Gjest Solvår Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Jeg har lagt til dette innlegget for de som er sremt av alle skrekkhistoriene om hair-extension. Det virker som om konklusjonen er at hair-extension uansett sliter på håret på en eller annen måte, og flere har tapt mye på dette. Jeg har selv veldig lyst på langt hår. Jeg hadde tenkt å ha hair-extension i mens jeg sparte det langt selv, men jeg får ikke inntrykk av at dette er mulig - eller hva sier dere? clips er uaktuelt for meg, for jeg vil ha det i hver dag. jeg har hørt at veving er veldig bra, men jeg bor ikke i Oslo. Så hvordan få langt hår da? har hørt om kurer som skal få det til å vokse fortere. har noen erfaringer med dette? er det andre tips om hvordan jeg kan få til dette?
Gjest Solvår Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Hva gjør dere for å få håret til å vokse fortest mulig? er det noen som har ett par triks og tips i ermet?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Har hørt at gelatin kan funke... Spise det altså. Sukkerfri gele f.eks. (for å unngå så mye sukker)
Gjesten Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 har hørt om kurer som skal få det til å vokse fortere. har noen erfaringer med dette? er det andre tips om hvordan jeg kan få til dette? En ting jeg vet, er at en slik kur vil virke på hele kroppen. Altså vil hår på legger, under armene og *ehm* andre steder også vokse fortere. Men joda, funker gjør det Personlig tror jeg på å spise bra og stusse deg ofte. Hvis du prøver å bruke minst mulig hårspray/div andre produkter, ikke tuperer håret, og sørger for at tuppene ikke blir for slitte, så bør det vokse en del av seg selv. Hårfarging vil også hemme veksten. Alt det kjedelige, kort sagt
Gjest Papirkurven Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 B-vitamin! sist gang jeg var hos frisøren sa hun at myten om å klippe seg ofte var usann, egentlig. Noen har jo veldig slitt hår og bør stusse vekk tupper, men andre har sterkt hår som ikke trenger det. Håret vokser jo ikke fra tuppene, men fra røttene.
Gjest Solvår Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Har hørt at gelatin kan funke... Spise det altså. Sukkerfri gele f.eks. (for å unngå så mye sukker) Åja.. hvordan fungerer det? eller.. vet du hvorfor det fungerer?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Åja.. hvordan fungerer det? eller.. vet du hvorfor det fungerer? Fordi det inneholder mye protein.
Gjest Solvår Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 tja, jeg er jo villig til å prøve alt Noen som har prøvd noen shampoer, balsamer eller hårkurer som skal hjelpe håret å vokse fortere?
Miel Skrevet 13. april 2009 #9 Skrevet 13. april 2009 tja, jeg er jo villig til å prøve alt Noen som har prøvd noen shampoer, balsamer eller hårkurer som skal hjelpe håret å vokse fortere? Den delen av håret som vokser befinner seg nede i huden, mens selve håret, altså det du kan se, er helt dødt. Det går ingen signaler av noe slag gjennom håret og ned i hårsekken. Det er derfor ikke mulig å få det til å vokse fortere verken ved å klippe det ofte (men man blir jo kvitt de slitte tuppene slik at det ser sunnere ut), eller ved ytre påvirkning som shampoo, kurer osv. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet...
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 14. april 2009 #10 Skrevet 14. april 2009 Spis B-vitaminer. Det funket for meg!
Gjest -a- Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 En venninne av meg bruker Fast-shampo, en shampo som skal få håret til og vokse raskere, og hun sier at det funker.. du kan gå inn på denne linken: http://www.barbershop.no/har/shampo/fast-shampo.html Ellers, b-vitamin! Det har fungert på meg iallefall.. men man skal vel helst ikke ta for mye vitaminer om man ikke trenger det (jeg har b-vit mangel) lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Ølgjær tabletter, som du får kjøpt på helsekost/apotek. Da vokser håret som bare det! men som nevnt over her, ved inntak av midler som får håret til å vokse, vokser også annet hår.... derfor sluttet jeg med ølgjærtabletter. Men jeg klipper ikke håret mer enn 2-4 ganger i året, og det vokser vannvittig fort. Så jeg tror heller ikke på at man må klippe seg ofte for å få det til å vokse fortere.
Hilde Christina Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 FAST shampo og balsam funket ikke for meg. Utrolig bortkastede penger.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 14. juni 2009 #14 Skrevet 14. juni 2009 Jeg har lagt til dette innlegget for de som er sremt av alle skrekkhistoriene om hair-extension. Det virker som om konklusjonen er at hair-extension uansett sliter på håret på en eller annen måte, og flere har tapt mye på dette. Jeg har selv veldig lyst på langt hår. Jeg hadde tenkt å ha hair-extension i mens jeg sparte det langt selv, men jeg får ikke inntrykk av at dette er mulig - eller hva sier dere? clips er uaktuelt for meg, for jeg vil ha det i hver dag. jeg har hørt at veving er veldig bra, men jeg bor ikke i Oslo. Så hvordan få langt hår da? har hørt om kurer som skal få det til å vokse fortere. har noen erfaringer med dette? er det andre tips om hvordan jeg kan få til dette? Ha et sunt og velbalansert kosthold. Ikke røyk eller drikk mye alkohol. Hodebunnsmassasje er også bra. Det stimulerer blodsirkulasjonen. Noen påstår at håret vokser fortere om man knytter det opp i hestehale o.lign.men frisører jeg har snakket med sier at det bare er en myte.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2009 #15 Skrevet 8. juli 2009 Jeg er bare 11 år gammel . En dag skulle min venn klippe seg det ble veldig fint hun skulle ha det kort. Så sa hun til meg at jeg også måtte klippe meg sånn. Jeg så ok. Men når jeg var ferdig med å klippe meg så var håret mitt et helt annet stykt hår det ble alt for kort!!! Nå er jeg så lei meg at jeg går ikke med løst hår lengre. Jeg gråter nesten vær dag. Nesten alle sier at jeg ligner på gutt selv mine gode venner. Så nå lurer jeg på om det finnes noe som ka få håre til å vokse raskere.
Minttu Skrevet 8. juli 2009 #16 Skrevet 8. juli 2009 Jeg er bare 11 år gammel . En dag skulle min venn klippe seg det ble veldig fint hun skulle ha det kort. Så sa hun til meg at jeg også måtte klippe meg sånn. Jeg så ok. Men når jeg var ferdig med å klippe meg så var håret mitt et helt annet stykt hår det ble alt for kort!!! Nå er jeg så lei meg at jeg går ikke med løst hår lengre. Jeg gråter nesten vær dag. Nesten alle sier at jeg ligner på gutt selv mine gode venner. Så nå lurer jeg på om det finnes noe som ka få håre til å vokse raskere. Det er utrolig kjedelig når man er så ung! Jeg hadde langt hår før, litt lenger enn til skuldrene, også klippa jeg med kort i 8.klasse Jeg angrer hardt den dag idag, selv om jeg nå er 19 og det er så klart nesten like langt igjen Men det er utrolig kjedelig, og håret mitt vokser ikke så fort. Lee Stafford skal ha en kur som skal få håret til å vokse fortere, jeg prøvde den men jeg hadde den ikke i så lenge som man skal, vet egentlig ikke om den funka lenge siden jeg prøvde også. En får vel bare gjøre alt som er nevnt her
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2009 #17 Skrevet 9. juli 2009 Det er utrolig kjedelig når man er så ung! Jeg hadde langt hår før, litt lenger enn til skuldrene, også klippa jeg med kort i 8.klasse Jeg angrer hardt den dag idag, selv om jeg nå er 19 og det er så klart nesten like langt igjen Men det er utrolig kjedelig, og håret mitt vokser ikke så fort. Lee Stafford skal ha en kur som skal få håret til å vokse fortere, jeg prøvde den men jeg hadde den ikke i så lenge som man skal, vet egentlig ikke om den funka lenge siden jeg prøvde også. En får vel bare gjøre alt som er nevnt her hvet noen om håret vokser raskere ved å spise B-vitaminer?
Gjest Sandbekken Skrevet 9. juli 2009 #18 Skrevet 9. juli 2009 B vitaminer, sink (?) og Ølgjær skal hjelpe på hårtap, så da skal det vel hjelpe håret å vokse og vil jeg tro? Selv ha jeg ihvertfal begynt på multivitaminer pga at jeg røyta så mye.. får håpe det hjelper.. Om sommeren vokser det også fortere enn om vinteren, grunnen til dette er at det om sommerern får tilført mer vitaminer av sola..
Ethereal Skrevet 9. juli 2009 #19 Skrevet 9. juli 2009 Ta B-vitaminer. Det hjelper både for hud og hår. Øl inneholder masse B-vitaminer, så det er bare å drikke på og kose seg. Mange oppelver at i løpet av sommeren, når de er mye uti sola og drikker mye øl, så vokser håret fort. I tillegg er det jo viktig å ta vare på håret fra utsiden også. Bruk hårkur minst en gang i uka. Ikke vask håret hver dag. Det ideelle er hver tredje dag. Også er det selvfølgelig viktig å spise sunt for å få et sunt hår
stella K Skrevet 10. juli 2009 #20 Skrevet 10. juli 2009 Den delen av håret som vokser befinner seg nede i huden, mens selve håret, altså det du kan se, er helt dødt. Det går ingen signaler av noe slag gjennom håret og ned i hårsekken. Det er derfor ikke mulig å få det til å vokse fortere verken ved å klippe det ofte (men man blir jo kvitt de slitte tuppene slik at det ser sunnere ut), eller ved ytre påvirkning som shampoo, kurer osv. Du må nok bare smøre deg med tålmodighet... det vokser jo ikke fortere når du klipper det ofte, men håret splittes i tuppene når det blir slitt, og så "spiser" det seg oppover. så da er det vel ikke så lurt å la være å klippe seg heller.. men noen har jo sterkt hår og slipper klippe seg ofte og mens andre er motsatt. å ligge med flette på natten skal skåne håret litt, og hjelper mot floker og sånn som igjen sliter på håret når du må gre det.. hårkurer hjelper. dette styrker håret. bruk både protein og fuktighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå