Gjest Kine :) Skrevet 11. april 2009 #1 Skrevet 11. april 2009 Hei : ) Jeg har et utrolig glatt/mjukt hår som rekker ca fem cm under skuldrene. Det er veldig tungt. Jeg har et veldig tynt hår, men veldig mange hårstrå, så det kan se tjukt ut. Det er veldig fall i håret, så uansett om jeg retter det, så er det fortsatt vipper til alle kanter. Det er umulig å fikse det, men en sjelden gang kan jeg klare å få volum på toppen, men på sidene detter det ned med en gang! Håret er farget en gang for to år siden eller noe, men bortsett fra det, så er det helt ubehandlet. Jeg er ikke så veldig rik, så jeg kan ikke kjøpe de dyreste merkene. Men jeg kan godt innvistere i noe litt dyrere, så lenge det virker Kan saltvannsspray være en ide? Jeg har veldig tørr hodebunn, så jeg kan ikke føne håret, og kan derfor ikke bruke skum. Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne hjelpe meg!
Ethereal Skrevet 12. april 2009 #2 Skrevet 12. april 2009 Gå til frisøren og få tynnet ut og klipt opp håret litt
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #3 Skrevet 12. april 2009 Gå til frisøren og få tynnet ut og klipt opp håret litt Har gjort det mange ganger, men det er like 'dødt' uansett, hoho
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #4 Skrevet 12. april 2009 Hei : ) Jeg har et utrolig glatt/mjukt hår som rekker ca fem cm under skuldrene. Det er veldig tungt. Jeg har et veldig tynt hår, men veldig mange hårstrå, så det kan se tjukt ut. Det er veldig fall i håret, så uansett om jeg retter det, så er det fortsatt vipper til alle kanter. Det er umulig å fikse det, men en sjelden gang kan jeg klare å få volum på toppen, men på sidene detter det ned med en gang! Håret er farget en gang for to år siden eller noe, men bortsett fra det, så er det helt ubehandlet. Jeg er ikke så veldig rik, så jeg kan ikke kjøpe de dyreste merkene. Men jeg kan godt innvistere i noe litt dyrere, så lenge det virker Kan saltvannsspray være en ide? Jeg har veldig tørr hodebunn, så jeg kan ikke føne håret, og kan derfor ikke bruke skum. Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne hjelpe meg! hei. jeg liker veldig godt saltvannspray. den fra h&m, som også er fra deres merke, koster nesten ingenting og fungerer veldig bra. spray det i røttene og litt utover i håret. spray gjerne litt hårspray over i røttene, så holder det seg bedre. har du for mye greier utover i håret kan det fort bli tungt. derfor bruk det meste du kan i røttene. gjerne huet opp ned mens du sprayer saltvann og hårspray. da gjerne en sterk hårspray for at håret holder seg slikt. så står du slik opp ned med huet inntil produktene har tørka ( sørg derfor på å ikke ta for mye greier i) ta heller å spray i flere omganger for med fylde. også fingergrer du håret etterpå.. bruker du børsten flater du det ut igjen.. gre håret før du begynner denne prosessen
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #5 Skrevet 12. april 2009 hei. jeg liker veldig godt saltvannspray. den fra h&m, som også er fra deres merke, koster nesten ingenting og fungerer veldig bra. spray det i røttene og litt utover i håret. spray gjerne litt hårspray over i røttene, så holder det seg bedre. har du for mye greier utover i håret kan det fort bli tungt. derfor bruk det meste du kan i røttene. gjerne huet opp ned mens du sprayer saltvann og hårspray. da gjerne en sterk hårspray for at håret holder seg slikt. så står du slik opp ned med huet inntil produktene har tørka ( sørg derfor på å ikke ta for mye greier i) ta heller å spray i flere omganger for med fylde. også fingergrer du håret etterpå.. bruker du børsten flater du det ut igjen.. gre håret før du begynner denne prosessen Tusen takk, jeg har den saltvannssprayen fra h&m, men har aldri helt visst hvordan jeg skal bruke den *ler* Skal absolutt prøve det:)
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #6 Skrevet 12. april 2009 hei. jeg liker veldig godt saltvannspray. den fra h&m, som også er fra deres merke, koster nesten ingenting og fungerer veldig bra. spray det i røttene og litt utover i håret. spray gjerne litt hårspray over i røttene, så holder det seg bedre. har du for mye greier utover i håret kan det fort bli tungt. derfor bruk det meste du kan i røttene. gjerne huet opp ned mens du sprayer saltvann og hårspray. da gjerne en sterk hårspray for at håret holder seg slikt. så står du slik opp ned med huet inntil produktene har tørka ( sørg derfor på å ikke ta for mye greier i) ta heller å spray i flere omganger for med fylde. også fingergrer du håret etterpå.. bruker du børsten flater du det ut igjen.. gre håret før du begynner denne prosessen Forresten, vet du om en bra hårspray? Skal snart til frisøren, så jeg kan jo spørre der. Men tar alltids i mot tips, hvis du har noen:)
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 du har den ja. så bra. husk å bruk litt i hele håret, men mest i hodebunn.. for det er der du vil skape fylde.. mange bruker alt for mye hårprodukter nede i håret, noe som gir tungt hår. jeg elsker å ordne med hår, og har hundre og ørten hårprodukter. her har jeg brukt mange tusen lappen og feilet mye. den jeg vil så absolutt anbefale er faktisk hårsprayen fra h&m den lilla. den er super sterk og veldig billig! jeg har også en forkjærlighet for hårserien "big sexy hair" (den røde frisør serien) hele serien der elsker jeg. har hele serien, men mye av det andre (utenom hårsprayen) krever føning for godt resultat. (brukes kun til fest, da jeg har god tid og kun bruker føneren da) den lille røde sprayen til "big sexy hair" er en liten bombe på boks! det er den beste hårsprayen jeg har brukt, dog dyr men fyfader den er sterk. den er veldig seig når den er våt siden den er så sterk, så den er veldig drøy.. men siden den er sååå sterk så bruker jeg den mest til min ubrukelige verv i bakhode blir veldig stivt når den tørker... da ligger håret som støpt bak der.. veldig fin å lage slik "hoppbakke" med.. sånn 60-70 talls sveis vettu.. den er sterk nok til å la håret ligge der.. men igjen den er nesten for sterk. bruker for det meste big sexy hair den store røde hårsprayen. den er det to varianter av.. den ene er spray and play, den andre er spray and play harder. den siste er veldig fin. men også den lilla hårsprayen til h&m er også kjempe fin og gir sterk hold. jeg har prøvd ørten tusen hårsprayer. det er disse jeg likte best, da de ga best hold og ga virkelig volum til håret.
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #8 Skrevet 12. april 2009 du har den ja. så bra. husk å bruk litt i hele håret, men mest i hodebunn.. for det er der du vil skape fylde.. mange bruker alt for mye hårprodukter nede i håret, noe som gir tungt hår. jeg elsker å ordne med hår, og har hundre og ørten hårprodukter. her har jeg brukt mange tusen lappen og feilet mye. den jeg vil så absolutt anbefale er faktisk hårsprayen fra h&m den lilla. den er super sterk og veldig billig! jeg har også en forkjærlighet for hårserien "big sexy hair" (den røde frisør serien) hele serien der elsker jeg. har hele serien, men mye av det andre (utenom hårsprayen) krever føning for godt resultat. (brukes kun til fest, da jeg har god tid og kun bruker føneren da) den lille røde sprayen til "big sexy hair" er en liten bombe på boks! det er den beste hårsprayen jeg har brukt, dog dyr men fyfader den er sterk. den er veldig seig når den er våt siden den er så sterk, så den er veldig drøy.. men siden den er sååå sterk så bruker jeg den mest til min ubrukelige verv i bakhode blir veldig stivt når den tørker... da ligger håret som støpt bak der.. veldig fin å lage slik "hoppbakke" med.. sånn 60-70 talls sveis vettu.. den er sterk nok til å la håret ligge der.. men igjen den er nesten for sterk. bruker for det meste big sexy hair den store røde hårsprayen. den er det to varianter av.. den ene er spray and play, den andre er spray and play harder. den siste er veldig fin. men også den lilla hårsprayen til h&m er også kjempe fin og gir sterk hold. jeg har prøvd ørten tusen hårsprayer. det er disse jeg likte best, da de ga best hold og ga virkelig volum til håret. Igjen, tusen takk for svar:) Vet du hva den lilla hårsprayen heter, så jeg ikke tar feil? Eller er det bare en av den?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #9 Skrevet 12. april 2009 dessuten viste frisøren meg hvordan jeg kunne bruke den lille rød bomba (som jeg så fint kaller den.) siden den er liten kan man spraye i røttene med den. man tar et parti med hår og sprayer helt inne ved røttene. og bruker selve hårspray boksen til å legge det innerste håret på den, mens man ruller flaska rundt. da står håret ut av seg selv. fordi røttene blir presset til å stå utover. istedenfor å legge seg flatt.. hvis frisøren din har denne serien inne, så hadde jeg spurt om de kan vise deg dette jeg prøvde å forklare nå.. ikke så enkelt å skrive forklarende følte det ble litt kronglete forklart det var helt sprøtt. håret fikk da et løft og det "stod" ut fra håret. så den lille rød flaska fra big sexy hair er helt utrolig!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #10 Skrevet 12. april 2009 Igjen, tusen takk for svar:) Vet du hva den lilla hårsprayen heter, så jeg ikke tar feil? Eller er det bare en av den? den heter Proffs. den var forresten rosa.. og ikke lilla.. jeg bruker også skummet deres. gir veldig fylde og nesten litt sånn wet look når man tar det i vått hår. så hele serien lyser opp når du kommer inn på H&M. hehe.. men ser du ikke serien, så spør du bare ekspeditøren etter "Proffs" hår spray
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #11 Skrevet 12. april 2009 den heter Proffs. den var forresten rosa.. og ikke lilla.. jeg bruker også skummet deres. gir veldig fylde og nesten litt sånn wet look når man tar det i vått hår. så hele serien lyser opp når du kommer inn på H&M. hehe.. men ser du ikke serien, så spør du bare ekspeditøren etter "Proffs" hår spray Det var nesten litt morsomt, har den hårsprayen også Tyder bare på at jeg klarer å velge ut riktige produkter, bare at jeg ikke vet hvordan de brukes. hehe
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #12 Skrevet 12. april 2009 Det var nesten litt morsomt, har den hårsprayen også Tyder bare på at jeg klarer å velge ut riktige produkter, bare at jeg ikke vet hvordan de brukes. hehe såpass ja.. hehe.. så artig! :D ja men da har du de riktige redskapene for å få det til. sleng huet opp ned og spray på.. husk i røttene. på helt tørt hår. spray gjerne på endel utover i håret, bruk gjerne litt hårføner og føn inne i røttene etter at du har sprayet. her snakker vi veldig kort tid over hele. slik at det er godt tørka inn.. du kommer til å se virkelig volum! faktisk bedre resultat og mindre vondt i nakke/rygg med litt hårføner enn å bare stå der.. hehe og hvis du har litt skum, så kan du ta litt i hodebunn.. ikke i hele.. men litt ved røttene på hver side og bak.. og føning igjen.. du får prøve og eksperimentere litt.. etter jeg har dusja grer jeg håret og har i saltvann.. når det da har tørka er det ikke slik engle aktig og flatt silkehår.. først da tar jeg i litt skum i røttene føner og har i hårspray og føner igjen.. da skal jeg si deg at det er fyldig så prøv deg litt fram på hvordan du ønsker resultatet. det viktigste er ihvertfall å løfte røttene ut fra hodet.. og det får man ved å ha i stive kjemikalier, opp ned huet og føning.. for da får håret et løft
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #13 Skrevet 12. april 2009 såpass ja.. hehe.. så artig! :D ja men da har du de riktige redskapene for å få det til. sleng huet opp ned og spray på.. husk i røttene. på helt tørt hår. spray gjerne på endel utover i håret, bruk gjerne litt hårføner og føn inne i røttene etter at du har sprayet. her snakker vi veldig kort tid over hele. slik at det er godt tørka inn.. du kommer til å se virkelig volum! faktisk bedre resultat og mindre vondt i nakke/rygg med litt hårføner enn å bare stå der.. hehe og hvis du har litt skum, så kan du ta litt i hodebunn.. ikke i hele.. men litt ved røttene på hver side og bak.. og føning igjen.. du får prøve og eksperimentere litt.. etter jeg har dusja grer jeg håret og har i saltvann.. når det da har tørka er det ikke slik engle aktig og flatt silkehår.. først da tar jeg i litt skum i røttene føner og har i hårspray og føner igjen.. da skal jeg si deg at det er fyldig så prøv deg litt fram på hvordan du ønsker resultatet. det viktigste er ihvertfall å løfte røttene ut fra hodet.. og det får man ved å ha i stive kjemikalier, opp ned huet og føning.. for da får håret et løft Fått mange nyttige tips i dag, ja. TUSEN TAKK! Nå får jeg kanskje tilbake kontrollen over håret mitt
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #14 Skrevet 12. april 2009 Sånn, nå har jeg prøvd det ut. Håret fikk mye mer volum:) Men jeg følte at jeg ikke fikk det ordentlig i røttene, men mer utover i håret Også hvor langt unna håret anbefaler du å ha hårsprayen og saltvannssprayen når jeg skal bruke det?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #15 Skrevet 12. april 2009 Sånn, nå har jeg prøvd det ut. Håret fikk mye mer volum:) Men jeg følte at jeg ikke fikk det ordentlig i røttene, men mer utover i håret Også hvor langt unna håret anbefaler du å ha hårsprayen og saltvannssprayen når jeg skal bruke det? ja asså det er litt knoting som må til før man får litt dreisen på det. spraying i røttene fungerer best hvis du løfter opp partier med hår og sprayer dirkete saltvannet og hårspray inn i hodebunn. ikke for nærme, men heller ikke for langt i fra. sprut slik at du treffer i selveste hodebunn og ikke utover i hele håret. deretter huet opp end når du føner. når du vil ha volum bak i hodet fungerer det best å slenge huet opp ned forså å løfte litt bak der også spraye. du bør ihvertfall føne når du har huet opp ned. hvis du vil ha mer volum tar du skum i det. masser skum med sprikede fingre i hodebunn/røttene også opp end og føn. fordel gjerne litt skum utover i håret og tuppene etterpå for å få mer kontroll på håret. slik at det ikke ser frusete ut.
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #16 Skrevet 12. april 2009 ja asså det er litt knoting som må til før man får litt dreisen på det. spraying i røttene fungerer best hvis du løfter opp partier med hår og sprayer dirkete saltvannet og hårspray inn i hodebunn. ikke for nærme, men heller ikke for langt i fra. sprut slik at du treffer i selveste hodebunn og ikke utover i hele håret. deretter huet opp end når du føner. når du vil ha volum bak i hodet fungerer det best å slenge huet opp ned forså å løfte litt bak der også spraye. du bør ihvertfall føne når du har huet opp ned. hvis du vil ha mer volum tar du skum i det. masser skum med sprikede fingre i hodebunn/røttene også opp end og føn. fordel gjerne litt skum utover i håret og tuppene etterpå for å få mer kontroll på håret. slik at det ikke ser frusete ut. Det var jo egentlig ganske logisk da, smarte meg Men jeg skal begynne å bruke mer tid på håret mitt, nå som jeg ser at jeg kan få det til hehe
Corrazy Skrevet 12. april 2009 #17 Skrevet 12. april 2009 Proffs er litt tøff mot håret om det er til daglig bruk. Er ganske glad i Osis Dust It, men bruker den sjelden pga tørr hodebunn. Ellers brukte frisøren min et produkt fra redken som var veldig bra. Grønn flaske, en slags krem som hun hadde i mens håret var vått og så fønet hun det tørt. Likte resultatet, men pga dyretesting får jeg meg ikke å til å kjøpe det.
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #18 Skrevet 12. april 2009 Proffs er litt tøff mot håret om det er til daglig bruk. Er ganske glad i Osis Dust It, men bruker den sjelden pga tørr hodebunn. Ellers brukte frisøren min et produkt fra redken som var veldig bra. Grønn flaske, en slags krem som hun hadde i mens håret var vått og så fønet hun det tørt. Likte resultatet, men pga dyretesting får jeg meg ikke å til å kjøpe det. Ja, jeg vet egentlig det, men håret mitt er så alt for silkemykt, så det gjør ikke noe om det blir litt slitt Har veldig tørr hodebunn, så da er nok ikke den noe for meg, men kanskje jeg skal høre med frisøren om den siste? hmm..
Gjest Kine :) Skrevet 12. april 2009 #19 Skrevet 12. april 2009 Ja, jeg vet egentlig det, men håret mitt er så alt for silkemykt, så det gjør ikke noe om det blir litt slitt Har veldig tørr hodebunn, så da er nok ikke den noe for meg, men kanskje jeg skal høre med frisøren om den siste? hmm.. Jeg så nå at det stod dyretesting, ja da tviler jeg på at jeg kjøper det..
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2009 #20 Skrevet 12. april 2009 Jeg har også et tungt hår, med mange tynne hårstrå som henger rett ned. Jeg har også tørr hodebunn, og har i mange år latt være å føne håret for å ikke slite på det. Men de siste gangene jeg har vært hos frisøren har jeg faktisk fått tips om å bruke føner for å skåne hodebunnen, for at ikke håret skal klistre seg til hodebunnen og gi fukt og klamhet - det gjør nemlig at soppen trives utmerket godt oppi der. :-P Du bør nok klippe og tynne håret. Gi hodebunnen luft - sett opp noe av håret med klyper/spenner o.l. fra tid til annen og luft godt. Ikke gå med vått hår hvis det tar flere timer før det tørker. Når du bruker stylingprodukter må du bare bruke det i lengdene, ikke i nærheten av hodebunnen. Jeg pleier bare å spraye i hårspray og rufse til håret når jeg skal på fest, det blir så bra, så. Jeg har ikke noe fall i håret, da, så jeg er litt misunnelig. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå