på dag nr to man kommer. Jeg fikk negativ test i går morges, men fikk eggløsningsslim i underbuksen rett etter at jeg hadde tatt testen. Så i dag morges fikk jeg positiv test, noe som forteller meg at det var eggløsningsslim jeg merket. Vi hadde ikke sex i går (jeg tenkte jeg skulle holde meg til testen viste positivt), men nå lurer jeg på om det var en dårlig ide. For om den ikke klarer å merke at eggløsning er rett rundt hjørnet, så vil man jo være 24 timer inn i sin mest fruktbare periode når den registrerer eggløsning første gang.

Jeg forstår at disse spørsmålene nok er litt kronglete å forstå, men om noen har svar og eventuelle erfaringer med denne testen, så tar jeg i mot alle svar med takk!

Hilsen Superlady.

Hei

Jeg har litt erfaring både personlig, men mest fra andre som har brukt clearblue digital for å finne EL.

Du trenger IKKE bruke alle strimlene, testen måler ikke temperatur, den utløses ved at du ved eggløsning får en kjapp stigning i luteiniserende hormon noe som indikerer at EL er på veg innen 24-36 timer. Når testen registrerer denne økningen får du utslag på testen. Da er altså el forventet innen 36 timer. Etter eggløsningen lever egget i ca 24 timer, du har altså 2-2,5 døgn på deg fra positiv test.

El-slim kommer typisk litt FØR selve el-løsningen, så for meg høres det ut som testen viser rett og det er bare å sette igang :-)

Sædceller lever jo forøvrig i kvinnekroppen i opptil 5-7 dager, så en har jo litt slingringsmonn om en har sex litt FØR forventet EL slik dere da hadde igår. Ofte blir det faktisk anbefalt, da ligger sædcellene klare til angrep oppe i egglederne npr egget slippes.

For meg høres det ut som perfekt timing !!!!

Lykke til med resultatet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...