birgitte242 Skrevet 16. juli 2003 #21 Skrevet 16. juli 2003 Dette med at man bare kan registrere xp én gang, skjønner jeg ikke helt.. Jeg har xp professional og den lånte jeg av en venn som hadde installert den selv. Har siden installert den på både pc og laptop..
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #22 Skrevet 16. juli 2003 Det som har skjedd hver gang jeg har intallert XP hos kunder på jobben, er at man får et visst antall dager på seg før det må registreres på nettet eller via telefon. Husker ikke hvor mange dager det er snakk om. Jeg vet at det finnes cracks på dette altså. Men problemet er ofte at man ikke får tatt Update, noe som er ganske viktig i et så nytt operativsystem (min mening).
Felicia Skrevet 16. juli 2003 #23 Skrevet 16. juli 2003 Det som har skjedd hver gang jeg har intallert XP hos kunder på jobben, er at man får et visst antall dager på seg før det må registreres på nettet eller via telefon. Er du sikker på at du ikke forveksler med Office XP? Der er det nemlig en slik funksjon, har aldri sett den i selve operativsystemet. Men nå eksisterer det jo et utall forskjellige licenc-typer har jeg forstått...
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #24 Skrevet 16. juli 2003 Jeg er helt sikker. Vi installerer som regel ikke Office hos kundene. Det er operativsystemet jeg snakker om. Det kan selvsagt hende at det er forskjeller ute og går, men det synes jeg i så fall er rart. Jeg har vært borti både XP Home og Pro og gjort det samme hver gang. Både på oppgraderinger og nyinstallasjoner.
Gjest Lea Skrevet 16. juli 2003 #25 Skrevet 16. juli 2003 HER står det litt om å aktivere XP. Fristen er 30 dager fra installasjon.
Felicia Skrevet 16. juli 2003 #26 Skrevet 16. juli 2003 I give... Jeg har forhørt meg litt med min kollega... vi har en "Select avtale" med Microsoft som gjør at vi slipper den registreringen. Hadde helt glemt det :oops: :oops: :oops: *liker ikke Micsrosofts lisenspolitikk - den er forvirrende*
Cooli Skrevet 19. juli 2003 #27 Skrevet 19. juli 2003 Nå har jeg windows me ... Jeg kjører defrag og scandisc en gang i uka og har gjort det siden jeg fikk maskinen i januar... Men jeg får stadig crash i explorer og det er utrolig irriterende... Om det er xp eller noe annet er forsåvidt ikke så farlig for meg, bare jeg slipper crashene... Og jeg har massevis av ledig plass, så det er ikke problemet. Men exploreren crasher som sagt hele tiden (og da mener jeg ikke internet explorer - selv om den også crasher en del). Har du oppdatert alle sikkerhetsfiler til Win ME + IE 6.0 med servicepack (tror jeg) ?? Kanskje verdt å forsøke det før du gjør noe med det.. Jeg selv personlig foretrekker win 2000.. hadde winXP ganske lenge, men vips kræsjet det, så jeg bestemte meg å bytte til 2000 og angret ikke på det :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå