Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen grunn til at badevannet til badevannet skal ha en temperatur på 37 grader? At man ikke kjenner vannet når man dypper albuen nedi?

Vår baby (8uker gammel) elsker nemlig å være i badevann som er langt varmere enn det..

Videoannonse
Annonse
Gjest MåneSkygge
Skrevet

Jeg har også ei jente som likte vannet litt varmere enn 37 grader da hun var mindre. Hun hyla bestandig jeg skulle bade henne men da jeg prøvde litt varmere vann begynte hun å elske å bade.

Skrevet

Jeg har bada veldig mange babiser, og absolutt alle trives bedre i litt varmere vann.

Tror den "reglen" henger igjen fra gammelt av... Det er jo farligere for barnet om vannet er FOR varmt - enn FOR kaldt. Av den grunn anbefales tilnærmet kroppstemperatur...

Itillegg vil måten ved å dyppe albuen ned i vannet (som jeg også bruker) gi deg et tydeligere svar på varmen... Husk at hendene våre (som voksne) tåler langt sterkere varme enn den sarte tynne babis huden...

Så la vannet gjerne bli varmere, men kjenn helst temperaturen med albuen din...

Gjest Single, ingen barn
Skrevet
Er det noen grunn til at badevannet til badevannet skal ha en temperatur på 37 grader? At man ikke kjenner vannet når man dypper albuen nedi?

Vår baby (8uker gammel) elsker nemlig å være i badevann som er langt varmere enn det..

Da er det kanskje greit å høre på det generelle tommelfingerrådet samt ta indivuelle vurderinger: utgangspunkte ter 37 grader, men når du ser at barnet ditt trives med varmere, tilpasser du badene til barnet etter hva du ser kombinert med hva du hører.

Så ser du an over tid om dette fungerer bra. Og gjør det det er alt i orden.

Skrevet

Lærte på Ahus at de skulle bade i vann som er varmt! Når jeg puttet albuen nedi skulle jeg kjenne det (ikke så varmt at jeg skvetter til:-) ! Og guttungen trives best i det!

Skrevet
Lærte på Ahus at de skulle bade i vann som er varmt! Når jeg puttet albuen nedi skulle jeg kjenne det (ikke så varmt at jeg skvetter til:-) ! Og guttungen trives best i det!

Da vi ble vist bading på Ahus så var vannet kaldt, under 37 grader, og ungen hylte som en stukket gris.... Så vi tappet i varmere vann da vi skulle bade hjemme, og ungen stortrivdes, har brukt 38-39 grader (brukt steketermometer for å finne temp).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...