Gjest Butterflies Skrevet 12. april 2009 #1 Skrevet 12. april 2009 Jeg har vært sammen med samboeren i snart 3 år. Det har vært mange opp- og nedturer (bla. har forholdet møtt en god del fordommer hos mine og hans foreldre), samt at vi levde i et langdistanseforhold i ca. 1 år. Det er kanskje slemt å si det, men han har alltid vært mer involvert i forholdet enn meg. Han leide blant annet en leilighet der jeg studerte mens han var i militæret, og betalte en god del tusen for det. Nå bor vi sammen på et sted hvor begge studerer. Etter at vi flyttet sammen føler jeg at rollene har blitt byttet om, og at han har blitt temmelig sur/nevrotisk/sær. Han har for eksempel ingen interesse for faget han studerer, han har ingen deltidsjobb, har ingen venner, og gjør ingenting for å delta på noe, samme hvor sterkt jeg prøver å oppfordre ham til det. Mesteparten av tida tilbringes foran TV og PC, og det er for å si det mildt, ikke et spesielt tiltalende karaktertrekk. Selv arbeider jeg hardt med studier, og har en deltidsjobb som krever mye av meg. Jeg blir derfor irritert av at han så tydelig gir blaffen i det meste. Han har også en tendens til å storme ut av rommet når vi er uenige, og nekter å snakke om problemene uten at jeg ber om unnskyldning først. De siste månedene har jeg merket at følelsene har begynt å visne, og i dag har jeg kommet så langt at jeg ikke ser hva jeg forelsket meg i ved ham. Personligheten er en helt annen, og jeg føler at vi drar hverandre ned! Samtidig er jeg redd for å gi 2 år på båten helt uten videre... Vi har diskutert problemene våre, og prøvd å jobbe med holdningene til hverandre, men forsøkene faller som regel for død fisk. Leiekontrakten vår går ut i høst, så det er en perfekt anledning til å finne seg noe eget ganske snart. Spørsmålet er; tør jeg? Jeg merker at jeg er redd for å være alene, og redd for at jeg ikke skal finne en annen som gir meg det lille han gir. Jeg har kjempet med disse tankene i noen måneder nå, men har nå kommet så langt at jeg forstår at det er på tide å gi slipp. Det er vanskelig, men akkurat nå virker forholdet bare ødeleggende for begge parter. Setter pris på alle tanker og erfaringer. Mvh trist jente
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Uff, ikke noe god følelse det der nei. Er selv i liknende situasjon som eg håper løser seg. Vist han ikke viser noe interesse for det du gjør/hvordan du har det og slikt, så tyder det på at følelsene hass også visner. Muligens tar han deg for gitt. Alle er redd for å bli sittende alene etter et langt forhold. Gråter bare ved tanken på det selv. Trøst deg med at det er alltid flere menn der ute;)(Mulig eg er ledig snart og;)). Tiden vil nok lege sårene. Sørg for at de nermeste vennene dine vet om dette;). Det er MASSE å hente der:). Slik som eg kjenner dere jenter så klarer dem nok å få deg på gode tanker og få deg med ut igjen:). Vil nok anbefale deg å ende forholdet, da følelsene dine visner og muligens hass følelser også. Du har vel også valget å prøve å få det til å funke, og muligens ende opp enda værre vist det ikke går riktig vei. Nå vet eg ikke hvor ung/gammel du er men, det er alltid flere menn som vil være din;)
Gjest Tanita Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Uff, ikke noe god følelse det der nei. Er selv i liknende situasjon som eg håper løser seg. Vist han ikke viser noe interesse for det du gjør/hvordan du har det og slikt, så tyder det på at følelsene hass også visner. Muligens tar han deg for gitt. Alle er redd for å bli sittende alene etter et langt forhold. Gråter bare ved tanken på det selv. Trøst deg med at det er alltid flere menn der ute;)(Mulig eg er ledig snart og;)). Tiden vil nok lege sårene. Sørg for at de nermeste vennene dine vet om dette;). Det er MASSE å hente der:). Slik som eg kjenner dere jenter så klarer dem nok å få deg på gode tanker og få deg med ut igjen:). Vil nok anbefale deg å ende forholdet, da følelsene dine visner og muligens hass følelser også. Du har vel også valget å prøve å få det til å funke, og muligens ende opp enda værre vist det ikke går riktig vei. Nå vet eg ikke hvor ung/gammel du er men, det er alltid flere menn som vil være din;) Råder du henne til å gjøre det slutt fordi at hvis hun prøver og gir det en siste sjanse så vil det ende opp enda verre hvis det ikke går?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Råder du henne til å gjøre det slutt fordi at hvis hun prøver og gir det en siste sjanse så vil det ende opp enda verre hvis det ikke går? Råderene henne til det siden følelsene hennes visner, og tydeligvis ser det ut som hass føleleser for henne visner/er borte. Ihvertfal slik eg ser det.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 Jeg har vært sammen med samboeren i snart 3 år. Det har vært mange opp- og nedturer (bla. har forholdet møtt en god del fordommer hos mine og hans foreldre), samt at vi levde i et langdistanseforhold i ca. 1 år. Det er kanskje slemt å si det, men han har alltid vært mer involvert i forholdet enn meg. Han leide blant annet en leilighet der jeg studerte mens han var i militæret, og betalte en god del tusen for det. Nå bor vi sammen på et sted hvor begge studerer. Etter at vi flyttet sammen føler jeg at rollene har blitt byttet om, og at han har blitt temmelig sur/nevrotisk/sær. Han har for eksempel ingen interesse for faget han studerer, han har ingen deltidsjobb, har ingen venner, og gjør ingenting for å delta på noe, samme hvor sterkt jeg prøver å oppfordre ham til det. Mesteparten av tida tilbringes foran TV og PC, og det er for å si det mildt, ikke et spesielt tiltalende karaktertrekk. Selv arbeider jeg hardt med studier, og har en deltidsjobb som krever mye av meg. Jeg blir derfor irritert av at han så tydelig gir blaffen i det meste. Han har også en tendens til å storme ut av rommet når vi er uenige, og nekter å snakke om problemene uten at jeg ber om unnskyldning først. De siste månedene har jeg merket at følelsene har begynt å visne, og i dag har jeg kommet så langt at jeg ikke ser hva jeg forelsket meg i ved ham. Personligheten er en helt annen, og jeg føler at vi drar hverandre ned! Samtidig er jeg redd for å gi 2 år på båten helt uten videre... Vi har diskutert problemene våre, og prøvd å jobbe med holdningene til hverandre, men forsøkene faller som regel for død fisk. Leiekontrakten vår går ut i høst, så det er en perfekt anledning til å finne seg noe eget ganske snart. Spørsmålet er; tør jeg? Jeg merker at jeg er redd for å være alene, og redd for at jeg ikke skal finne en annen som gir meg det lille han gir. Jeg har kjempet med disse tankene i noen måneder nå, men har nå kommet så langt at jeg forstår at det er på tide å gi slipp. Det er vanskelig, men akkurat nå virker forholdet bare ødeleggende for begge parter. Setter pris på alle tanker og erfaringer. Mvh trist jente Jeg synes absolutt ikke han er noe å holde på. Du studerer sier du og er sikkert i 20 årene. Du har masse tid igjen til å finne en annen som passer deg bedre. En så tiltaksløs og sur type som du har ville jeg ikke holdt ut med mer. Du har forsøkt lenge nok. 3 år er lenge!
Gjest TS Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 I dag hadde vi en diskusjon igjen. Voksen som han er, slår han av telefonen. Vi har diskutert denne herskemetoden titalls av ganger, og nå vet jeg rett og slett ikke om jeg gidder mer. Prøvde å fortelle hvordan jeg så på forholdet vårt i går på telefon, og da sa han bare at han hadde det greit. For å sitere "du har klaget så mye i det siste at jeg ikke bryr meg lenger." Bare det er jo et dårlig utgangspunkt. Men jeg får prøve å ta det opp med ham når vi møtes igjen om to dager. Forklare at jeg vil ha mer ut av forholdet, og det virker det ikke som om han er villig til å gi.
Kosemose Skrevet 13. april 2009 #7 Skrevet 13. april 2009 Hvorfor skal du forklare ham at du vil ha mer ut av forholdet når det du egentlig vil er å bryte? Ønsker du virkelig at han skal gjøre endringer slik at dere igjen kan ha det bra sammen eller ønsker du faktisk å ikke lenger være kjæreste med denne gutten uansett? Hvis du ikke lenger har de rette følelser for ham hjelper det vel lite om han forandrer seg og gjør noen grep? Syns du skal være ærlig med deg selv og med ham.
Gjest Mikropikkmannen Skrevet 13. april 2009 #8 Skrevet 13. april 2009 Noen liker ikke å gjøre det slutt, kanskje han forsøker å få deg til å gå. Oppfører han seg som en tulling og er sur og grinete, er det opplagt noe han også synes er galt. Kanskje han på en måte ber deg om å gå, fordi han ikke orker det ? Jeg snakker av erfaring. Blir partneren din sur og uinteressert, så er det helt greit å komme seg ut av forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå