Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LisaLove
Skrevet

Hei kvinner og menn her inne =)

For et par mndr siden kom det en fyr til Norge (pga jobb) og jeg traff han pga felles bekjente. Vi fikk en umiddelbar connection og møttes et par ganger mens han var her. Han snakka om at han likte meg godt og ville gjerne bli bedre kjent med meg. Jeg følte det samme.

En natt sov han hos meg (ikke sex, bare kos og noe kyssing) og vi snakka veldig mye om oss og våre tidligere forhold.

Han fortalte at han hadde vært sammen med ei jente i 8 år og at det var slutt for noen mndr siden, men i hodet hans er det ikke helt over enda. Det var et veldig turbulent og vanskelig forhold, hvor hun hadde overtaket hele tiden og knuste hans sjel. Jeg forsto det sånn at det alltid vil være kjærlighet for henne, og det er jo veldig naturlig.

Vi var enige om at vi ikke ville ha noe seriøst, grunnet avstanden og at han var nysingel.

Så reiste han tilbake til hjemlandet. Vi holdt kontakten og nå har han vært tilbake i 2 uker. Vi har møttes og sovet med hverandre et par netter (fortsatt ikke sex, og veldig lite kyssing) men han har vært mer fraværende på en måte. Han har unngått meg litt til tider også.

Vi har diskutert ting litt. Det kom frem at han var redd for å få følelser for meg, pga avstanden og eksen, og derfor ville han holde en avstand til meg selvom han nyter å være med meg.

Han kommer tilbake til Norge om noen uker, så jeg har tenkt mye på hva som vil skje da. Jeg bestemte meg for å fortelle han at vi bør være venner og ikke sove sammen noe mer når han kommer, for vi knytter et bånd for hver gang og det blir stadig vanskeligere når han må reise.

Han forteller meg at han er enig og at i hodet hans så er han fortsatt sammen med eksen, selvom de ikke har sett hverandre på mange måneder og det er egentlig slutt. Han sier at hvis hun vil ha han tilbake, så vil han nok bare gå tilbake til henne og derfor er det lurt å ikke begynne noe med meg. Jeg setter stor pris på ærligheten, men det er vanskelig å svelge med tanke på den kjemien vi har og at han har sagt at han allerede begynner å bli for betatt av meg.

Jeg, på min side, er betatt av han. Mener at han er en av de beste jeg har møtt og er mer enn glad for å ha hatt han i løpet av denne korte tiden. Jeg spurte han om han ville vente på henne igjen dersom de ble sammen nå og det skar seg, og svaret hans var "nei jeg tror faktisk ikke det". Mer enn det kunne han ikke forklare.

Det jeg lurer på da, er om det er en tapt sak å få til noe med han. Ikke nå da. Nå er jeg bare ute etter et vennskap, men jeg tenker litt senere. Eller om han bare virkelig elsker eksen sin og aldri kommer til å forlate henne for en "flørt" her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hannah_*
Skrevet

Hmmm! Denne var vrien...

Det er ikke nok informasjon her om det 8 år lange forholdet for å vite hva det er som får dem til å holde sammen, men turbulente forhold som suger ut energien fra en varer ikke pga kjærlighet, men pga at man er redd for å forlate det eneste man har kjent til i så mange år.

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men i 20-30 års alderen, er det gjerne flere ting som ligger til grunn for at man holder sammen enn at man er hodestups forelsket. Jeg tør ikke å si for mye om forholdet deres, men det virker jo som at han genuint liker deg og respekterer deg siden han er såpass ærlig og gentleman mot deg. Hvis dere holder kontakten og sees når han er her, så vet man aldri hvordan ting utvikles. Slik jeg forstår det, så er han fortsatt singel og har ikke gått tilbake til eksen enda! Da er det bare å være venn for han og bli ordentlig kjent i mellomtiden. Når han da kommer tilbake om noen uker, så kan du jo se det an. Om dere føler noe mer for hverandre eller ikke.

Jeg tenker sånn at hvis han skulle utviklet sterkere følelser for deg, så vil han jo ikke gå tilbake til eksen etterhvert!

Lykke til! :D

Skrevet
Hmmm! Denne var vrien...

Det er ikke nok informasjon her om det 8 år lange forholdet for å vite hva det er som får dem til å holde sammen, men turbulente forhold som suger ut energien fra en varer ikke pga kjærlighet, men pga at man er redd for å forlate det eneste man har kjent til i så mange år.

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men i 20-30 års alderen, er det gjerne flere ting som ligger til grunn for at man holder sammen enn at man er hodestups forelsket. Jeg tør ikke å si for mye om forholdet deres, men det virker jo som at han genuint liker deg og respekterer deg siden han er såpass ærlig og gentleman mot deg. Hvis dere holder kontakten og sees når han er her, så vet man aldri hvordan ting utvikles. Slik jeg forstår det, så er han fortsatt singel og har ikke gått tilbake til eksen enda! Da er det bare å være venn for han og bli ordentlig kjent i mellomtiden. Når han da kommer tilbake om noen uker, så kan du jo se det an. Om dere føler noe mer for hverandre eller ikke.

Jeg tenker sånn at hvis han skulle utviklet sterkere følelser for deg, så vil han jo ikke gå tilbake til eksen etterhvert!

Lykke til! :D

Enig! Ta tiden til hjelp ogbli bedre kjent med ham som venner.

La ham ta initiativet når han evt er klar. Jeg selv trenger aller minst 3 mnd for å komme over en X nok til at jeg i det hele tatt kan tenke på andre menn på den måten.

Gjest Tanita
Skrevet

Før man starter noe nytt må man i det minste være såpass at man avslutter det forholdet man allerede har. Er vel ikke noe særlig for deg heller, å vite at starten av deres forhold så hadde han ei annen jente på gress? Av respekt for de rundt seg burde han kanskje tatt et standpunkt og si fra til damene hvordan det henger an.

Gjest LisaLove
Skrevet
Før man starter noe nytt må man i det minste være såpass at man avslutter det forholdet man allerede har. Er vel ikke noe særlig for deg heller, å vite at starten av deres forhold så hadde han ei annen jente på gress? Av respekt for de rundt seg burde han kanskje tatt et standpunkt og si fra til damene hvordan det henger an.

Jeg vet ikke om det er jeg som misforstår innlegget ditt eller du som misforsto mitt, men hvertfall for å oppklare: Han har vært singel i 5-6 måneder etter et 8 år langt forhold. Jeg er den nye han møtte. Det er ikke flere i bildet. Han har ikke sett eksen siden det ble slutt...

Takk for de to tidligere svarene, om å bli kjent med han som venn. Det er det jeg har tenkt til uansett, det er fortsatt en god tone mellom oss. Jeg bare lurer på om jeg noen gang kan være trygg på at han har gått videre hvis han eventuelt sier at han vil noe mer med meg.

Skrevet
Jeg bare lurer på om jeg noen gang kan være trygg på at han har gått videre hvis han eventuelt sier at han vil noe mer med meg.

Det sjansen blir du nødt til å ta når den kommer, dersom du fortsatt vil ha ham. Slik er livet, slik er kjærligheten. Siden han er ærlig med deg nå, så er han det sikkert siden også. Virker som en fornuftig mann, dem er det ikke mange av. Han hadde et forhold i 8 år, det er langt, han virker seriøs i alt han foretar seg i mine øyne. Det står respekt av en mann som ikke hopper rett inn i et nytt forhold. Dem er det altfor mange av. La ham få litt mer tid, men altfor lenge går det jo ikke an å vente. Det er opp til deg. Fint om han kan få avklart ting med henne først, få vite om hun er ferdig med ham eller ikke. Fint om du forteller ham hva du føler, en gang, men ikke mer og ikke mas. Prøve å være venner. Det kommer det mest ut av.

Gjest LisaLove
Skrevet
Det sjansen blir du nødt til å ta når den kommer, dersom du fortsatt vil ha ham. Slik er livet, slik er kjærligheten. Siden han er ærlig med deg nå, så er han det sikkert siden også. Virker som en fornuftig mann, dem er det ikke mange av. Han hadde et forhold i 8 år, det er langt, han virker seriøs i alt han foretar seg i mine øyne. Det står respekt av en mann som ikke hopper rett inn i et nytt forhold. Dem er det altfor mange av. La ham få litt mer tid, men altfor lenge går det jo ikke an å vente. Det er opp til deg. Fint om han kan få avklart ting med henne først, få vite om hun er ferdig med ham eller ikke. Fint om du forteller ham hva du føler, en gang, men ikke mer og ikke mas. Prøve å være venner. Det kommer det mest ut av.

Han er virkelig fantastisk. Jeg setter utrolig stor pris på den ærligheten og respekten han viser nå. Både ovenfor meg og eksen. Jeg vil ikke stå mellom dem og han vet at hvis det er en sjanse for at de skal prøve på nytt, så respekterer jeg det og holder meg unna. Han, på sin side, vil ikke ha flere ting på gang og holder seg til henne for nå, dersom hun skulle ville ha han tilbake.

Du ga meg den bekreftelsen jeg var ute etter her, om at jeg ikke var en fling for han mens han var i Norge. Jeg er vanligvis ikke seriøs, men jeg har heller aldri møtt en sånn person som han før. Jeg lever livet mitt her mens han er borte, og vi får møtes som venner når han kommer. Tiden vil vel vise om han blir ferdig med henne eller ikke.

Jeg vil gjerne høre om andre har lignende historier og eventuelt hvordan disse har utviklet seg ?

Skrevet

Hei LisaLove =)

Jeg har kjent med en slik situasjon. Det har ikke skjedd meg personlig, men 2 venninner har opplevd dette. Skal fortelle hver sin historie.

Første venninna, kall henne Ida, skjedde dette med når hun var 22 år ca.

Ida er ung, utrolig vakker, veldig populær blant guttene, godt inn i utelivsmiljøet. Hun har kun 2 korte forhold bak seg, og er vel mer den typen som liker å ha det moro.

En dag møter hun en fyr, kall han Erik, som kommer fra Italia. Jeg har egentlig aldri helt skjønt hvordan de kom i kontakt så fort eller hvordan de ble så fort glad i hverandre, men det skjedde nå i løpet av den ene uka han var i Norge på forretningsreise. Han var, slik som i ditt tilfellet, veldig ærlig og fornuftig. En ordentlig fyr som ikke ville skape noe problemer noe sted. De gjorde ingenting fysisk, så vidt jeg vet, men møttes ved noen anledninger og snakka en del.

Han forlot Norge, hun ble igjen her med en del følelser hun ikke forsto. Hun er jo den typen som kun skal ha det gøy, men hun ble bergtatt av han og forsto ingenting. De var åpne om følelsene sine, og visste risikoen siden han nettopp hadde blitt singel. Og da mener jeg nettopp. Tror det var snakk om 2-3 uker før han kom til Norge.

Han kom så tilbake 4-5 ganger, for business, men også for å møte henne. De møttes hver gang og etterhvert ble det fysisk også. Når dette skjedde, bestemte de seg for å sjekke status på forholdet, men bestemte seg for at det var lurest å kutte det ut og være venner siden avstanden ble for tung og han hadde en eks han ikke var ferdig med.

De holdt kontakten som venner, han ble sammen med eksen igjen. Ida var trist en periode, men hun klarte seg. Når Erik så at han kunne miste henne, fant han ut at det var verdt å avslutte et 4 år langt forhold til fordel for henne. De neste gangene han kom til Norge, pleiet han forholdet med Ida og de har nå vært sammen på 5.året.

-----------

Den andre venninna, kaller vi Marie. Gutten kom fra England, vi kaller han Thomas. Marie møtte Thomas i London når hun var 25 år, men han hadde da et turbulent forhold, mens hun var nysingel. Han kom så til Norge samme året, og hang sammen med Marie en del. Tror ikke de ble fysiske før senere, de også.

Han klarte ikke å forlate kjæresten, pga at det hadde skjedd så mye i løpet av de 4-5-6 årene de hadde vært sammen (jeg husker ikke helt hva det var).

Marie falt for han, men han holdt en viss avstand, selvom han innrømte at han lett kunne få følelser for henne dersom de ikke kuttet det ut, med tanke på kjæresten og avstanden. Et par ganger, så virket han forelsket i Marie, men av respekt for forholdet og Marie, så holdt han lav profil.

Hun reiste til London (pga jobben sin) og han kom til Norge ved et par anledninger, og de møttes litt, men mindre og mindre for hver gang. Han prøvde å fikse forholdet med kjæresten, og var aldri utro mot henne med Marie.

Forholdet hans blomstret etterhvert, noe som knuste Marie. Hun bestemte seg for å kutte han helt ut og de gikk uten noe kontakt i noen måneder (4-5?). Så kom han tilbake til Norge og var blitt singel. Men Marie ville ikke være andre valg for noen, så hun takket nei. Nå er det slik at han jobber for å få henne, mens hun er veldig lik deg og er usikker på om han virkelig er seriøs og er helt ferdig med eksen. Thomas er også ærlig og fornuftig, og bryr seg genuint om Marie, men det gjenstår å se hvordan dette utvikler seg!

Gjest LisaLove
Skrevet

Til Kjent:

Tusen takk for at du delte disse to historiene med meg! Det ga et nytt perspektiv på ting og situasjonen min!

Det jeg ser, som går igjen i begge dine venninners historier, er at når de trakk seg tilbake, så begynte gutten å innse hva han kunne miste. Når jeg hadde praten med han om vennskap, var det akkurat det jeg tenkte på. At hvis han merket at JEG trakk meg tilbake, så ville det kanskje få noen tanker i sving. Jeg tenker hele tiden på når han kommer tilbake, og at vi antakeligvis kommer til å henge sammen som gjeng (siden vi kjenner de samme folka) og problemet blir da å kunne oppføre oss som platonske venner når alle andre rundt oss vet at det har vært mer!

Hva hvis han prøver seg? Må jeg være den sterke av oss som må minne han på avtalen, eller kan jeg la meg rive med også?

Hva hvis vi ender med å sove sammen? (Vi pleier å sove hos en venninne når vi har vært på byen) Må vi da ligge uten å røre hverandre?

Er det kanskje lurest at jeg holder meg helt unna når alle møtes? Jeg vil jo ikke bli isolert fra vennegjengen...Jeg vet på en måte ikke hvordan jeg skal forholde meg til han når han kommer tilbake...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...