Gjest Fluksi Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Jeg bor i samme by som min familie og jeg er den eneste av søsknene som har samboer/kjæreste. Det har blitt en selvfølge at vi begge blir invitert på middag enten det er hos hans foreldre eller mine, vi er liksom ikke lenger to individer men ett. Noen av søsknene mine bor ikke i denne byen, men er her pga påsken. Min mor har i dag invitert til fin middag pga hennes manns barn kommer på besøk (de er voksne og vi har ikke møtt dem så ofte) og uten at hun helt har sett det selv så har hun invitert alle mine søsken på denne middagen utenom meg. "Ja, vi får besøk i dag av *** og *** og det er nok ikke så mye mat, men om dere kan komme etterpå. Åja, skal dere handle? Kan dere ikke handle noen ingredienser til middagen som vi har glemt? Ja, de (søsknene mine) er her, ja, selvfølgelig skal de komme på middagen, de er jo hær nå." Vi bor fem min unna med bil... Jeg har ringt min mor nå og forklart at det ikke er en selvfølge at min samboer må komme på familiemiddager og at det hun har gjort nå er da faktisk å invitere alle utenom meg fordi jeg tydeligvis blir for mange.. Og at hun i tillegg vil jeg skal handle ingredienser til en middag jeg ikke er velkommen i gjør meg en smule forbanna. Dette er ikke eneste gangen det har skjedd, og de elsker min sambo og jeg skjønner at de ikke alltid kan invitere oss/meg, men når de inviterer alle mine søsken og jeg får tilbud om å komme etterpå da har jeg vel rett til å si ifra?? Uansett, fikk nettopp en veldig beklagende mld fra min mor og jeg vet jo hun ikke gjør det med vilje, men det var godt å få det ut. Men det hender for ofte at folk regner med at kommer han så kommer hun og kommer hun så kommer han.. det trenger ikke være sånn og jeg synes da virkelig ikke vi har vært så limt til hverandre at det er blitt noen selvfølge. Grr Usikker på om jeg orker å poste innlegget, irritasjonen min har roet seg kraftig nå og jeg er klar til å nyte resten av dagen selv om det ikke er i en familiemiddag.. Jaja, gjør det nå allikevel Enten får jeg medfølelse eller så blir jeg sett på som en sytepave
Gjest Tokidoki Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Jeg er enig med deg, inviterer man til familiemiddag med alle søsken utenom et så blir så klart noen lei seg. Det er bra du tok det opp med moren din, men jeg reagerer litt på at hun ikke overtalte deg til å komme. Jeg hadde blitt veldig lei meg om alle andre en meg var invitert og skulle kose seg sammen.
MissStiles Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Jeg hadde også blitt lei meg om jeg ikke hadde blitt invitert i familiemiddag hvor alle er der. Så jeg skjønner at du reagerer på den måten. Bra gjort at du sa ifra. Jeg reagerer også litt på at hun ikke har overtalt deg til å komme. Hm...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Jeg bor i samme by som min familie og jeg er den eneste av søsknene som har samboer/kjæreste. Det har blitt en selvfølge at vi begge blir invitert på middag enten det er hos hans foreldre eller mine, vi er liksom ikke lenger to individer men ett. Noen av søsknene mine bor ikke i denne byen, men er her pga påsken. Min mor har i dag invitert til fin middag pga hennes manns barn kommer på besøk (de er voksne og vi har ikke møtt dem så ofte) og uten at hun helt har sett det selv så har hun invitert alle mine søsken på denne middagen utenom meg. "Ja, vi får besøk i dag av *** og *** og det er nok ikke så mye mat, men om dere kan komme etterpå. Åja, skal dere handle? Kan dere ikke handle noen ingredienser til middagen som vi har glemt? Ja, de (søsknene mine) er her, ja, selvfølgelig skal de komme på middagen, de er jo hær nå." Vi bor fem min unna med bil... Jeg har ringt min mor nå og forklart at det ikke er en selvfølge at min samboer må komme på familiemiddager og at det hun har gjort nå er da faktisk å invitere alle utenom meg fordi jeg tydeligvis blir for mange.. Og at hun i tillegg vil jeg skal handle ingredienser til en middag jeg ikke er velkommen i gjør meg en smule forbanna. Dette er ikke eneste gangen det har skjedd, og de elsker min sambo og jeg skjønner at de ikke alltid kan invitere oss/meg, men når de inviterer alle mine søsken og jeg får tilbud om å komme etterpå da har jeg vel rett til å si ifra?? Uansett, fikk nettopp en veldig beklagende mld fra min mor og jeg vet jo hun ikke gjør det med vilje, men det var godt å få det ut. Men det hender for ofte at folk regner med at kommer han så kommer hun og kommer hun så kommer han.. det trenger ikke være sånn og jeg synes da virkelig ikke vi har vært så limt til hverandre at det er blitt noen selvfølge. Grr Usikker på om jeg orker å poste innlegget, irritasjonen min har roet seg kraftig nå og jeg er klar til å nyte resten av dagen selv om det ikke er i en familiemiddag.. Jaja, gjør det nå allikevel Enten får jeg medfølelse eller så blir jeg sett på som en sytepave Forstår det slik at din mors mann har barn fra før? Dine søsken er her i påsken,men bor ikke her. Du og din sambo bor 5 min unna. Nå vil din mor lage fin middag til sin manns barn i påsken, samtidig som hun har invitert dine søsken som er her på ferie. Kan væe plassen,du vet det blir rotete for noen om bordet ikke er skikkelig, og du presser inn to personer til? kansje bruke denne middagen ekstra for disse som ikke bor her fast? Kansje han ikke treffer sine barn så ofte? Du var jo invitert til å komme senere? jeg selv har takket nei til flere middager under samme forhold, og sagt jeg kan komme til kaffe. For da har de gjester som de sjelden får kost og gjort noe for. Jeg snakkker jo stadig med de.
Gjest Gjest_Mona-Lisa_* Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 Forstår det slik at din mors mann har barn fra før? Dine søsken er her i påsken,men bor ikke her. Du og din sambo bor 5 min unna. Nå vil din mor lage fin middag til sin manns barn i påsken, samtidig som hun har invitert dine søsken som er her på ferie. Kan væe plassen,du vet det blir rotete for noen om bordet ikke er skikkelig, og du presser inn to personer til? kansje bruke denne middagen ekstra for disse som ikke bor her fast? Kansje han ikke treffer sine barn så ofte? Du var jo invitert til å komme senere? jeg selv har takket nei til flere middager under samme forhold, og sagt jeg kan komme til kaffe. For da har de gjester som de sjelden får kost og gjort noe for. Jeg snakkker jo stadig med de. Men da må moren være kvinne nok til å forklare TS dette og ikke bare utelate henne fra middagen. Jeg hadde blitt skikkelig såret og forbanna om moren min hadde gjort noe sånt.
cilja Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 Høres ut som noe min mor også kunne ha gjort, fordi alt skal være perfekt og man må ha ordentlig plass til alle. Når mine barn blir voksne, håper jeg at jeg heller klarer å fokusere på å være et samlingspunkt for barna. Det er jo kjempekoselig å møte alle samtidig, spesielt når noen bor borte. Da er det uviktig om det blir litt trangt om plassen i et par timer... Faktisk, de gangene vi har hatt familiemiddag (mine foreldre og mine søsken) har det vært her hos meg, fordi mamma og pappa ikke klarer å se for seg så mange folk på en gang hjemme hos seg. Det blir jo kaotisk, men koselig synes jeg.
Malum Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 Skjønner deg godt. Det er ikke ok å føle at man blir utelatt fra fesslesskapet på den måten. En eller to til rundt middagsbordet bør ikke være noe problem hvis man legger godviljen til. Du er da tross alt en del av familien, du også. Det er ikke alltid greit å være den som bor nærmest.
Gjest Gjest_Snuppa_* Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 Åhhh, som jeg kjenner igjen den følelsen der! Ikke i forhold til min mor, men i forhold til mine søsken. En gang inviterte min søster våre to andre søstre, pluss sin egen svigersøster med barn på middag. Jeg ble ikke invitert. Men hvem ringte etterpå og lurte på om jeg ville sitte barnevakt???? Gjett om Snuppa ble forbannet, tente på alle plugger og sa klart ifra at det kunne de bare glemme! Vi ble venner igjen etterpå altså, men huff for en sårende opplevelse. Skjønner deg godt, ts.
Wildrose Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Jeg bor i samme by som min familie og jeg er den eneste av søsknene som har samboer/kjæreste. Det har blitt en selvfølge at vi begge blir invitert på middag enten det er hos hans foreldre eller mine, vi er liksom ikke lenger to individer men ett. Noen av søsknene mine bor ikke i denne byen, men er her pga påsken. Min mor har i dag invitert til fin middag pga hennes manns barn kommer på besøk (de er voksne og vi har ikke møtt dem så ofte) og uten at hun helt har sett det selv så har hun invitert alle mine søsken på denne middagen utenom meg. "Ja, vi får besøk i dag av *** og *** og det er nok ikke så mye mat, men om dere kan komme etterpå. Åja, skal dere handle? Kan dere ikke handle noen ingredienser til middagen som vi har glemt? Ja, de (søsknene mine) er her, ja, selvfølgelig skal de komme på middagen, de er jo hær nå." Hei, jeg synes ikke du syter. Klart du burde bli bedt! Skule virkelig mangle. Jeg hadde blitt såret om det hadde kun meg av søskene som ikke ble bedt. Godt du sa i fra. Vi bor fem min unna med bil... Jeg har ringt min mor nå og forklart at det ikke er en selvfølge at min samboer må komme på familiemiddager og at det hun har gjort nå er da faktisk å invitere alle utenom meg fordi jeg tydeligvis blir for mange.. Og at hun i tillegg vil jeg skal handle ingredienser til en middag jeg ikke er velkommen i gjør meg en smule forbanna. Dette er ikke eneste gangen det har skjedd, og de elsker min sambo og jeg skjønner at de ikke alltid kan invitere oss/meg, men når de inviterer alle mine søsken og jeg får tilbud om å komme etterpå da har jeg vel rett til å si ifra?? Uansett, fikk nettopp en veldig beklagende mld fra min mor og jeg vet jo hun ikke gjør det med vilje, men det var godt å få det ut. Men det hender for ofte at folk regner med at kommer han så kommer hun og kommer hun så kommer han.. det trenger ikke være sånn og jeg synes da virkelig ikke vi har vært så limt til hverandre at det er blitt noen selvfølge. Grr Usikker på om jeg orker å poste innlegget, irritasjonen min har roet seg kraftig nå og jeg er klar til å nyte resten av dagen selv om det ikke er i en familiemiddag.. Jaja, gjør det nå allikevel Enten får jeg medfølelse eller så blir jeg sett på som en sytepave
Gjest Fluksi Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 Forstår det slik at din mors mann har barn fra før? Dine søsken er her i påsken,men bor ikke her. Du og din sambo bor 5 min unna. Nå vil din mor lage fin middag til sin manns barn i påsken, samtidig som hun har invitert dine søsken som er her på ferie. Kan væe plassen,du vet det blir rotete for noen om bordet ikke er skikkelig, og du presser inn to personer til? kansje bruke denne middagen ekstra for disse som ikke bor her fast? Kansje han ikke treffer sine barn så ofte? Du var jo invitert til å komme senere? jeg selv har takket nei til flere middager under samme forhold, og sagt jeg kan komme til kaffe. For da har de gjester som de sjelden får kost og gjort noe for. Jeg snakkker jo stadig med de. Er flere enn meg av søsknene som bor hær i byen og som er selvsagte på den middagen.. Middagen er spesielt for de to barna hannes, og han ser dem nok ikke så ofte som han skulle ønske så hadde det bare vært dem så hadde jeg forstått det. Hadde det vært bare dem og de av min slekt som er her i ferien så hadde jeg fortsått det om enn vært litt misunnelig for dette er mennesker jeg gjerne ville ha blitt kjent med. Men nå er det dem og alle mine søsken, men ikke meg og da føles det bra urettferdig. Men men, rett skal være rett og min mor har faktisk prøvd å beklage flere ganger og bedt meg og sambo (tror ikke helt hun skjønte den delen med at jeg faktisk kan komme alene også) på middag, men jeg takker da ikke ja når jeg vet hun er redd for mengden mat. Håper at hans barn koser seg og at jeg får treffe dem ved en annen anledning, men akkurat nå kommer jeg nok ikke til å dra ned dit senere i dag.
Gjest Fluksi Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 Det er ikke alltid greit å være den som bor nærmest. Veldig sant
Gjest Papirkurven Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 (endret) Jeg hadde blitt knust, jeg. Er veldig emosjonell og i min familie hadde dette aldri skjedd, men jeg hadde blitt knust i fillebiter, grått og vært såret leeenge. Det er mange "unnskydninger" man kan komme på, plass, matmengde, støy, ladidadida. MEn da er min personlig mening at man heller burda ta hans barn en dag og hennes en dag, eller la være. Hvor vanskelig er det å skaffe en porsjon til? Ihvertfall hvis TS uansett skulle handle til den middagen? Det synes jeg var en innmari rar unnskyldning! Hvorfor i all verden skal man gjøre så mye ekstra for de som kommer langveisfra? eller....jeg skjønner jo at det kanskje er litt mer kos å se igjen folk det er lenge mellom hver gang man ser, men...er ikke barn som bor nærme like viktig? Nei, jeg skjønner ihvertfall ikke at en mamma klarer å tenke sånn. Men vi er jo forskjellig. Endret 12. april 2009 av Papirkurven
Silmarill Skrevet 12. april 2009 #14 Skrevet 12. april 2009 Skjønner veldig godt at du ble/blir lei deg Kjempebra at du tok det opp med moren din!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #15 Skrevet 12. april 2009 Jeg hadde blitt knust, jeg. Er veldig emosjonell og i min familie hadde dette aldri skjedd, men jeg hadde blitt knust i fillebiter, grått og vært såret leeenge. Det er mange "unnskydninger" man kan komme på, plass, matmengde, støy, ladidadida. MEn da er min personlig mening at man heller burda ta hans barn en dag og hennes en dag, eller la være. Hvor vanskelig er det å skaffe en porsjon til? Ihvertfall hvis TS uansett skulle handle til den middagen? Det synes jeg var en innmari rar unnskyldning! Hvorfor i all verden skal man gjøre så mye ekstra for de som kommer langveisfra? eller....jeg skjønner jo at det kanskje er litt mer kos å se igjen folk det er lenge mellom hver gang man ser, men...er ikke barn som bor nærme like viktig? Nei, jeg skjønner ihvertfall ikke at en mamma klarer å tenke sånn. Men vi er jo forskjellig. Du har ikke lært skikk og bruk? Hva gjør man når man får gjester lagveisfra?
Gjest Papirkurven Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 (endret) Du har ikke lært skikk og bruk? Hva gjør man når man får gjester lagveisfra? Når vi får gjester langveis fra, lager vi gjerne litt finere middag og dekker på spisebordet, men vi inviterer med glede folk som bor nærme også.For eksempel bor besteforeldrene mine i nabohuset til foreldrene mine, og når jeg og/eller søstra mi er hjemme er det nesten selvsagt at de også skal komme, ikke motsatt. Joda, jeg har lært skikk og bruk, og ingenting sier at det er greit å invitere alle barna utenom ett fordi det er for lite mat, eller fordi de bor nærme.... Endret 12. april 2009 av Papirkurven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå