Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min (eks) samboer er nettopp flyttet ut og nå har jeg begynt å tenke på ting som f.eks forsikring.

Vi eier leiligheten sammen, men han er flyttet ut, og foreløpig har vi privat avtale ang barnebidrag etc. Han har hatt innboforsikring via jobben. Men nå som han er flyttet ut, vil det si at jeg sitter igjen uten noen forsikring? Han har jo fremdeles noen av tingene sine her. Har planer om å gå i banken etter påsken og skaffe egen, men frem til da har det jo vært greit å vite at man er "trygt forsikret".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, innboforsikringen følger ham, så så snart han har meldt adresseending har ikke du lenger noen forsikring.

Sammenlign gjerne priser før du bestiller forsikring, og sjekk om du evt ønsker noen utvidet innboforsikring (feks sykkel, uflaksforsikring, etc). Fagorganiserte har også gunstige avtaler på forsikring, eksempelvis har LO-medlemmer rabatt hos Sparebank 1 og YS har i Gjensidige. Jeg er medlem i Finansforbundet og betaler ca 700,- i året for to millioner i innbo med uflaksforsikring, sykkel til 15.000,- pluss at jeg er dekket mot innbrudd i garderobeskap på treningssenter.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da må jeg få ordnet meg egen forsikring på tirsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...